הניסיון הטכני שלי בקצרה
נתחיל מההתחלה, היי שמי יהונתן כהן, בעולם ה- SEO מכנים אותי המפקח. יש לי ניסיון של למעלה מ- 15 שנים בפיתוח אתרים (כתיבת קוד) ו- 5 שנים דיי אינטנסיביות בקידום אורגני, SEO, אני מקדם אתרים בגדלים שונים, מאתרים בהקמה ועד אתרים עם מילוני גולשים בחודש.
ואני מספק ייעוץ SEO טכני לחברות גדולות וארגונים שונים.
היסודות של עולם ה- Technical SEO
היסודות של עולם ה- Technical SEO מורכבים מ- 3 יסודות בלבד:
סריקת האתר על ידי גוגל
משמע אנחנו מעוניינים שגוגל (ושאר מנועי החיפוש) יוכל לסרוק את האתר בקלות ובאופן מלא. כולל ובעיקר את התוכן בו והקישורים הפנימיים לעמודים השונים שלו וכן גם את הקישורים החיצוניים.
אגב, לצד זה אנחנו גם מעוניינים למנוע ממנו לסרוק עמודים שאנחנו לא מעוניינים שיופיעו בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש.
חווית הגלישה
אנחנו מעוניינים באתר אינטרנט הנטען מהר, מאובטח, שלא מחרפן את הגולשים, המותאם לכלל המכשירים (במיוחד למובייל) ושבכללי ישאיר גולשים בעמוד (יספק ערך) ואולי אף יניע אותם לטייל בעמודים נוספים בו.
תקציב זחילה (Crawl Budget)
בשוני מסריקת האתר שלנו באופן כללי על ידי גוגל כפי שהסברתי קודם, תקציב זחילה מתייחס בעיקר לתדירות הסריקה וכמות העמודים שהבוט של גוגל (Googlebot) מצליח לסרוק במסגרת זמן מסוימת והאם כל עמודי האתר מצליחים להיסרק.
באופן כללי תקציב זחילה יהיה הפרמטר האחרון שיהיה מעניין אותנו בקידום אורגני של האתר. שתי היסודות בהם נתמקד ברוב המקרים יהיו:
- סריקת האתר על ידי גוגל של עמודי האתר שלנו והתוכן עצמו הקיים בהם
- חווית הגלישה של גולשי האתר שלנו
ברוב המקרים שתי יסודות אלה בלבד – עונים לנו על שגיאות שיכולות להתרחש בעקבות תקציב זחילה לקוי (היסוד השלישי).
מתי לפנות למקצוען קידום אתרים טכני?
ההמלצה שלי כמומחה SEO טכני, היא לפנות אליי או לכל אחד או אחת מהקולגות שלי כאשר:
- האתר לא מתקדם כבר חצי שנה למרות ההשקעה הרבה שהושקעה בו
- האתר עבר שינוי וכעת צולל מטה
- צוות פיתוח האתר מעלה אתר חדש לאוויר ויש לך חשש לאבד מיקומים
- אתר האינטרנט הנוכחי שלך או האתר שכעת בפיתוח הוא אתר JS (Java Script).
להלן קישור למאמר השוואה בין מגוון פריימורקים לטובת אתרי אינטרנט מבוססי React הידידותיים ל- SEO.
לדעתי כל 4 המקרים הנ"ל מחייבים מומחה קידום אתרים טכני שיעבור על האתר, כדי לוודא שאין בו שגיאות טכניות מבחינת מנועי החיפוש, המונעות מהאתר שלך להתקדם או גרועה מכך – ליפול במיקומים, מה שיפגע בתנועה הנכנסת אל האתר ← מה שיפגע במכירות המתרחשות בזכות האתר ← מה שיפגע בכלל הכנסות ורווח החברה.
למידע על איך עובד מנוע החיפוש של גוגל ושאר מנועי החיפוש כדי להימנע משגיאות וטעויות שונות – כדאי ללחוץ על הקישור.
