בדיקת אתר

בדיקת אתר היא אולי אחת הפעולות החשובות ביותר, על מנת לנצח את המתחרים בגוגל, להביא יותר טראפיק לאתר וכדי להיות בטוחים שאנחנו לא מפספסים אף לקוח פוטנציאלי שנכנס אלינו לאתר.

כאשר אני בודק אתר, הבדיקה שלי והדרך בה אני בודק, כולל הכלי בו אני משתמש משתנים לפי מטרת הבדיקה והפרמטר שאני רוצה לבדוק.

בקצרה אפרט על כל אחת מהבדיקות העיקריות:

  • בדיקת מהירות אתר
  • בדיקת כניסות לאתר
  • בדיקת טראפיק לאתר
  • כלי לבדיקת מצב האתר שלכם בגוגל
  • בדיקת איכות אתר
  • בדיקת מיקום האתר בגוגל
  • בדיקת קידום אתר
  • בדיקת איכות – כתיבת תוכן לאתרים
  • דו"ח מחקר מתחרים בגוגל לטובת קידום אורגני

בדיקת מהירות אתר

מהירות זמן טעינת האתר שלכם חשובה הן מבחינת חוויית המשתמש והן מבחינת קידום האתר בגוגל. כאשר בעת הבדיקה יש לבדוק גם את זמן טעינת האתר במובייל וגם את זמן טעינת האתר מהדסקטופ.

הבדיקה דרך גוגל – המחיר חינם

את בדיקת מהירות האתר (או יותר נכון לנסח זמן טעינת עמוד האתר), יש לעשות דרך הכלי החינמי של גוגל בכתובת הזאת:

הכלי יספק לכם מידע מלא על הפרמטרים הדורשים שיפור במובייל ובדסקטופ לטובת צמצום זמן טעינת עמוד האתר שלכם, לצד ציון מהירות האתר:

בדיקת כניסות לאתר

כאשר מדברים על בדיקת כניסות לאתר (כמה גולשים נכסו לאתר שלכם ומאיזו פלטפורמה וקישור), השאלה הנשאלת היא האם מדובר על אתר שלכם שיש לכם הרשאות בו, או על אתר שאין לכם הרשאות בו, מה שהופך את הבדיקה לפחות מדויקת אבל קלה כמעט באותה המידה.

בנוסף לכך ישנם כלים שונים לאותה הבדיקה שבכל אחד מהם יתרונות וחסרונות שונים. אפרט על אילו שאני עושה בהם שימוש בשני המקרים השונים (בדיקה פנימית - עם הרשאות, ובדיקה חיצונית - ללא הרשאות).

בדיקת כניסות פנימית לאתר (עם הרשאות)

Google Analytics

Google Analytics הוא בין הכלים המרכזים ביותר על מנת לקבל תמונה מלאה על הכניסות שלכם מהאתר, הכלי מציג בצורה נוחה וברורה:

  • מספר הכניסות לאתר לאורך זמן ובזמן אמת
  • סה"כ ההכנסות ממנו ממכירות או מלידים
  • משך זמן הגולשים באתר
  • המדינות, הערים והמכשירים מהם נכנסו הגולשים לאתר
  • הפלטפורמות השונות שמהם נכנסו הגולשים לאתר:
    • פייסבוק, אימייל, קידום ממומן וכו'
  • ועוד

Google Console

Google Console (או בשמו הרשמי: Google Search Console) הוא כלי רב עוצמה אשר יספק לכם נתונים משמעותיים על הקידום האורגני שלכם בגוגל, על הביטויים שהאתר שלכם מקודם עליהם – על שגיאות סריקה, במידה ויש כאלה ועוד.

לא פחות חשוב, אחד התפקידים של הכלי הוא לעזור לכם לספר לגוגל על האתר שלכם, וזאת על ידי הוספת מפת אתר (SiteMap.XML) מהאתר שלנו ל- Google Console עצמו.

Zefo

זיפו (Zefo) זה כלי אינטרנטי רב עוצמה בפיתוח ישראלי, לקבלת תמונת מצב מלאה על התקדמות האתר שלכם בגוגל.

