מקדם אתרים

מקדם אתרים אורגני, הוא בעל מקצוע שתפקידו לקדם את האתר שלך בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר לתוצאות הראשונות תחת ביטויים רלוונטיים; אם מבחינת המותג ואם מבחינת התכנית העסקית שלך והביטויים שבאמת יכניסו לך רווח.
לשיתוף עם קולגות:

בהיותי מקדם אתרים מומחה לקידום אתרים אורגני בגוגל, בשווקים בינלאומיים ומקומיים, אני נתקל שוב ושוב בלקוחות מכל הגדלים המגיעים להחלטה שהם מעוניינים במקדם אתרים, מבלי בכלל להבין מה זה אומר וללא כל תכנית עסקית הכוללת בתוכה אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית – אורגנית לאתר האינטרנט של הארגון או העסק שלהם.

ובנקודה זו אני מאמין, ניתן לראות לראשונה את ההבדל בין מקדם אתרים מקצועי לכזה שבדרכו להיות.

מקדם אתרים מקצועי

בעיניי מקדם אתרים מקצועי הוא בעל מקצוע שלאחר פגישת זום ראשונה איתו וללא כל עלות, ניתן לצאת עם שלל תובנות על האתר בכלל ועל האסטרטגיה לקידום אורגני בפרט.

זאת אומרת שגם אם כעת לא ברור לך מה נכון עבורך אורגני, מה התקציב שצריך להקציב ומה הביטויים שנכון עבורך להתמקד בהם, לאחר פגישה איתי ללא מגבלת זמן תצאו עם התובנות ועם תכנית אסטרטגית ראשונית, שיווקית – דיגיטלית, מה הצד הבא שלך וכמה זה יעלה לך.

 

מקדם אתרים מומלץ – מי יהיה המקדם הנכון עבורך?

לבחור מקדם אתרים לאתר שלך זו יכולה להיות בחירה מאוד קלה, ובכל זאת - זאת השקעה שיכולה להגיע בשנה (עבור הלקוחות הקטנים יחסית) לממוצע של 60 אלף ₪ ולכן אולי לא כל כך כדאי למהר לקבל החלטה, ומומלץ במקום זאת להיפגש עם מקדמי אתרים נוספים.

דוגמות טובות יהיו סוכנויות קידום אתרים כגון:

ReGo Marketing של עידן בן אור

הרושם שלי על עידן בן אור הוא שלפני הכול הוא אדם. אדם נעים הלכות, צנוע, עם ניסיון רב שנים. עידן הוא מקדם אתרים מקצועי בטרוף בעל סוכנות קידום האתרים ReGo Marketing בעל שליטה מלאה ב- SEO טכני, ורשימת לקוחות מכובדת במיוחד.

עידן תמיד שמח לעזור וכיף לי להתייעץ איתו מפעם לפעם. לעידן בלוג קידום אתרים מומלץ לקריאה, ולמידע נוסף על ReGo מומלץ להיכנס לאתר.

 

עשהאל דרייר בע"מ - קידום אתרים

בעברי עבדתי כמנהל מחלקת SEO בחברת עשהאל דרייר בע"מ - קידום אתרים, ונהניתי מכל רגע. למדתי הרבה, עשיתי הרבה ולרגע לא עצרנו. עשהאל תמיד שואף לשלמות, לתת יותר ואז עוד יותר.

לעשהאל ניסיון רב, בארץ הוא הפך כבר לאייקון רשת בתחום קידום האתרים תוך שהוא מלמד הרבה ובמקצועניות חסרת מעצורים. סוכנות קידום האתרים של עשהאל, מורכבת מצוות אנשים בו השלם גדול מסך חלקיו.

עשהאל חזק בקידום אורגני לעסקים ובאתר שלו ניתן למצוא מדריכים ומאמרים רבים. למידע נוסף - המלצה שלי להתחיל לגלל באתרו.

 

אורי מינץ שיווק דיגיטלי

עיצובי האתרים של אורי מינץ, הם זוכי פרסים. הרושם שלי עליו זה שהוא יצירתי בקטע אחר, וזה יתרון נפלא כאשר מחפשים קידום אתרים משולב עיצוב.

אורי עושה קידום אורגני לאתרים לצד קידום ממומן ושיווק במדיות החברתיות, למידע נוסף על אורי, כדאי להקליק לאתר שלו.

 

סוכנות קידום אתרים - המפקח (הסוכנות שלי)

האם זה אתי שאמליץ גם על עצמי? - כנראה שכן אם אני עושה זו כעת. המפקח כפי שמכנים אותי בתחום קידום האתרים, זו סוכנות שאני יהונתן כהן, יסדתי כדי לייצר מהפכה בשוק קידום האתרים האורגני הקיים בארץ – ואיך שהוא הגעתי גם לאתרים בינלאומיים מעבר לים.

