חיפוש ויזואלי לסמארטפון - גוגל משיקה דרך חיפוש חדשה

בעקבות דור ה- Z, גוגל משיקה דרך חיפוש חדשה עבור הסמארטפון ועוברת לעידן החיפוש הויזואלי שהיה כל כך צפוי לה אשר מבוסס על 7 פיצ'רים דיי מעניינים. הסיקור המלא - מייד.
לשיתוף עם חברים:

אני אוהב להיות צודק, מי לא אוהב להיות צודק. כבר תקופה שאני אומר כי עד סוף הרבעון הנוכחי (תחילת אוקטובר) גוגל תיתן Fight (מַאֲבָק) למדיות החברתיות שבראשן טיק-טוק, ותלחם על החיפושים של דור ה- Z אשר מאמינים בקבלת מידע ויזולאלי ובכפית לפה.

הנה זה קורה - גוגל מפרסמת אתמול (לפני מספר שעות בלבד, ה- 28/09/22) כי היא הופכת את החיפוש הויזואלי להרבה יותר טבעי, כך שהחיפוש עצמו דרך המובייל ירגיש כאילו הגלישה היא ברשת חברתית בה נמצאים כולם.

חיפוש מבוסס תמונה

את חיפוש לפי תמונה של גוגל, רובנו המתקיימים מהאינטרנט כבר מכירים - זה לא דבר חדש, החידוש כאן שכעת על ידי צילום תמונה או מסך בזמן אמת והוספת מילה אחת אשר נמצאת בתמונה, מתקבלות תוצאות כאילו שאלנו שאלה וגוגל עונה תשובות אפשריות על בסיס אותה תמונה.

כאשר נכון להיום צורת החיפוש הזאת זמינה באנגלית בלבד, ובחודשים הקרובים היא גם תגיע ללמעלה מ- 70 שפות. אז במילים אחרות - ALT לתמונות הופך להיות קריטי מתמיד.

אנימציה בצילום מסך: PRAssets_Multisearch - חיפוש בגוגל על בסיס תמונה
PRAssets_Multisearch - חיפוש בגוגל על בסיס תמונה, צילום מסך: blog.google/products/search/search-on-2022-announcements/, September 2022.

 

תרגום טקסט בתמונות

מאוחר יותר השנה גוגל הולכת לשפר את יכולת תגרום הטקסט הקיים בתמונות, כך שגם בתמונות מאוד מורכבות התרגום יתרחש ובהצלחה מסחררת. יש לך אתר מרובה שפות? - אולי הגיע הזמן לחשוב איך זה יכול לסייע לך.

אנימציה בצילום מסך: Search_AR_Lens_Translate - תרגום טקסט בתמונות מורכבות
Search_AR_Lens_Translate - תרגום טקסט בתמונות מורכבות, צילום מסך: blog.google/products/search/search-on-2022-announcements/, September 2022.

 

קיצורי דרך דמוי סטוריז עבור כלים שימושיים

משהו שלדעתי חביב זה ולא יותר מזה, זה שכעת תחת החיפוש במובייל מתקיים לו סלייד כלים שימושיים אשר הולכים להקל על החיפוש עבור הרבה גולשים, כאשר המעניין ביניהם זה חיזוק קריאת הפעולה לקניית מוצרים:

אנימציה צילום מסך: Search_Shortcuts_to_helpful_tools - קיצורי דרך לארגז כלים שימושי
Search_Shortcuts_to_helpful_tools - קיצורי דרך לארגז כלים שימושי, צילום מסך: blog.google/products/search/search-on-2022-announcements/, September 2022.

 

תוצאות תוך כדי חיפוש

בחודשים הקרובים גוגל הכריזה שהיא מייצרת דרך מהירה כדי למצוא את מה שאנחנו מחפשים בה, על ידי הצעת תוצאות תוך כדי החיפוש עוד לפני שהגולש סיים לרשום את שאילתת החיפוש שלו.

לדעתי האישית זה לא אומר שאנחנו הולכים להתחרות על מיקום דירוג חדש בגוגל שלא היה קיים עוד קודם, נגיד מיקום 1-, אלא שתוצאות שבמיקום 0, כיום, למעשה אלה יהיו התוצאות שגוגל הולך להציע. מה שזה אומר שתוצאה 0 הופכת להיות חשובה יותר מתמיד, כי מתחת לה לא יהיו מתחרים.

למרות שכטענת נגד, זה יפגום לגוגל בתוצאות Ads שלהם. ולכן מעניין לראות בפועל איך גוגל תיישם תוצאה זו והאם היא גם תשלב שם תוצאות ממומנות מה שדור ה- Z העיד כבר בעבר, שפרסום נדחף כזה הוא פחות יעריך ובלשון המעטה.