זיפו מתממשק לחשבון גוגל ה- Analytics ולגוגל Console שלכם, אתם מגדירים לו אחר אילו ביטויי מפתח לעקוב והמערכת מספקת לכם מידע אמין על התקדמות האתר בגוגל, מה יש לשפר, על התחרות בתחום, הכניסות ועוד הרבה - בצורה הכי ידידותית וצלולה שניתן, יותר מ- GSC (Google Search Console) ומ- GA (Google Analytics) יחד.

אגב, דרך זיפו, אם תרצו בכך - אתם יכולים להגדיר דו"חות חודשיים סופר מעניינים.

בדיקת כניסות חיצונית לאתר (ללא הרשאות)

כאשר אין לכם גישה לאתר (נגיד ואתם רוצים לבדוק את המתחרים), ואתם עדין מאוד מעוניינים לבדוק את כמות הכניסות באותו אתר, משמע אין לכם גישה לא ל- GA ולא ל- GSC של האתר וגם לא לשום מערכת שהאתר מחובר עלייה, כגון זיפו כפי שהזכרתי קודם.

ישנה נוסחה שהרבה כלים משתמשים בה – כדי לחשב עבורכם את כמות הכניסות לאותו אתר – גם כשאין לכם כל גישה אליו.

הנוסחה לחישוב כמות כניסות לאתר

אותם כלים מוציאים את כל הביטויים שאותו אתר מקודם עליהם, הם בודקים:

  1. כמה חיפושים חודשיים יש לכל ביטוי חיפוש (כמו ש- Google Adsמציג)
  2. המיקום בגוגל (התוצאה) של כל ביטוי, בהתייחס לאותו אתר

כמו בטבלה כאן.

טבלת ביטוי מפתח, כמות חיפושים והמיקום כעת בהתייחס לאתר https://www.isoc.org.il:
ביטוי המפתח כמות החיפושים בחודש המיקום כעת
איך לקדם אתר 30 1
פתיחת חנות וירטואלית 50 1
דומיין 2,200 3
טיק טוק 13,000 7
קידום אתר בגוגל 350 8

רק במקום 5 ביטויי מפתח / חיפוש – יופיעו כלל הביטויים שאותו אתר מקודם עליהם. מה שיכול להגיע למאות, עשרות אלפים ועד ללא ידע תלוי בגודל האתר... ואותם הכלים מתחילים לחשב.

הם מחשבים תוך כדי שהם נותנים לכל מיקום בגוגל, אחוזים מסוימים של כניסות (הקלקות בגוגל בתוצאות החיפוש).

בקצרה ובטבלה אציין את אחוזי הכניסה לאתר, לכל תוצאה בגוגל בהתייחס לעמוד הראשון.

טבלת אחוזי כניסה לאתר לפי התוצאה האורגנית במנוע החיפוש
מיקום בגוגל אחוזי הכניסה המשוערת לאתר
מקום ראשון 31.73%
מקום שני 24.71%
מקום שלישי 18.66%
מקום רביעי 13.60%
מקום חמישי 9.51%
מקום שישי 6.23%
מקום שביעי 4.15%
מקום שמיני 3.12%
מקום תשיעי 2.97%
מקום עשירי 3.09%*

*אכן בין תוצאה 10 ל- 9, עדיף להיות מקום עשירי. למחקר המלא בתחום.

זה אומר שאם לביטוי יש 100 חיפושים בחודש, ואתם במקום הראשון עם אותו הביטוי, יהיו לכם כמובן כ- 32 כניסות לאתר מאותו הביטוי.

כאשר חשוב לציין – לא רק המיקום עצמו משנה, אלא גם הקריאה לפעולה, והנוסח בטייטל ודיסקרפשיין האתר.

עצרו רגע, אני יודע שלא תכננתם כעת להיכנס לחישובים מסובכים ונוסחאות, במיוחד שהצגתי פה רק את משתני הנוסחה ללא הנוסחה המלאה – בזה אעמיק במקום אחר.

על כן, איזה מזל שיש לנו כלי אינטרנטי כמו aHrefs, שאומנם תמיד נותן הערכת כניסות אתר נמוכות מהמציאות, כי הוא מחשב את כמות החיפושים בחודש בצורה קצת אחרת, אבל מספק מספר שניתן לעבוד איתו.

aHrefs

aHrefs הוא כלי מדהים שחושף לפנינו את המציאות של כל התקדמות אתר, גם כאשר אין לנו כל הרשאות כניסה לאתר או לאחד משירותיו המחוברים אליו.