אני חושב שהייחוד שלי מורכב ממספר דברים, שאפרט גם בהמשך. כאשר כאן רק אציין שערך מוסף שלא הרבה יודעים עד שמדברים איתי, הוא שאחרי שמגיעים אל היעד אני מחליף ללקוח תכנית, לתוכנית מוזלת יותר.

אני מאמין שברגע שהגעת ליעדים האורגנים שלך, וכל אשר נשאר לך לייצר זה תוכן חדש לאתר וקישורים חיצוניים אליו (חולמו של כל מקדם אתרים), אז בנקודה שהרבה מאוד סוכנויות ימשיכו לגבות ריטיינר חודשי זהה להתחלה (ובצדק אגב – כי בהתחלה הם לרוב משקיעות יותר מהנראה לעין), אני עושה משהו אחר.

אני מייעץ ללקוח או להתחיל להתמקד במוצרים או שירותים חדשים או לעבור לתכנית להגדלת אחוזי ההמרה בה הלקוח נשאר עם הריטיינר הנוכחי, או לעבור לחבילת פיקוח SEO, או יועץ SEO שהן תוכניות עם הסדר תשלומים קצת אחר ובכך לפעמים מוזלות יותר, בהן אני יותר מלווה לאחר שתדרכתי את הלקוח איך הוא ממשיך מכאן.

תמונת פרופיל של יהונתן כהן המכונה המפקח עומד מימין ללוגו של המפקח.

 

על כל פנים, כל אחת מסוכנויות קידום האתרים הנ"ל, היא סוכנות קידום אתרים שאני מכיר באופן אישי ויודע שאפשר לסמוך עליהן שהן יעשו את העבודה - כל אחת מהן, בדרך האישית שלה(ו), שבעל הסוכנות פיתח במהלך השנים, ולכן אני לגמרי בעדם ומפרגן להם.

 

מקדם אתרים מומחה - הערך המוסף של המפקח

בתור המפקח הבנתי עם השנים שקידום אתרים אורגני בגוגל - זה מתמטיקה. אפשר לחשב כל דבר, יש נוסחות שניתן להישען עליהם, יש מספרים ברורים, ישנן משוואות ומחקרים וזה לא רק תוכן לאתר, קישורים חיצוניים ואופטימיזציה מחוצה לאתר ובתוכו.

אומנם גם בחישובים כאן לא הכל חד משמעי, כי תמיד ישנם דברים שלא ניתן לחזות, אבל בהינתן מספר נתונים קבועים כגון תקציב משוער, מצב קיים של האתר, ביטויים שמעוניינים לקדם, ניתוח התחרות, ניסיון עבר ועוד - אפשר לייצר תחזית מושכלת תוך הצבה של יעדים ברורים ומטרות.

לכן אני בתור המפקח, פיתחתי את אותן הנוסחות אשר בפגישה איתי אוכל לספק לך תשובות לשאלות קשות ומאתגרות על קידום האתר שלך, שכן זה בדיוק מה שהופך אותי לדעתי למומחה לקידום אתרים. זה והניסיון העשיר שלי לצד 90% הצלחה ותוך 7 חודשי קידום בשווקים סופר תחרותיים.

כאשר כמובן, הניסיון הטכני שלי של למעלה מ- 15 שנים בפיתוח אתרים, לגמרי מסייע לי להעמיק באתר גם בפרטים הקטנים, ולצלול לקוד שלו כדי להבין מה גוגל רואה כאשר הוא סורק את אתר האינטרנט שלך.

צילום בו רואים אדם עם חולצת פסים בצע שחור לבן כותב על לוח גדול מחיק כאשר על הלוח משורטט אפיון של אתר אינטרנט ולצידו פתקיות שהדביקו ללוח בעזרת מגנטים

 

מקדם אתרים אורגני – השלבים הראשונים

בתחילת העבודה עם מקדם האתרים האורגני שלך, העבודה תתחיל באיסוף חומרים שונים ממך; כגון גישות למגוון חשבונות גוגל שברשותך, מחקר מאמרים וטבלת רלוונטיות, גישות לאתר ואפיון כלל השגיאות הקיימות באתר, חיבור האתר למספר מערכות ניטור שונות בהם משתמשת סוכנות קידום האתרים ועוד.

