היררכיה עמוקה מול בלוג

היררכיה עמוקה מול בלוג - זה נושא חשוב, כי יותר מידיי אתרי אינטרנט לא מממשים את מלואו הפוטנציאל האורגני שלהם בתוצאות החיפוש בגוגל, כי בחרו בבלוג על פני היררכיית עמודים עמוקה.
לשיתוף עם חברים:

כאשר כלל מאמרי האתר מבוססים על בלוג, זה יוצר אתר אינטרנט שטוח מצד אחד, ומהצד השני מייצר שהעמוד הכי חזק באתר הוא הבלוג.

בעוד כשיוצרים היררכיית עמודים עמוקה לאתר, אז חלוקת הכוח מתחלקת בין עמודי האב, יש פחות קניבליזם, מנועי החיפוש יכולים לנווט באתר בהרבה יותר קלות תוך כדי הבנה רחבה יותר איזה עמוד חשוב יותר מעמוד אחר באתר וגל היתרונות ממשיך ומתרחב.

על פוסטים VS עמודים באתרי WordPress

כאשר מדברים על אתר עמוק מול אתר שטוח, קשה שלא להתחיל ולעשות גם השוואה בין פוסטים לעמודים באתרי WordPress.

באתרי WordPress ישנם סוגים שונים של עמודים:

  • עמוד
  • פוסט
  • עמוד מוצר
  • תגית
  • קטגוריה
  • ועוד.

גוגל וכן שאר מנועי החיפוש מתייחסים לכולם כאילו מדובר על אותו סוג עמוד, ככה שפרט לצד הטכני של מה אפשר לעשות עם כל סוג עמוד בוורדפרס, בתכלס' כל סוגי העמודים שווים.

למעט כאשר מגדירים סכמה כדי להסביר לגוגל על איזה סוג עמוד מדובר, אבל זה כבר נושא אחר.

בכל מקרה ולעניין שלנו, כאשר רוצים ליצור בלוג עושים שימוש בפוסטים. כאשר רוצים לייצר היררכיה עמוקה, עושים שימוש בעמודים. זה משהו שנראה לי ידוע ומובן להרוב.

מה שהרבה לא מפנימים זה את הלמה ומה היתרונות והחסרונות בין השניים.

פאנל יצירת פוסט חדש באתר וורדפרס
כדאי לחשוב פעמיים לפני יצירת פוסט חדש באתר

היתרונות והחסרונות בין עמודים לפוסטים בוורדפרס

עמודים פוסטים
ללא RSS (חשוב שיהיה עבור Google News) עם RSS
קל להגדיר עמודי אב (לחיצת כפתור) מאוד מורכב לייצר עמודי אב, כדי לעשות זאת יש לעבוד עם קטגוריות, תתי קטגוריות שדות דינמיים וכו' ואם מדובר על עמוד בן שהופך גם לאבא - זה מצריך עבודה רבה

למה היררכיית עמודים עמוקה באתר כה חשובה?

בעולם האמיתי, כאשר מישהו מדבר בצורה שטוחה שלא מפרט, רואים אותו לפעמים כאדם רדוד שחסר לו הרבה מידע. ואילו כשמישהו מדבר ומפרט ובאמת צולל לעומקם של דברים - אז ניתן לראות אותו כאדם שבקי על הנושא שעליו הוא מדבר.

אותו דבר בעולם הדיגיטלי בהקשר של היררכיה עמוקה מול אתר אינטרנט שטוח.

כאשר אנחנו מייצרים עמוד שיש לו בנים רבים, ויחד עם זאת גם נכדים, נינים, חימשים (הבנים של נין) ועוד. אז פרט לכך שכלל העמודים הנמצאים בהיררכיה מלמטה למעלה (מבחינת פירורי הלחם) מתחזקים, העמוד אב הראשי מתחזק אף יותר.

זה גם נכון ברמת חוויית המשתמש, שכעת יוכל להעמיק בנושא עליו הוא קורא במקום לחפש מאמר נוסף בנושא בבלוג.

מבחינת העניין הטכני והיררכיה עמוקה - חשוב לדעת כי ישנה הגבלה עד כמה ההיררכיה של האתר שלנו יכולה להיות עמוקה.

Click Depth - ההגבלה של עומק (כמות) הקליקים בהיררכיה

את העומק של ההיררכיה בודקים למעשה לפי מספר הקליקים מעמוד הבית ועד העמוד האחרון.