אני לדוגמה משתמש ב- aHrefs כדי לזהות אתרים הנמצאים בירידה או בעלייה ברמה האורגנית שלהם בגוגל (לפחות אחד השימושים), כאשר הכלי מציג גם את כלל הביטויים שהאתר אותו אנחנו בחרנו לסרוק מקודם עליהם, את רשימת הקישורים החיצוניים שלו ועוד הרבה:

בדיקת טראפיק לאתר

ההבדל בין בדיקת טראפיק לאתר לבין בדיקת כניסות לאתר, הוא דיי זהה ובעיקר סמנטיקה, ובכול זאת כאשר אני מדבר על כניסות לאתר – אני לרוב חושב על הקלקות.

על כמה הקליקו על קישור ברחבי האינטרנט (בעיקר האורגני) ונכנסו לאתר. ואילו כאשר אני חושב על טראפיק, אני חושב מה התנועה כעת בתוך האתר ומה השווי הכלכלי שלה.

ובמילים פשוטות, כניסות בעיניי זה מחוץ לאתר - לתוך האתר. טראפיק בעיניי זה מה שהגולשים עושים בתוך האתר; בכמה עמודים הם צופים? אילו פעולות הם עושים באתר? כמה זמן הם שוהים באתר? וכן הלאה.

על כן, כשאני רוצה לענות על שאלות שקשורות לתנועה בתוך האתר, כגון מה הערך הכספי של התנועה האורגנית בו, מה השווי הכספי של כלל הטראפיק האתר (נגיד ואני מעוניין למכור את האתר) ומה התנהגות הגולשים הנוכחית בו – על מנת שאוכל לשפר אותה, ולהעצים את המרות הגולשים בו ללידים (Leads) משלמים, אני בודק טראפיק.

איך בודקים טראפיק?

  • aHrefs
  • Zefo
  • HotJar

על aHrefs ו- Zefo פירטתי עוד קודם לכן והם אחלה כלים בין אם אין לכם הרשאות באתר (נשתמש ב- aHrefs) ובין אם יש לכם הרשאות לאתר (נשתמש ב- Zefo), לשני הכלים ישנן חבילות אשר יש לרכוש – יחד עם זאת, ישנן מספר שירותים חינמים שאפשר לקבל מהם.

נחזור לעניינו - בכל מקרה, אילו הם כלים העוזרים למדוד כמויות, אבל איך מודדים התנהגות של גולשים בתוך האתר?

בדיקת התנהגות גולשים באתר

לצורך בדיקת התנהגות גולשים באתר, אנחנו נשתמש ב- HotJar אשר בהתקנה פשוטה באתר שלכם (כן, צריך לשימוש בו הרשאות לאתר) יקליט לכם מה גולשים עושים באתר שלכם.

כמובן הכלי שומר על הפרטיות המלאה שלהם, לא מקליט מספרים (גם לא כאלה שכבר נמצאים בתוכן האתר) ולא פרטים מזהים כגון כתובת IP וכו'.

HotJar מספק לנו:
  • על מה הגולש לחץ
  • איפה גלל ובכמה עמודים
  • על מה עצר כדי לקרוא ועל מה דילג
  • כמה זמן הגולש היה אצלנו באתר
  • כמה פעולות הוא עשה אצלנו באתר
  • מאיזה מכשיר גלש, דפדפן ומדינה
  • ומאיזה אתר הוא הגיע
  • ועוד

ל- HotJar ישנה חבילה חינמית לצד חבילות בתשלום חודשי. אני כעת משתמש בגרסת הניסיון שלהם ל- 14 ימים, לצורך אתר חדש שהקמתי.

"כלי לבדיקת מצב האתר שלי בגוגל"

לפני מספר ימים ניגש אליי חבר, וביקש המלצה לבדיקת מצב האתר שלו בגוגל מבחינה אורגנית, אמרתי לו "אם יש לך גישה לאתר תשתמש בגוגל אנליטיקס וגוגל קונסול.

כמו כן, אם אתה מוכן גם לשלם אז תחבר אותם לזיפו", בדיוק כפי שהנחתי אותכם כאן, מספר שורות קודם.

אבל האם זה מספיק?

ובכן – לא זה לא מספיק. זה אפילו לא קרוב כדי להספיק.