עלות SEO טכני ל- CMOs
שירות SEO טכני הוא שירות איכותי לאנשי ונשות ה- CMOs הבודק את אתר האינטרנט שלך מהעיניים של גוגל ושאר מנועי החיפוש, המוודא כי האתר נסרק בצורה תקנית מבחינת מנועי החיפוש ומספק הדרכה, הנחייה, ייעוץ SEO ודו"ח ליקויים בהתאם כדי לטפל באותם ליקויים במידה ואלה קיימים.
העלות שלי כמומחה SEO טכני היא 500 ₪ + מע"מ לשעה כאשר לשירות זה נהוג לרכוש בנק שעות. אצל הקולגות שלי אני מאמין שניתן למצוא מחירים זולים או יקרים יותר. לא עשיתי בדיקת מתחרים.
אני כן יודע כי בחו"ל העלויות מתחילות ב- 100 $ (כ- 345 ₪) ומגיעות עד ל- 300 $ (כ- 1,030 ₪) לשעה.
דו"ח פיקוח SEO
לחלופין, ניתן תמיד גם להזמין דו"ח פיקוח SEO בעלות של 2,220 ₪ + מע"מ.
הדו"ח כולל בין 5 ל- 9 ליקוי SEO (לאו דווקא רק סעיפים טכניים) בצורה ויזואלית (עם תמונות מסך), הכוללים על כל ליקוי 3 תתי סעיפים:
- חשיבות פתרון הליקוי (הסבר לא טכני המיועד ל- CMO).
- תיאור הליקוי מלווה בתמונת מסך
- תיאור איך הנראה התיקון (כדי שמתכנת, מעצב האתרים, מנהל האתר, או מקדמי האתר יבינו את הצפייה מהם)
נחזור לשירות קידום אתרים טכני
בכל מקרה בהקשר של שירות קידום אתרים (SEO) טכני, בשירות זה הארגון שלך זוכה לליווי בזום, שעות ייעוץ, אימיילים, דו"חות SEO טכניים המפרטים בצורה פשוטה גם לך כ- CMO וגם למתכנת האתר שלך מה העבודה הדרושה כדי לתקן ליקויים שונים.
במקרים מסוימים ובמידת הצורך אני אתקן בעצמי את הליקויים הטכניים SEO הקיימים באתר האינטרנט של הארגון שלך (ואם הדבר אפשרי מצד הארגון – ברוב הארגונים הגדולים, המלצה שלי שמתכנת הקבוע של האתר יבצע את התיקונים לליקויים שאני מדווח או ב- Live איתי ב- Zoom).
*אגב, קיים שירות קידום אורגני לאתרים, בו מעבר לייעוץ אני עושה את כלל קידום האורגני של האתר, מ- א' ועד ת'.
חשוב לדעת – חברות ביטחוניות דעו כי אני בעל סיווג בטחוני אזרחי.
Technical SEO Services במה להתמקד?
Technical SEO Services הוא שירות טכני שעבור איש או אשת ה- CMO עושים את החיים הרבה יותר קלים וחופשיים מכאבי ראש מיותרים.
בשיחת היכרות ב- Zoom אני אשמח לבחון לך את אתר האינטרנט של הארגון שלך ב- Live וללא כל עלות או התחייבות על מנת שנבין לפני שנתקדם, במה כדאי להתמקד והאם בכלל יש במה. למה? – כי אני מאמין בקודם כל לתת ושעסקים עושים לטווח הארוך. או במילים אחרות: "שלח לחמך על-פני המים, כי ברב הימים תמצאנו". קוהלת יא, א-ב
ליצירת קשר לקביעת שיחת היכרות ב- Zoom, שאלות נוספות או התייעצות טכנית SEO'ית, כדאי לך ליצור איתי קשר דרך הטלפון – 077-996-9796, וכן גם אימייל מהאתר יתקבל בשמחה.