מציאת נושאים לכתיבה היא משימת תוכן אשר הופכת להיות מורכבת אף יותר כאשר מדובר בתוכן המיועד לאתר האינטרנט של הארגון שלך.
כאשר אם זה לא מספיק, התוכן הזה צריך לא רק שקהל הלקוחות שלך יתחבר, יקרא וירכוש בעקבותיו – אלא שהתוכן הזה גם התקדם בגוגל בצורה אורגנית ובשאר מנועי החיפוש (כולל במדיה החברתית) כדי להביא אליו תנועה נוספת.
כאן אני נכנס למאמר עם סדנת כתיבת התוכן שלי לארגונים וחברות.
סדרת המאמרים כאן מכסה סדנה של בין שעתיים לשעתיים וחצי אשר אני מעביר בתשלום לארגונים ועסקים עימם אני עובד ומלווה בכל הקשור לקידום האורגני שלהם באינטרנט.
בסיום קריאת סדרת המאמרים יהיו לך את כל הכלים כדי:
- לאתר נושאים לכתיבה ורעיונות לפוסטים
- לבדוק את כלל התחרות על כל ביטוי חיפוש ונושא עליו יהיה התוכן שלך
- לדעת שהנושא שעוד רגע ייכתב על יידך או מי מטעמך איננו נושא שכתבת עליו בעבר.
- כתיבת תוכן שגוגל אוהב – איך לכתוב תוכן לאתר שמקודם אורגני
- עבודה עם קישורים – בחירת הקישורים הפנימיים והחיצוניים הטובים ביותר עבורך ובכללי לתוכן.
לפני שאתחיל בסדנת כתיבת התוכן שלנו מספר סייגים והערות חשובות
אני לא מומחה תוכן
אחזור שנית – אני לא מומחה תוכן, אני מומחה לקידום אורגני, יש לי כותבים מומחי תוכן בנושאים שונים עם תארים מתקדמים בתחום עליו הם כותבים, עבור האתר שלי המפקח – אני כותב בעצמי.
תכנים שמתקדמים אורגנית מהר
התכנים שאני מספק מתקדמים אורגני מאוד מהר יחסית לתחרות בה הם נמצאים, כי אני מכיר את הכללים וההנחיות של מנועי החיפוש השונים.
סודות המקצוע שאחשוף מתאימות גם למדיה החברתית – אני אתמקד רק בגוגל
למרות שחלק מהשיטות והסודות שלי שאחשוף בסדנה כאן טובות גם למדיות החברתיות השונות, המיקוד שלי כאן הולך להיות אך ורק עבור מנוע החיפוש של גוגל.
התוכן שלך יענה על השאלות של הלקוחות שלך וגוגל יאהב אותך יותר
התכנים שיהיה ניתן להתחיל לכתוב אחר הסדנה כאן – לא רק יענו על צורך קיים של הקוראים שלך, וקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלך, אלא מעבר לכך גם גוגל הולך לאהוב אותך יותר.
העיקר כאן – זה הערך ללקוח
למרות שבקהילת ה- SEO זה לא תמיד ברור, בסופו של יום הערך ללקוח שלך זה הדבר החשוב ביותר, על כן התוכן שאנחנו יוצרים תמיד יהיה קודם כל עבור הקורא, הלקוח או הלקוחה הפוטנציאלית, ורק לאחר מכן עבור גוגל ושאר מנועי החיפוש.
כעת נתחיל בסדנת כתיבת התוכן שלנו ומהשלב הראשון.
איתור נושאים לכתיבה ורעיונות לפוסטים
בשלב הראשון אנחנו מעוניינים לבצע מחקר מילות מפתח אשר למעשה יספק לנו מאגר יחסית גדול ותוך זמן קצר של נושאים לכתיבה ואולי אף בהמשך רשימה של רעיונות לפוסטים לצורך כתיבה.
זאת נעשה ב- 7 שלבים יחסית פשוטים ומהירים:
מציאת השאלות על התחום שלך בעזרת Google Search Console
הרצת שאילתת Google Search Console (בקיצור – GSC) למשיכת כל השאלות הנשאלות על התחום שלנו בלחיצת כפתור לתוך קובץ אקסל.
ביטויים נוספים על נושא מסוים דרך GSC
מציאת ביטויים נוספים דרך GSC עבור נושא מסוים באתר האינטרנט שלנו.
מחקר מתחרים בעזרת Screaming Frog
מחקר מתחרים על ידי Screaming Frog (בקיצור – SF) מבוסס כותרות ה- H1 באתרי האינטרנט עם נושאים דומים לאתר האינטרנט שלך.