למרות שמגוגל אנליטיקס תקבלו מידע אמין ומדויק על התנועה שלכם באתר וגוגל קונסול יציג לכם גם שגיאות סריקה כאלה ואחרות, הוא לרוב יציג לכם אותם, לאחר ששגיאות אלה כבר התחילו לפגוע לכם בתוצאות האורגניות.

ולמרות שגם אם תשלמו למערכת כמו זיפו ממיטב כספכם, אשר בה יש תת-מערכת שלמה אשר מציגה לכם שגיאות באתר כפי שאף מערכת אחרת לא תציג לכם – ישנם עוד מספר כלים שאתם צריכים להכיר כדי לקבל תמונה מלאה ושלמה.

חלק מהכלים הללו אתם מכירים, וכבר סיפרתי לכם עליהם כגון aHrefs ו- Page Speed Insights (כלי בדיקת מהירות האתר של גוגל).

על החלק האחר שאתם עדין לא מכירים אפרט כעת. אגב, בכלים הללו אתם אפילו לא צריכים גישה לאתר או למערכות שונות, למעשה את זוכים לראות את האתר שלכם או של אחרים, "מהעיניים של גוגל".

לראות את האתר מהעיניים של גוגל

  • Screaming Frog
  • תוספי כרום
  • זוג עיניים

Screaming Frog

Screaming Frog (SF) הוא תוכנת מחשב, אשר סורקת כל אתר באינטרנט אשר תבחרו לסרוק (למעט אתרים החוסמים את האפשרות) המאפשרת לראות את האתר שלכם או של אחרים מהעיניים של גוגל. לגמרי כך.

התוכנה סורקת כל עמוד ועמוד באתר שלכם, מציגה שגיאות 404 (עמוד לא קיים), 301 (עמוד המעביר לעמוד אחר), 502 (שגיאת שרת), עמודים החסומים לאינדוקס, עמודים עם תוכן מועט, טייטלים ודיסקרפשנים זהים בין מספר עמודים, עמודים מחוסרי כותרת ראשית H1 ועוד הרבה מאוד.

בנוסף לכך, התוכנה מאפשרת חיבור למספר API'ים (ספריות קוד להתממשקות עם תוכנות צד שלישי) מאוד שימושיים המאפשרים הצגת תמונה כמעט לגמרי מלאה על מצב האתר שלכם, ומבלי הצורך שבכלל תהיה לכם גישה אליו.

אחד הדברים האוהבים עליי בתוכנה הזאת, שהיא מאפשרת גם לראות את כלל היררכית האתר ובצורה סופר נוחה.

תוספי כרום לבדיקת מצב האתר שלכם

  • SEO META in 1 CLICK
  • Check My Links
  • H-tag
  • NoFollow
SEO META in 1 CLICK

SEO META in 1 CLICK הוא תוסף לכרום המאפשר בלחיצת כפתור לראות את הגדרות ה- SEO של העמוד המסוים בו אתם נמצאים.

בין האפשרות של תוסף SEO META in 1 CLICK
  • צפייה בטייטל ודיסקרפשיין העמוד
  • צפייה ב- Canonical
    • תג המצביע למנועי החיפוש מי העמוד המקורי של התוכן בו – העמוד הנוכחי או כותבת URL אחרת
  • היררכיית כותרות העמוד
  • רשימת התמונות בעמוד ותג ה- ALT שלהן (אם הוגדר)
  • רשימת הקישורים הפנימיים והחיצוניים בעמוד ומספר המופיעים שלהם
  • התגים המוגדרים לשיתוף העמוד במדיות החברתיות
  • קישור למפת XML האתר ולקובץ txt
  • רשימת כלים נוספים שנוכל להיעזר בהם

Check My Links

Check My Links הוא תוסף לכרום המאפשר בלחיצת כפתור לצבוע בצבע את כל הקישורים בעמוד באתר בו הפעלתם את התוסף, תוך כדי שלכל צבע ישנה משמעות.

מה שמאפשר לנו לזאת אילו קישורים באתר שלנו תקינים, באילו ישנה בקשת 301 (העברה לעמוד אחר מהקישור), אילו מעבירים לעמוד אשר לא קיים (404 או עמוד שלא ניתן לטעון – 502) ואיזה כדאי לבדוק כי הסטטוס שלהם לא ברור.