מה שזה אומר לי שככול הנראה לא רק הדרך בה גוגל מציגה תוצאות אורגניות הולך להשתנות, אלא גם המיקומים של גוגל Ads יקבלו מקום חדש, אולי כפרסומת בתוך Stories כפי שכיום עושים מגזינים דיגיטלים רבים. בכל מקרה זאת ההמחשה הנוכחית:

אנימציה צילום מסך - PRAssets_Search_RichSuggest_FortFunston - תוצאות תוך כדי חיפוש
PRAssets_Search_RichSuggest_FortFunston - תוצאות תוך כדי חיפוש, צילום מסך: blog.google/products/search/search-on-2022-announcements/, September 2022.

 

חיפוש מלווה בקטגוריות / ענן תגיות

גוגל מתחילה לספק השלמה אוטמטית חכמה לחיפושים במנוע החיפוש, כך שתוך כדי כתיבת השאילתה גוגל תכווין את הגולש מה לחפש על ידי ענן תגיות, מילים שונות שיעזרו לגולש לדעת מה בכלל לשאול על נושא מסוים.

זה בעצם סוג של שדרוג להשלמה האוטומטית שהייתה לגוגל בעבר, רק שכעת תהיה לכך ככול הנראה השפעה רחבה יותר על חיפוש בזנב ארוך.

אני עדיין לא יודע על בסיס מה גוגל יחליטו אלו תגיות יוצגו ראשונים תוך כדי החיפוש, אך אין ספק שמקדם SEO שיבין את הלוגיקה של מה שמופיע קודם ומה אחרי, יוכל לייצר לעצמו שאילתות המחופשות ישירות לאתר האינטרנט שלו אשר מספק את התשובה לשאלה המדוייקת.

אני חושב שאם בעבר היה שירות בניית מוניטין, אז בעיניים שחושבות בקופסאות חדשות - בקרוב אנחנו צפויים לראות בשירות SEO שבונה שאילתות חיפוש בגוגל.

אנימציה צילום מסך - PRAssets_Search_QueryComposer - חיפוש בענן תגיות
PRAssets_Search_QueryComposer - חיפוש בענן תגיות, צילום מסך: blog.google/products/search/search-on-2022-announcements/, September 2022.

 

תוצאות מבוססות תוכן גולשים

גוגל מבינה שאת דור ה- Z מעניינים בעיקר רגשות. מה אחרים חושבים ומרגישים לגבי מקומות מסויימים, או דברים מסוימיים ולכן היא תתחיל להנגיש ובצורה הרבה יתר חווייתית תוכן של גולשים.

זאת אומרת שאם בעבר מקדמי SEO היו מנסים לדחוף עסקים מסוימים לתוך ויקיפדיה, ככול הנראה כעת אנחנו צפויים לראות מקדמי SEO הופכים להיות כותבי תוכן בכלי ההמלצות של גוגל לעסקים כפי שאף פעם לא ראינו לפני זה, או בכל כלי אחר שיש לגוגל להציע עבור יוצרי תוכן.

בין אם זה YouTube, טוויטר אודיו, וכל כלי ליצירה ושיתוף תוכן שגוגל כבר היום עובדת איתו, גם אם נכון לאתמול, בקנה מידה קטן יחסית ומאוד מצומצם.

אנימציה צילום מסך - PRAssets_Search_Visual_Entities_v003 - תוצאות מבוססות תוכן גולשים
PRAssets_Search_Visual_Entities_v003 - תוצאות מבוססות תוכן גולשים, צילום מסך:  blog.google/products/search/search-on-2022-announcements/, September 2022.

 

 

כל סוגי המידע שגוגל מציעה במסך אחד

גוגל הולכת לשנות לגמרי את הדרך בה אנחנו כיום מחפשים במובייל. יתרה מזאת - אני מאמין שגם אמזון תלך בעקבותייה ותשנה את הדרך בה כיום אנחנו מחפשים מוצרים.

אבל אם לרגע נתמקד בשינוי המשמעותי שגוגל עושה בלחזק את מי שמעוניין בכפית לפה, גוגל הולכת לספק את כל הנדל"ן הדיגיטלי שלה במקום אחד ואז להרחיב אותו עוד יותר, כך שלא משנה באיזה סוג מדיה מדובר; טקסט, תמונה, סרטון, קובץ אודיו או כל דבר אחר שאפילו לא דיימנו לפני זה לצורך החיפוש הנוכחי שלנו, גוגל מתיימרת ומכריזה שגם אותו היא תציג לנו, הכל ובפשטות והכל כדי להביא את דור ה- Z, כדי שיחפשו יותר אצלה ולא בשום מקום אחר.