קבלת 100 ה- Title'ים הראשונים
קבלת 100 ה- Title'ים הראשונים מתוצאות החיפוש בגוגל על הנושא שלך לכתיבה, בלחיצת כפתור על ידי שינוי מספר הגדרות בתוצאות החיפוש וקישור למועדפים.
כלי מחקר מילות המפתח של גוגל
אותו כלי שמי שעושה כיום קידום ממומן בגוגל, דרך גוגל Ads משתמש בו – כלי מחקר מילות המפתח, יכול לספק לנו עשרות אם לא מאות או אלפי נושאים לכתיבה.
גוגל טרנד / Google Trends
הכלי שעוזר לנו לזהות נושאים חמים – עוד לפני שהעולם בכלל יודע שמדובר בנושא חם, ותוך 3 שעות מרגע שהנושא מתחיל להתחמם.
הכותרות המשניות (ה- H2) בתוכן הקיים שלנו
הרבה פעמים שאנחנו מעוניינים לחזק נושא מסוים באתר האינטרנט שלנו, לצד יצירת תוכן חדש ורלוונטי ניתן להשתמש בכותרות המשניות של העמוד כדי למשוך ממנו רעיונות לנושאי חיזוק נוספים.
עכשיו ננסה להבין איך עושים שימוש ב- 7 כלים הנ"ל, כדי לייצר טבלת אקסל מלאה בנושאים לכתיבה אשר יכולה להספיק לנו למשך שנה שלמה לפחות אם לא יותר.
מציאת השאלות על התחום שלך בעזרת Google Search Console
בעזרת הרצת שאילתת החיפוש ^(מי|מה|איפה|מתי|למה|איך)[” “] בגוגל קונסול (GSC) על כלל האתר שלנו או על עמוד מסוים בו, נתקבל תמונה מלאה של כל השאלות אשר הגולשים שלנו שאלו בנושאים הרלוונטיים לנו.
נעשה זאת בדרך הזאת:
- ניכנס לגוגל Search Console בכתובת כאן.
- כך שנגיעה לעמוד הזה
– במקרה הזה רואים את האתר שלי, אנשים שונים יראו אתרים אחרים אשר בבעלותם:
- בתפריט נבחר ב- Search Results (בעברית – "ביצועים")
- למעלה באזור הפילטר נבחר 6 חודשים או 12 חודשים ואז נלחץ על New ואז על Query:
- בחלון שיפתח נבחר Custom (Regex) ולתוך השדה הריק, נעתיק את שאילת השאלות שלנו כאן מלמעלה: ^(מי|מה|איפה|מתי|למה|איך)[” “] ונלחץ על Apply:
- או באנגלית: ^(Who|What|Where|When|Why|How)[” “]
- או באנגלית: ^(Who|What|Where|When|Why|How)[” “]
- ו- וואלה! קיבלנו רשימת שאלות שנשאלנו בתחום האתר האינטרנט שלנו, במשך החצי שנה או השנה, וכמובן שניתן לבצע את זה עבור כל שפה וגם לעמודים ספציפיים וכל שנותר הוא לייצא לאקסל:
ואם כבר אנחנו נמצאים ב- GSC אז לא נצא ממנו, במקום זאת נראה כעת איך אפשר לקבל רשימת ביטויים נוספים ולא רק שאלות.
ביטויים נוספים על נושא מסוים דרך GSC
- במסך שאנחנו כבר נמצאים בו, נלחץ על ה- X של שאילתת ה- Query ובמקומה נלחץ על – New ומשם נבחר ב- Page:
- בחלון שיפתח ועבור המקרה הנוכחי, אני מעוניין לבדוק עמוד חדש שיש לי באתר שהוא כבר 4 חודשים באינטרנט, לצורך זה אעתיק את הכותבת שלו לשדה הריק בחלון החדש ואבחר מבין האפשרויות השונות ב- Exact URL:
- ו- וואלה הנה התוצאה החלקית וגם אותה ניתן כמובן לייצא לאקסל:
מגניב, טבלת הנושאים שלך מתחילה להתמלא וזה לגמרי לא נגמר שם. נמשיך כעת למחקר המתחרים בעזרת Screaming Frog.
מחקר מתחרים בעזרת Screaming Frog ו- H1
Screaming Frog זו תוכנה למחשב שיש לה גרסה חינמית וגרסת פרמיום בעלות של 209 $ לשנה עבור רישיון אחד. התוכנה מספקת לנו הצצה למאחורי הקלעים של אתרי אינטרנט שלנו ושל המתחרים, כפי שגוגל סורק אותם וכן שאר מנועי החיפוש.