H-tag

אני חובב מושבע של סידור היררכיות, על כן H-tag הוא בין תוספי הכרום אהובים עליי ביותר. הוא מאפשר בלחיצת כפתור להציג איזה רמת כותרת כל כותרת בעמוד שלנו. מה שמאפשר לי לבדוק האם היררכיית הכותרות באתר נכונה והאם ישנה כותרת שפספסנו.

NoFollow

NoFollow הוא תוסף לגוגל כרום המאפשר בלחיצת כפתור לסמן אילו קישורים בעמוד שלנו הם NoFollow ואיזה הם DoFollow.

קישור עם תג NoFollow נותן הוראה לסורק האתרים של מנועי החיפוש, נגיד של גוגל, לא לעקוב אחר הקישור הנוכחי המסומן בתג זה. תג DoFollow לעומת זאת הפוך ממנו. מורה אחר אילו קישורים יש לעקוב, DoFollow לרוב יהיה גם ברירת המחדל.

אני לא רוצה כעת לבלבל לכם את השכל יותר מידי, אז רק בואו נגיד שקישורי NoFollow אילו קישורים שתרצו להוציא החוצה (כקישורים חיצוניים) מהאתר שלכם אבל לרוב לא תרצו לקבל, ובטח שלא לשלם על כאלה קישורים.

כאשר קישורי DoFollow בדיוק הפוך, לא תרצו להוציא החוצה מאתר שלכם (כקישורים חיצוניים) אבל כן לקבל מאתרים אחרים, ואפילו לשלם עליהם במידה ומדובר באתר איכותי ורלוונטי.

זוג עיניים

עיניים, הם בין הכלים שלי שאני הכי מעריך, בלי עין רעה. הם מספקים לי יכולת ניתוח מדהימה, כדי להבין כל תמונה ולנצח כל אתגר.

כדי להשתמש בהם צריך אומנם אברים נוספים, וגם ידע – כדי להבין מה אנחנו רואים.

אבל אין ספק כי בעזרת זוג עיניים גם אם אין לכם ידע רב, אתם יכולים לבדוק את מצב האתר שלכם על ידי מעבר עליו ובדיקת הטפסים השונים בו, הכפתורים ולמעשה כל אובייקט הקיים לכם באתר ויש לו את הפוטנציאל ליצור לכם פעולה באתר.

בדיקת איכות אתר

כאשר חושבים על איכות האתר, כל אחד ואחת יכולים לחשוב מה זה עבורם בדיקת איכות אתר, עבורי בכל מקרה, זה אומר לבדוק לפחות 8 פרמטרים שונים:

  1. תוכן
  2. קישורים
  3. חוויית משתמש
  4. קריאה לפעולה
  5. מהירות
  6. אמינות
  7. נגישות
  8. מסר ברור

כל אחד מהפרמטרים האלה, לדעתי משקף חלק מסוים מהפאזל של איכות האתר. איך לבדוק כל אחד ואחד מהם, זה כבר אסביר בהמשך.

בדיקת מיקום האתר בגוגל

כאשר אני בא לכתוב על בדיקת מיקום האתר בגוגל אני לרגע נרתע.

ישנן כה הרבה תוכנות, אפליקציות, תוספים, שירותים חינמיים ושירותים בתשלום, פנימיים לאתר וחיצוניים לו לבדיקת מיקום האתר בגוגל, שלי בכל אופן זה כבר יוצר בלבול.

ואני בטוח שאם הייתי עכשיו מפרט את כל רשימת הכלים גם אתם הייתם הולכים לאיבוד. על כן אציין רק את 2 הכלים החביבים עליי (אלה שאני משתמש) כאשר יש לכם גישה לאתר, והמועדף עליי (שגם בו אני משתמש) כאשר אין לכם גישה אל האתר ועוד כלי אחד שאני לא  משתמש בו, אבל בדקתי אותו עבורכם וחזרתי עם תובנות.

  1. Google Console
  2. Zefo
  3. aHrefs
  4. ROBOLINK

Google Console

כאשר יש לכם גישה אל האתר, ההמלצה שלי היא להשתמש ב- Google Console עליו פירטתי קודם, אשר גם חינמי לחלוטין.