לכן בתחילת החודש הראשון לא תמיד מרגישים שמשהו קורה, וזה יכול לגרום קצת לחרדה אצל חלק מהלקוחות שקצת נמצאים באי וודאות. אז חשוב לשאול את המקדם האתרים שלך - מה הוא עושה בחודשים הראשונים כדי למנוע מאי הוודאות לצוף.

מעבר לזה, מומלץ לחכות גם לדו"ח החודשי - בו מסוכם כל אשר בוצע החודש באתר, לצד מה התקדם ומה ירד וצריך להמשיך ולשפר.

 

מקדם אתרים - מחיר והשורה התחתונה

העלות ברוב סוכנויות קידום האתרים מורכבת ממספר מסוים של תכנים לאתר, מספר מסוים של קישורים חיצוניים אל האתר, מספר שעות עבודה ולפעמים ישנן גם תוספות שונות כגון מערכת CRM למעקב מספר הלידים מהאתר, מערכת מעקב אחר התקדמות ביטויי המפתח ועוד כאשר הלקוח מקבל הצעת מחיר לקידום אורגני לאתר עם השורה התחתונה בלבד.

אני פחות מאמין בגישה זו, ולמעשה אני מפריד בין עלות השעות שלי לבין עלות התקציב לקישורים חיצוניים ומאמרים לאתר בתוך הצעת המחיר. כך שהלקוחות יודעים כמה עולה כל דבר.

כאשר בנוסף על חשבוני אני מממן ללקוחות 3 מערכות שונות+:

  • מערכת CRM למעקב אחר הלידים המגיעים מהאתר
  • מערכת מעקב וניתוח אחר התקדמות ביטויי המפתח בגוגל
  • גישה למערכת לניהול פרויקטים כדי לראות כמה זמן באמת הושקע בכל משימה
  • בנוסף למערכות השונות, אני מספק גם אחסון לאתר.

המחיר של קידום אורגני איכותי מתחיל ב- 2,000 ₪ ויכול להגיע לסכומים מאוד גבוהים של עשרות אלפי שקלים. הכל תלוי בתקציב שלך, גודל העסק או הארגון, רמת התחרות וטווח הזמן והיעד אליו רוצים להגיע לאחר שהזמן נגמר.

קידום אורגני בגוגל זה כמו לבנות בית שרכשת לעצמך, ככול שתשקיע בו יותר כך התקדמות הבנייה תהיה יותר מהירה ואיכותית, השאלה האמיתית היא האם ברצונך לקנות בית או להשכיר דירה? – כך ההבדל אגב, בין קידום אתרים, רמות האיכות והזמנים השונים בו ובין קידום ממומן.

צילום מחברת ובה כתוב באדום ובאנגלית: How Much Does SEO Cost? כאשר לצד הטקסט במחברת רואים חישובים שונים

 

מקדם אתרים שיוצר שינוי אמיתי

לסיכום אגיד זאת, אני טכנולוג מלידה גדלתי לתוך עולם היזמות והסטארט-אפים, המשכתי לעולם החברתי, שילבתי אותו עם תחום החדשנות האסטרטגית דיגיטלית ובניית הקהילות ולבסוף נשאבתי חזק לתוך תחום קידום האתרים והשיווק כאשר אני מביא איתי את כל הערכים שצברתי במסגרות השונות מתנועת הנוער, המכינה, הצבא וכלל העבודות והפרויקטים שביצעתי במהלך חיי.

לצד מגוון המיזמים והקהלים שיצרתי ויסדתי ואני ממשיך ליצור.

זה מה שהביא אותי לקחת את העסק הקיים שלי לחדשנות אסטרטגית לארגונים גדולים, לקחת את הכובע השני שלי כמנהל מחלקת SEO לקידום אתרים (בתור שכיר לשעבר) ולהפוך אותם למפקח - סוכנות דיגיטלית, לקידום אתרים בעלת שקיפות יתרה, כנות מלאה, פתיחות ישירה ומבוססת מדע.

על כן אם דרוש לך מקדם אתרים, מומלץ ליצור איתי קשר ולזכות בתובנות על הקידום האורגני עבורך, שיילוו אותך לכל אורך הדרך.

מקדם אתרים - סיכום בכותרות

מתוך מגזין המפקח
לוגו אתר המפקח - הלוגו בצורת שפם דחור ובתוכו זכוכית מגדלת היוצרת עין כאשר ממנה נוצר גרף בעלייה
עוד רגע מזמנך בבקשה...
אתר האינטרנט שלך מתקדם בגוגל?

המפקח ישמח להפתיע אותך עם 3 תובנות משמעותיות על הקידום האורגני של אתר האינטרנט שלך

דילוג לתוכן