מדובר בתוכנה עשירה ביכולות כאשר ההבדל העיקרי בין הגרסה החינמית לגרסת הפרמיום, זה שבגרסה החינמית ניתן לסרוק עד 500 עמודים, ובגרסת הפרמיום אין כל הגבלה.
אז איך נשתמש ב- Screaming Frog כדי לבצע מחקר מתחרים אשר מתוכם תהיה לנו רשימת נושאים מוכנה לכתיבה? – פשוט מאוד:
- לאחר שהורדנו, התקנו, רכשנו והפעלנו את הרישיון שלנו (שזה אני לא הולך לפרט איך לבצע כעת, אפשר לשאול אותי בוואטסאפ) נבחר אתר מתחרה לשלנו שיש בו נושאים שאנחנו רוצים לכתוב עליהם:
- אני בחרתי באתר האינטרנט https://technicalseo.com מכוון שאני מעוניין לכתוב יותר על Technical SEO.
- כעת בשורת החיפוש בתוכנה נוסיף את הקישור של האתר שלנו, ונלחץ Start:
- נעבור כעת בתוך התוכנה שלנו לטאב H1:
- כעת בפילטר שלנו נבחר בצד ימין למעלה, נבחר ב- H1-1 ו- Is Not Empty ונלחץ OK:
- והנה לנו, ניתן לראות שזכיתי בפעולה יחסית פשוטה, ב- 68 נושאים שאני יכול להתחיל לכתוב עליהם וכמובן שניתן לייצא לקובץ אקסל:
אנחנו לא עוצרים לרגע – במשך השנים אספתי שיטות ויצרתי חלק מהשיטות בעצמי כדי לייצר מחקר מאמרים שאין שני לו, וכעת אני הולך לחשוף לפניך כלי שכבר נכחד מהרשת כי אנשים גנבו את הזכויות שלו ולקחו את הקרדיט שלו לעצמם, ולכן היוצר של הכלי הסיר אותו.
אז לפני הכל כדי להחזיר עטרה לישנה, קרדיט ליוצר הכלי המדהים הזה: https://www.onlinesales.co.uk/blog/google-results-bookmarklet
כעת מה הכלי המדובר ועבור מה הוא משמש?
100 התוצאות הראשונות בגוגל – Simple Google Results
בגדול ובקצרה הכלי Simple Google Results הוא למעשה סימניית מועדפים המאפשרת בלחיצת כפתור לייצא את כל התוצאות האורגניות בגוגל של ביטוי חיפוש מסוים ל- לרשימת טקסט + טבלה עם שתי עמודות שונות, URL + אנקור, ושוב של כלל התוצאות האורגניות.
כאשר במשחק קטן בהגדרות גוגל, ניתן לייצר מצב כי במקום 10 או 20 תוצאות אורגניות, נקבל רשימה של 100 התוצאות האורגניות הראשונות עבור ביטוי מסוים.
לדוגמה התוצאה הזו לביטוי Technical SEO:
כאשר את הרשימת קישורים בדרך כלל אני מעתיק ל- Screaming Frog ומגביל את הסריקה רק לרשימה שלי, כך שבלחיצת כפתור אני מייצא לאקסל את כל הנושאים של 100 התוצאות הראשונות בגוגל, סביב הנושא שלי.
כדי לקבל גישה לכלי יש לייצר סימניית מועדפים חדשה, לקרוא לה: Simple Google Results, ולהכניס לתוכה את ה- URL הזה:
javascript:( function(){ str="\n"; anchors=document.getElementsByTagName("a"); str+=" "; str+="# HREF Anchor \n"; var k=0; var listing=""; var links=""; for(i=0;i"+anchorText+"\n"; k=k+1; if (anchorText === undefined) anchorText = anchors[i].innerText; str+=""; str+=""+k+" "; str+=""+anchors[i].href+" "; str+=""+anchorText+" "; str+=" \n"; } } str+="
�
Plain Listing
�
HTML Links
�
"; with(window.open()){ document.write(str); document.close(); } })()
אגב בכלי נתקלתי לראשונה במאמר בנושא אחר לגמרי, מאמר שכתב עידן בן אור, לגמרי כאן על קישורים שבורים, אז כדי להבין איך להשתמש בכלי – אני ממליץ לקרוא את המאמר שלו (מפרגן לקולגה שאני באמת מעריך).