חשוב לדעת כי Google Console לא מציג את כל הביטויים שהאתר שלכם מקודם עליהם. בנוסף לכך הוא מציג רק את אילו שחיפשו בתקופת הזמן שהגדרתם ולאותם ביטויים היו חשיפות וקליקים כמובן.

כמו כן המיקום, יהיה מיקום ממוצע לפי התקופה שאתם מגדרים ופרמטרים נוספים, אז חשוב שתגדירו לפי היום, או השבוע האחרון.

Zefo (זיפו)

כאשר יש לכם גישה אל האתר, ואתם מוכנים להשקיע כסף בשביל מה שבאמת שווה את ההשקעה – אני ממליץ להשתמש ב- Zefo עלייה הסברתי קודם, להצגת התקדמות ביטויי האתר שלכם.

*לטובת ההמחשה יצרתי לאחד הלקוחות שלי חשבון Zefo והוספתי למעקב 14 ביטויים שונים.

אני באופן אישי לרוב תמיד אעדיף תוכנה או שירות פרמיום ולזכות בכל התמיכה והחבילה המלאה, מאשר לא לקבל תמיכה כאשר צריך אותה או לקבל רק חצי שירות או חצי מאפשרויות הכלי.

בכל מקרה אם יש לכם מקדם והוא עוקב אחר התקדמות האתר שלכם דרך Zefo, ויש לו את אחת מהחבילות המתקדמות, הוא לרוב לא יגלה לכם את זה, אבל למעשה הוא יכול עם טיפה עבודה לשתף אתכם בנותני התקדמות ביטויי האתר שלכם מ- Zefo כך שתהיו מעודכנים בזמן אמת.

בדיקת מיקום האתר על ידי aHrefs

על aHrefs הסברתי ופירטתי כאן כבר לא מעט. שכן הכלי יכול לספק לא מעט אפשרויות ולהציג הרבה מידע על כמעט כל אתר (יחסית לכמות ההיסטוריה הקיימת עליו).

אחת מהאפשרויות והמידע שהכלי המדהים זה יחשוף לפניכם, הוא המיקומים של רוב הביטויים שהאתר שלנכם מקודם עליהם. וכן, גם כשאין לכם גישה אל אותו אתר – נגיד ומדובר על אתר של מתחרה.

הקץ'? השירות בתשלום חודשי והמחירים יחסית יקרים. בכל מקרה אני כל כך אוהב את הכלי הזה, ששילמתי עליו לשנה מראש.

ROBOLINK

ROBOLINK היא אפליקציה חינמית, ישראלית בת חודשיים (נכון ל- 14/10/21) אשר מצד אחד חסרים לה אומנם מספר פונקציות חשובות כמו מיון הדירוגים מהמובילות לאחרונות כך שכעת הביטויים השונים מוצגים כעת רק לפי ה- א' ב'.

היא לא מציגה נפחי חיפוש שזה חבל ועדכון מיקומי הביטויים היומי, קורה בצד שלנו (של המכשיר) ולא בשרת מה שעלול לגזול את חיי הסוללה.

מצד שני היא חינמית, היא רק בתחילת דרכה, היא אכן מציגה את מיקומי הביטויים רק שלא ניתן להגדיר לה מיקום מנוע החיפוש (שכן המיקומים יכולים להשתנות בין מנועי החיפוש של גוגל בארץ ובחו"ל).

היא תציג גרף יפיפה לכל ביטוי וביטוי שתגדירו למעקב, כדי לעקוב אחר התקדמות הביטויים לאתר שלכם או של המתחרים (בין אם הם בירידה ובין אם בעלייה).

הגרף יציג את שינוי מיקום כל ביטוי לאורך הזמן וברמה היומית ובנוסף אפשר בלחיצת כפתור לעבור לאתר להזמנת תוכן ולהזמנת קישורים לאתר (למרות שבתכלס' זה יותר פרסומת מאשר יתרון – ובכל זאת, זאת אפליקציה Made in Israel, אז למה לא נפרגן?:)

ועוד דבר אחד אחרון, ישנה אפליקציה אחרת עם שם דומה בחנות, אז תזהרו להתבלבל...

שירות בדיקת קידום אתר

כאשר יצרתי את תחום פיקוח ה- SEO, כדי לפקח עבורכם על קידום אתרכם על מנת לייצר שכבת הגנה, שתשמור עליכם מפגיעה ברווחיים העסקיים שלכם ותייעל את עבודת קידום אתרכם בגוגל החלטתי להרים את הכפפה וליצור כלי הבודק לעומק את קידום האתר, בתבנית ברורה אשר תעבוד דומה עם כמעט כל אתר.

