קידום תמונות בתוצאות האורגניות בהנחיית גוגל

לתמונות באתר האינטרנט שלך יש השפעה, השפעה משמעותית על קידום אתר האינטרנט שלך בתוצאות האורגניות בגוגל. בין אם מבחינת שמות קבצי התמונות, ובין מבחינת ה- ALT שהן מהכילות. הצוות של מרכז החיפוש של גוגל, שיתף אותנו בתובנות שלו.
לשיתוף עם חברים:

ליזי זוסמן (Lizzi Sassman) וג'ון מולר (John Mueller) מצוות מרכז החיפוש של גוגל, מדברים על SEO לתמונות בפרק 48 של הפודקאסט הקבוע שלהם על עולם ה- SEO.

נגן וידאו אודות קאבר לסרטון וידאו מתוך ערוץ היוטיוב של צוות מרכז מנוע החיפוש של גוגל עבור Image SEO (אופטימיזציה לתמונות) לטובת קידום אורגני

 

אם להגיד את האמת - אין שם שום דבר חדש, פרט לדבר אחד שכנראה לא ידעת.

SEO בסיסי לתמונות על קצה המזלג:

התמונות באתר האינטרנט שלך צריכות לכלול את האופטימיזציה הבאה:

  • ALT - תיאור לתמונה כחלק מהתג IMG של התמונה ב- HTML.
  • שם קובץ התמונה - הכולל ביטוי לקידום של מה שהתמונה צריכה להמחיש
  • הצמדת טקסט רלוונטי כולל כותרות לצד התמונות שלך
  • צמצום משקל התמונה (למתחת ל - 100kb) ללא פגיעה באיכות התמונה

ALT

ALT עם טקסט תמיד עדיף מ- ALT ריק, יש התנגשות בין מה שכנראה חשוב לאנשים בעלי לקות ראייה לבין מנוע החיפוש מבחינת תמונות רקע (מבחינת SEO רצוי שה- ALT ישדר את התחושה שהתמונה צריכה לעבור, מבחינת נגישות אולי אפשר להשאיר ריק), כמו כן, ב- ALT אין צורך לציין שמדובר בתמונה - גוגל יודע שמדובר בתמונה, ולכן אפשר ישירות להתחיל ב- ALT שמתאר ומספק ערך ייחודי לה.

שם התמונה

שם התמונה עם ביטוי לקידום תמיד עדיף משם תמונה שאין בו כל ערך, כמו מספר מזהה (כמו זה הנוצר כאשר מצלמים תמונה חדשה, דוגמה: IMG23042022) במיוחד אם התמונה לא כוללת ALT ואין טקסט סביבה שרלוונטי לתמונה.

ATL לתמונות - בתמונה רואים מחשב נייד על מודבקים ניירות שונים, כל תמונה מאויירת בחלק אחר של אתר אינטרנט, כאשר בכל חלק כתוב באנגלית מה ממחיש אותו אזור
ALT לתמונה - הוא טקסט המפרט מה רואים בתמונה ומה היא באה להמחיש

 

ריסט של חודשים בהחלפת תמונות ישנות

הדבר שכנראה הרבה לא יודעים, וכנראה שגם לך לא היה מושג, ולכן לדעתי מדובר בחידוש של ממש בכל הקשור לקידום אורגני של תמונות בתוצאות החיפוש, הוא כי שינוי URL של תמונות יכול לגרור חודשים ארוכים של המתנה עד אינדוקס מחדש!

זה אומר שאם יש לך חנות אינטרנטית, שכעת עוברת עיצוב מחדש, וכחלק מעיצוב האתר כלל התמונות באתר האינטרנט שלך הולכות להחליף URL, גם כמות הטראפיק של אתר האינטרנט שלך שמגיע מאותן תמונות תרד משמעותית ולמספר חודשים משמעותיים.

השלבים במקרה של ריסט לתמונות אתר האינטרנט שלך בתוצאות החיפוש בגוגל

  1. הסרה של התמונות הישנות מתוצאות החיפוש
  2. המתנה ארוכה של מספר חודשים לא ידוע
  3. אינדוקס מחדש של התמונות החדשות

אז מה עושים כדי להימנע מהמקרה הנ"ל?

כדי להימנע ממצב של איבוד טראפיק נכבד המגיע אליך מהתמונות של האתר חשוב ליישם את מספר ההנחיות הנ"ל:

  1. בין מעבר מהאתר הישן לחדש, רצוי לשמור על כלל ה- URL'ים של התמונות הישנות של האתר.
  2. אם כיום התמונות של אתר האינטרנט שלך לא מקדמות אף ביטוי משמעותי - זה לא הזמן לשנות אותן, ואם כן, אז רק בהדרגה מאוד - אבל מאוד איטית.
  3. אם בכל זאת URL'ים של התמונות שונו ואין כל אפשרות לספק לתמונות החדשות שם חדש (מסיבה שלא ברורה לי למה), רצוי לספק הוראת 301 בין ה- URL של התמונה הישנה לחדשה.

אבל כמובן, ההמלצה שלי היא כל עוד הדבר אפשרי, אז לשמור על ה- URL הישן ולא למהר לשנות אותו.

שורה תחתונה: קידום אורגני לתמונות בתוצאות החיפוש של גוגל

החיפוש של 2023 הולך להפוך לחיפוש הכי ויזואלי שהאנושות ידע עוד קודם. במובייל השינוי הויזואלי בדרך בה אנחנו מחפשים כבר קורה ולמעשה הייתי הראשון בישראל שפירסם על זה בזמנו. בעיניי ג'ון מילר מפרסם ומדבר על הנחיות של גוגל לפי אינטרס שונה שחשוב לו לקדם במנועי החיפוש.

על כן, אני תמיד לוקח את מה שג'ון מילר אומר בעירבון מוגבל, ולמעשה בעבר היה סקר שיצא ושאל - האם אתם מאמינים לג'ון מילר? התשובה שלי, היא כן, אפשר להאמין לג'ון מילר, רק צריך לקחת בחשבון, שלדעתי דברים שהוא אומר, אולי עדיין לא מתרחשים ב- 100% בגוגל, אבל לחלוטין צריך לקחת אותם בחשבון כי לשם גוגל הולכת.

על כן, כאשר ג'ון מילר מדבר על תמונות, ואנחנו עדים לשינוי המשמעותי שגוגל עושה בכל הקשור לחיפוש הויזואלי באינטרנט, אנחנו חייבים לוודא שגם התוכן באתר האינטרנט שלנו הוא תוכן עשיר, עם תמונות וסרטונים, כאשר כל תמונה בו מקבלת ALT ראוי, ואם עדיין לא עלתה - אז שתעלה עם שם קצר הממחיש את הביטוי שהיא באה לקדם.

לקידום אורגני ויזואלי על בסיס תמונות המוצרים או השירותים השונים שלך בגוגל, כדאי ליצור קשר עם המפקח.

חיפוש תמונות בגוגל עבור המפקח

 

קידום תמונות בתוצאות האורגניות בהנחיית גוגל - סיכום בכותרות

לשיתוף עם חברים:
פרסומות - Ads
לוגו אתר המפקח - הלוגו בצורת שפם דחור ובתוכו זכוכית מגדלת היוצרת עין כאשר ממנה נוצר גרף בעלייה
עוד רגע מזמנך בבקשה...
אתר האינטרנט שלך מתקדם בגוגל?

המפקח ישמח להפתיע אותך עם 3 תובנות משמעותיות על הקידום האורגני של אתר האינטרנט שלך

דילוג לתוכן