ובנימה זו נעבור יחדיו לכלי הבא ברשימה – שהרבה מכירים, ואם לא אז וגם אם כן, זה הזמן להעמיק.
כלי מחקר מילות המפתח של גוגל מבית Google Ads
עבור מי שעושה קידום ממומן הכלי הזה כבר דיי מוכר ואפילו מציג מספרים מדויקים (עוד מעט נסביר) ולגמרי עושה את החיים קלים יותר כאשר מחפשים להבין על אילו ביטויים להתקדם מה עדיף לכתוב, פספורטקארד עם ק' או פספורטכארד עם כ'?
ובכן הכלי לתכנון מילות המפתח של גוגל, מספק נפחי חיפושים על ביטויים שונים, לפי פרמטרים שונים כגון שפות ומדינות, ומציע רעיונות נוספים לביטויים דומים או קשורים, מציג טרנדיות לפי חודשים על חיפושים שונים ועוד.
אבל כדי להיחשף לנפחי חיפושים מדויקים, טרנדיות ואפשרויות נוספות צריך קמפיין פעיל, או קמפיין פעיל (קידום ממומן) שהיה פעיל לאחרונה ב- Google Ads.
איך משתמשים בכלי? – מאד פשוט:
- לאחר שנרשמו ויצרנו חשבון וקמפיין (מה שאני לא הולך להסביר כעת), ניכנס לתוך הכלי אהוב שלנו, נבחר ב- "כלים והגדרות", ותחת תכנון, יופיע לנו הכלי שלנו – "הכלי לתכנון מילות מפתח":
- לאחר מכן במסך אליו נעבור נבחר בכלי "רוצה לגלות מילות מפתח חדשות"
- לחיצה עליו תפתח שורת חיפוש (כדאי לברר לפני זה אם המדינה והשפה נכונות)
- בשורת החיפוש שלנו ניתן בכל הזדמנות לכתוב עד 10 ביטויים שונים עם פסיקים המפרידים בין ביטוי חיפוש לביטוי, במקרה הנוכחי, אני אכתוב נושא אחד בלבד, "כתיבת תוכן" ונראה מה אקבל:
- ניתן לראות שלביטוי חיפוש שהקלדתי, ישנן 590 חיפושים שונים בממוצע בחודש מהאתר, שקיבלתי רשימה של ביטויים נוספים ושהרשימה לא נגמרת שם (למעשה ברשימה שקבלתי ישנן 50 ביטויים שונים שחלקם רלוונטיים מאוד וחלקם רלוונטיים פחות.
- כעת ובמידה ואני מרוצה מהרעיונות הנוספים שזכיתי להם, אני יכול לייצא את הכל לטבלה אחת ב- 2 קליקים בלבד, כאן:
וזה נחמד, זה נחמד לקבל רעיונות לנושאים או ביטויים נוספים, רלוונטיים. אבל האם אפשר לחזות את הביטויים לפני כולם, או לפחות להיות ה- 15% הראשונים, בקצרה כן, בעוד מסר מילים, "כן" אבל זה לא כזה פשוט כפי שזה יכול להישמע כאשר מקשיבים להסבר.
גוגל טרנד / Google Trends
בנימה זאת, אנחנו ממשיכים לגוגל טרנד, כלי של גוגל דרכו ניתן לעקוב וחזות שיחות אשר הופכות דיי מהר לשיח ציבורי, לאומי ואף עולמי.
בגדול הכלי הזה הרבה יותר חזק באנגלית, בארצות הברית ופחות בישראל, ולכן אציג דוגמה במדינה זו ובאנגלית:
האזנתי ביטוי למחקר: SEO content, ואני רואה שהביטוי בעלייה:
בנוסף אני מקבל רעיונות לנושאים נוספים ואף אני יכול לראות מה בעלייה יותר ומה פחות:
לחיצה על אחד הביטויים, תציג לי רעיונות נוספים לאותו הביטוי, וכמובן אני תמיד יכול לתרגם את התוצאות לכל שפה ולייצא אותם לאקסל.
והנה כמעט סיימנו לחלוטין את הפרק הראשון המדבר על איתור נושאים לכתיבה ורעיונות לפוסטים והגענו לכלי או השיטה האחרונה שלנו כדי לבצע את המלאכה.
הכותרות המשניות (ה- H2) בתוכן הקיים שלנו
תוכן יוצר תנועה, תוכן טוב אפשר לפרסם ולשתף מאתר האינטרנט של הארגון שלך למגוון רחב של מדיות חברתיות ובכך אף להגדיל עוד יותר את התנועה, תוך מתן ערך מוסף לקהל העוקבים הקיים בערוצים החברתיים דיגיטליים אשר באחריותך.