על כן יצירתי נוסחה הבודקת 154 תתי-פרמטרים שונים, המחשבת אותם לפי משקלי חשיבות שונים כאשר המערכת מורכבת מ- 6 כלים שונים:

  1. Screaming Frog
  2. aHrefs
  3. זוג עיניים
  4. Google Sheets
  5. Google Data Studio
  6. Page Speed Insights

בעזרת זוג עיניי אני מסמן בטבלת Google Sheets בתבנית שמורה מראש, האם משהו קיים או לא קיים באתר, ומה סוג האתר (ישנם שינויים בין אתרי עורכי דין, רופאים, רואה חשבון וחנויות לשאר האתרים) והמערכת כבר עושה את שלה ומשלבת את כל הנתונים בדו"ח Google Data Studio המספק תמונה מלאה וברורה על קידום האתר שלכם.

על כן אם תשאלו אותי מה זה בעיניי "בדיקת קידום אתר" – אענה לכם שבעיניי, זאת בדיקה עמוקה אשר בודקת את תוכן האתר שלכם, רמת האמינות והסמכותיות שלו, התנהגות הגולשים (ברמת הקריאה לפעולה והחיזוי) ואיכות תיק הקישורים החיצוניים המפנה אל אתרכם.

אני מאמין שברגע שהנתונים חשופים לפניכם ובשקיפות מלאה, ניתן יהיה לתכנן אסטרטגיה עסקית – שיווקית בגוגל אשר תוך זמן קצר יחסית, תספק לכם את התוצאות הרצויות אשר יעבדו עם תכנית העסקית שלכם ותביא אותכם אל הנקודה בה תרגישו מעוררי השראה ומחוסרי דאגה.

[בדיקת קידום אתר]

שירות בדיקת איכות – כתיבת תוכן לאתרים

לפני שאתחיל להסביר על הבדיקה, כן – המפקח מספק גם כתיבת תוכן לאתרים, עובד עם כותבים וכותבות מלומדים ומקצועניים (ברמת ניסוח הרבה יותר גבוהה משלי) אשר מגיעים מעולמות עריכת הדין, הרפואה, הפיננסי, התיירות והטכנולוגיה.

התוכן שצוות הכותבים והכותבות שלי מספק, נכתב ונבדק על בסיס אותם הפרמטרים אשר אני בודק בעת ביצוע בדיקת איכות התוכן באתר שלכם.

הבדיקה מוודאת כי התוכן אשר עלה על ידכם או על ידי המקדם שלכם לאתרכם, הוא תוכן שגוגל אוהב; משמע קל לסריקה, להבנה על ידי הבוט של גוגל, משדר אמינות, ממוקד ולא מעותק.

זה אני בודק על ידי בדיקת מספר פרמטרים באלמנטים הבאים בתוכן האתר.

האלמנטים לבדיקת איכות תוכן האתר

  1. כותרת ראשית
  2. פסקת פתיחה
  3. פסקאות המאמר
  4. כותרות המאמר
  5. תוכן עשיר
  6. קריאה לפעולה (CTR)
  7. מקוריות
  8. חוק ה- 5
  9. גוף כותב המאמר

כאשר כלל 9 האלמנטים האלה, נבדקים יחד על בסיס 19 תתי-פרמטרים הנבדקים בבדיקת איכות כתיבת התוכן לאתרים שלכם. זכרו, תוכן שעולה לאתרכם – הוא תוכן שמייצג אתכם מול הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.

גוגל מנסה לחקות את פעילות הגולשים באתרכם ויחד עם זאת "להבין" את הנושא עליו "מדבר" כל עמוד ועמוד באתרכם. אופטימיזציה לתוכן האתר שלכם היא קריטית לקידום האתר שלכם בגוגל ולהגדלת אחוזי המרת המכירות מהאתר.

איך מתבצעת בדיקת איכות – כתיבת תוכן לאתרים?

נשאלת השאלה איך אני יודע אילו עמודים באתרכם אתם מעוניינים שאבדוק. ובכן השיטה היא מאוד פשוטה. אתם בוחרים את כמות העמודים שאתם מעוניינים שאבדוק לכם.