למה? כי גוגל לא מתכוונת לספק יותר רק את התוכן האיכותי ביותר בדרך המהירה ביותר, היא מתכננת לספק אותו גם בצורה החוויית ביותר, ולכן זה הולך להיות מעניין.

אנימציה צילום מסך: PRAssets_Search_Scroll_To_Explore_FINAL - כל סוגי המידע שגוגל מציעה במסך אחד
PRAssets_Search_Scroll_To_Explore_FINAL - כל סוגי המידע שגוגל מציעה במסך אחד, צילום מסך: blog.google/products/search/search-on-2022-announcements/, September 2022.

והנה משהו שכנראה הרוב לא יזכרו...

Web Stories for WordPress By Google

לפני כשנתיים, גוגל השיקו תוסף ל- WordPress, בשם Web Stories שמטרתו לייצר Stories באתרי WordPress, זה יצר באז' גדול, אם תהיות שונות עד כמה הכלי הזה טוב, האם זה יעזור בעתיד ל- SEO בכך שגוגל יחשפו את הסיפורים שלנו בתוצאות החיפוש, לצורך נדל"ן דיגיטלי אורגני נוסף וכן הלאה.

כאשר בפועל, אותו באז' גדול תוך חודש או חודשיים מאז ההשקה שלו לפני שנתיים מת, ואף גוגל הפסיקו לעדכן את התוסף - או לפחות כך זה היה נראה. מכוון שהמציאות מתחת לפני השטח או יותר נכון עבור מדינה במזרח הרחוק הייתה אחרת.

ב- 22/09/2020, גוגל השיקה סדרת יוטיוב חדשה, שבה כבר 40 סרטונים שונים, אשר פנתה בעיקר לקהל ההודי על איך לעבוד עם Web Stories. בזמן שבשבוע האחרון מ- 40 אלף התקנות פעילות לתוסף, כעת לתוסף יש 80 אלף התקנות פעילות והמספרים ממשיכים לעלות. וכך גם החיפושים:

צילם מסך מתוך Google Ads - טרנד חיפושים Google Web Story Plugin
צילם מסך מתוך Google Ads - טרנד חיפושים Google Web Story Plugin

 

אני מאמין שכעת עם השינויים החדשים, הכלי של גוגל ליצירת Stories הולך לתפוס תאוצה, כאשר במקביל גוגל עדכנה את התוסף שלה בפעם האחרונה, בדיוק מלפני 5 ימים, נכון לכתיבת שורות אלה.

על כן, אם נקרא את השטח ואת הצפוי לבאות - גוגל ככול הנראה הולכת לקיים את אשר היא אמרה שהיא תעשה, ועל ידי התוסף הנ"ל עסקים שונים הולכים לייצר סכמות להצגת סטוריז בגוגל. ועל זה נאמר חידושים, חידושים חידושים!

 

חיפוש ויזואלי על ידי גוגל - השורה התחתונה

שנה עברית חדשה, דרך ויזואלית חדשה לחפש מידע בגוגל. החוקים הולכים להשתנות. טקסט תמיד היה חשוב לגוגל, אבל מסתמן שכעת הטקסט החשוב לא יהיה רק הטקסט השחור על הלבן זה המוקלד באתר.

אלא מעבר לזה, נראה שגוגל הולכת להציג טקסט שנמצא בסרטונים (כתוביות), או זה הנמצא בתוך תמונות (ALT) והרבה מעבר לזה. שעת הסיפור רק החלה, ולך נשאר רק לכתוב אותה... או במקרה הנ"ל, לצייר אותה ולשתול את הטקסט בתוכה.

לשאלות נוספות או התייעצות איתי בתור מומחה SEO, אפשר לשלוח וואטסאפ, להתקשר או לשלוח הודעה דרך האתר. בהצלחה.

חיפוש ויזואלי לסמארטפון - גוגל משיקה דרך חיפוש חדשה - סיכום בכותרות

לשיתוף עם חברים:
פרסומות - Ads
לוגו אתר המפקח - הלוגו בצורת שפם דחור ובתוכו זכוכית מגדלת היוצרת עין כאשר ממנה נוצר גרף בעלייה
עוד רגע מזמנך בבקשה...
אתר האינטרנט שלך מתקדם בגוגל?

המפקח ישמח להפתיע אותך עם 3 תובנות משמעותיות על הקידום האורגני של אתר האינטרנט שלך

דילוג לתוכן