אבל לפעמים אנחנו לא יוצרים תוכן רק כדי לייצר תנועה, לפעמים אנחנו יוצרים תוכן כדי לחזק עמודים קיימים באתר האינטרנט שלנו כדי שאלה יהיו חזקים יותר אורגנית ובכך מצד אחד יחסמו מתחרים מלהגיע לקהל הרלוונטי גם לנו דרך אותו ערוץ אורגני ומהצד השני להביא אלינו את אותו הטראפיק של קהל לקוחות רלוונטי.
לחזק עם היררכיית עמודים רלוונטיית
כדי לעשות זאת לא דיי רק לכתוב על נושאים חדשים ורלוונטיים לעסק ומטרות הארגון, אלא נכון יהיה גם לחזק היררכיית עמודים קיימת באתר, של שירות או מוצר חדש שעדיין לא זכה לדירוג הרלוונטי בגוגל, או לחלופין – עמוד ותיק, שחווה ירידה בדירוגים ומפנה את הדרך למתחרים במקביל לאיבוד קהל הלידים אשר זכה לו עד כה.
כדי לעשות זאת דרך טובה תהיה למשוך את כל הכותרות המשניות וביטויי הזנב הארוך הקיימים בעמוד שאנחנו רוצים לחזק, ועבור כל אחד מהם לכתוב מאמר שלם, כאשר להגיע אליו, יהיה ניתן רק דרך קישור מעמוד האב שלו.
דוגמה טובה תהיה העמוד שלי באתר של קידום אתרים.
שכן מעבר על הכותרות המשניות שלו, שברמת ה- H2 (משמע שלב אחד תחת הכותרת הראשית של המאמר), יספק לנו את רשימת הנושאים הבאים:
התוצאה:
- אז קידום אתרים מה זה?
- מה זה קידום אורגני?
- קידום אתרים ממומן
- איך לקדם את האתר בגוגל
- להיות ראשון בגוגל ולעשות זאת לבד
- מחקר מילות מפתח
- תוכנה לקידום אורגני
- מקדם אתרים
- חברת קידום אתרים
- קידום אתרים בחול
- SEO לסקפטיים – קידום אתרים אורגני בגוגל
- SEO FULL POWER – קידום אתרים מהיר
- קידום אתרים בראשון לציון
- סיכום קידום אתרים
כמעט כל אחד מ- 14 הנושאים הנ"ל, יכול להיות מאמר משל עצמו.
במקרה שלי אני כותב את התוכן לאתר שלי ואני יודע גם אילו כותרות משניות להכניס לתוכו. אבל כותבי התוכן שלי פרט לכך שהם מקבלים הנחייה מדויקת אילו כותרות אני רוצה לראות בתוך המאמר, ישנן כותרות אשר הם כותבים מהראש שלהם, ברוח היצירתיות.
כאשר זה קורה זה מאפשר לי להכיר ביטויים שלא חשבתי עליהם עוד קודם. ובדרך זאת, אני יכול להמשיך ולחזק עמודי אבות על ידי יצירת מאמרי בנים בזמן שאני כותב גם התכנים חדשים ואף מעמיקים יותר ולכן רלוונטיים יותר ולפעמים גם איכותיים יותר וממוקדים.
התוסף בו השתמשתי בדוגמה נקרא SEO META in 1 CLICK.
ובאיזה אני חושב כי סיימתי לכתוב את כל 7 הדרכים העיקריות בהם אני משתמש כאשר אני יוצא למסע לאיתור נושאים נוספים לכתיבה וכן רעיונות לפוסטים מדליקים. ואגב, זאת גם אבן הדרך העיקרית ביצירת כל מחקר מילות מפתח רלוונטיות.
המאמר הבא בסדרת 5 אבני הדרך שלי כחלק מסדנת כתיבת התוכן שאני מעביר לחברות וארגונים ידבר על איך לבדוק את כלל התחרות על כל ביטוי חיפוש ונושא עליו יהיה התוכן שלך. על מנת לבדוק כדאיות לפני הזמנת התוכן או כתיבת התוכן בעצמך.
לרשימת התפוצה לעדכונים בתדירות של פעם בתקופה, יש למלא את כתובת המייל והשם המלא שלך בטופס הזה:
על מנת להזמין את סדנת איתור נושאים לכתיבה וכתיבת תוכן שגוגל אוהב עבור הארגון שלך, יש ליצור קשר דרך האתר או להתקשר.