ההגבלה של כמות העמודים בהיררכיה היא לא לגמרי ברורה. יש מי שטוענים עד 3 עמודים בהיררכיה, יש מי שטוענים עד 5 עמודים בהיררכיה, ויש אותי שטוען עד 7 עמודים בהיררכיה (באתרים גדולים במיוחד).

משמע מעמוד הבית ועד העמוד האחרון בהיררכיה, אסור לעבור את ה- 7 קליקים, כי החל מהקליק השמיני גוגל לא יסרוק את העמוד.

כמובן, שכאשר אני יוצר היררכיה כה עמוקה - אז גם אחזק עמודי נכדים על ידי קישורים חיצוניים.

בכל מקרה חשוב להבין שכדי לייצר עמודים חזקים יותר באתר, אשר מחזקים אחד את השני, תומכים זה בזה ועוזרים למנועי החיפוש ולגולשי האתר להבין טוב יותר את ההקשרים בין הנושאים השונים בו, הדבר הנכון לרוב יהיה לייצר היררכיה עמוקה באתר מאשר בלוג שטוח.

איור של לוח ובו מבנה עמודים בהיררכיה
יש לתכנן את היררכיית העמודים של האתר שלך

בלוג עבור מגזין Google News באתר

הבנו קודם למה ב- 90% מהמקרים לייצר היררכיה עמוקה לאתר נכונה יותר מיצירת בלוג. מעולה - אז כעת אענה על השאלה הבאה בסדר, ואסביר מתי נכון לייצר בלוג באתר;

אני מייצר בלוג באתר האינטרנט לרוב כאשר אני רוצה להביא אל האתר הרבה יותר טארפיק מנדל"ן דיגיטלי שעדיין לא עשיתי בו שימוש.

אותו נדל"ן דיגיטלי במקרה הנ"ל נקרא Google News, ולמעשה הבלוג שאני מקים, משמש כמגזין דיגיטלי בתחום של אותו אתר האינטרנט שאני מקדם באותו רגע, הוא לא רק ל- Google News, הוא משמש גם את לקוחות ה- SEO שלי עבור מאמרים שהם משתפים בפייסבוק ובלינקדאין.

ואף Bing עושה בו שימוש כחלק מ- IndexNow.

לייצר בלוג באתר, זה הרבה יותר קל מאשר לייצר היררכיה עמוקה. מה גם שאם כבר יש לך בלוג באתר להמיר אותו לעמודים יכול להיות מהלך מסוכן.

בנוסף זה גם מעלה את תדירות הזחילה של מנועי החיפוש אל האתר, הגורמים לכך שתוכן חדש שיצרנו באתר נהיה מאונדקס תוך מספר שעות בודדות.

אבל חשוב להפנים, למרות שזה קל – בלוג באתר צריך להיות המוצא האחרון, כך שאם נעשה כזה באתר שלנו, זה יהיה כאשר יש לנו אפיון למשימה ברורה, שברור שהיררכית עמודים עמוקה איננה עונה עליה או רלוונטית אליה.

אפליקציית Google News
כאשר רוצים יותר טארפיק אורגני באתר, Google News זו אחלה שיטה עבור הבלוג שלך

בלוג VS היררכיה עמוקה, מילות פרידה

אני מקווה שבעקבות המאמר כאן, פחות ופחות אתרים יפסיקו לבחור בדרך הקלה של יצירת אתר שטוח, על ידי בלוג שאליו זורקים את כל המאמרים ויעברו לדרך המורכבת, הדורשת גם חשיבה ותכנון אסטרטגי מוקדם המבוססת על היררכיית עמודים עמוקה.

איור האומר NO blog! כתמונה ראית לפוסט היררכיה עמוקה מול בלוג
אומרים לא! לבלוג.

להתייעצות בנושא ותכנון אסטרטגי לטובת בניית ההיררכיה של אתר האינטרנט שלך, כדאי ליצור קשר.

היררכיה עמוקה מול בלוג - סיכום בכותרות

לשיתוף עם חברים:
פרסומות - Ads
לוגו אתר המפקח - הלוגו בצורת שפם דחור ובתוכו זכוכית מגדלת היוצרת עין כאשר ממנה נוצר גרף בעלייה
עוד רגע מזמנך בבקשה...
אתר האינטרנט שלך מתקדם בגוגל?

המפקח ישמח להפתיע אותך עם 3 תובנות משמעותיות על הקידום האורגני של אתר האינטרנט שלך

דילוג לתוכן