אני סורק את האתר שלכם ויוצר להם קובץ Google Sheets בו קישור לכלל עמודי האתר שלכם, עם העמודות הבאות:

  • שם העמוד
    • לפי הכותרת הראשית או הטייטל
  • קישור לעמוד
  • כמות מילים בעמוד
  • סטטוס
    • [בהמתנה להחלטת הלקוח | לא לבדוק | לבדיקה | נבדק]
  • הערות

אתם מסמנים לי אילו עמודים לבדוק, כאשר כמובן – אתם יכולים לסמן גם הכל, ואז אבדוק לפי סדר הטבלה בהתייחס לכמות הבדיקות שרכשתם.

בסיום בדיקת איכות תוכן האתר, אשלח אליכם דו"ח מפורט בו תוכלו לעשות שימוש כדי שהמקדם שלכם, אתם או מי מטעמי (בתוספת תשלום) יסדר לכם את תוכן האתר.

בבדיקת איכות תוכן האתר אני נעזר ב- 3 כלים שונים.

כלים לבדיקת איכות תוכן האתר

  1. Screaming Frog
  2. זוג עיניים
  3. Copy Scape

Copy Scape

Copy Scape הוא כלי אינטרנטי בתשלום לבדיקת העתקות באינטרנט.

מכניסים לתוכו תוכן טקסט או כתובת של אתר והוא סורק את האינטרנט לרוחבו ולעומקו כדי לאתר האם מישהו העתיק את תוכן האתר שלכם או שחלילה הכותב שלכם העתיק מאחרים, מה שחושף אתכם לתביעה של עשרות אלפי שקלים ללא הוכחת נזק ולמאות אלפי שקלים במידה והתביעה מגיעה לדלתו של בית המשפט.

בנוסף לכך, כאשר גוגל מזהה שיש אצלכם תוכן מעותק באתר, הוא עלול להעניש אתכם על ידי הסרת עמוד התוכן מתוצאות החיפוש. על כן, חשוב מאוד כי תזהרו מתוכן מעותק אצלכם באתר.

[בדיקת איכות תוכן האתר]

דו"ח מחקר מתחרים בגוגל לטובת קידום אורגני

נגיד ויש לכם חנות אינטרנטית, איך תבדקו כמה מכירות יש למתחרים שלכם בכל יום ממוצע? – אתם תכנסו לאתר שלהם מוקדם בבוקר, תחפשו את המוצר הכי זול אצלם בחנות, תזמינו אותו ותקבלו קבלה.

לאחר מכן בסוף היום אתם תחזרו על רצף פעולות זה. התוצאה?

אתם יכולים כעת לחשב את כמות המכירות היומית של אותו מתחרה, לפי הפרש בין המספר העוקב של הקבלה הראשונה לשנייה ומכאן תרגישו חופשי לשכלל מחקר זה.

ונכון, כולנו יודעים שבדיקה זאת, פרט מלהוציא לכם כסף מהכיס, לשלם למתחרים ולחלחל לתוככם קנאה כאשר אתם מבינים שהמתחרה שלכם מוכר פי 10 מכירות יותר מכם, כנראה לא תוביל אתכם גם לשום מקום.

אז בואו נהיה פרקטים.

מה יכניס לכם רווח אמיתי, מללמוד להכיר את המתחרים? – הכפלת המכירות שלכם. בין אם אתם חנות אינטרנטית ובין אם אתם נותני שירות מתחומי עריכת הדין, הרפואה הפרטית, ראיית החשבון או וכל בעלי או בעלות העסקים השונים עם אתר אינטרנטי. יותר מכירות = (לרוב) יותר רווחים.

הכפילו את המכירות מאתר האינטרנט שלכם

אז איך תכפילו את המכירות שלכם מאתר האינטרנט שלכם, אם תכירו את המתחרים? – תייצרו אסטרטגיה שיווקית לקידום האתר שלכם בגוגל, על בסיס חוזקות אתרכם והחולשות של אתרי המתחרים.

לצורך כך אתם צריכים לבצע מחקר מתחרים בגוגל, אשר יספק לכם דו"ח מלא על קידום האתר שלהם בגוגל. אותו כמובן, אני יכול לספק לכם.

מה אני בודק וחוקר?

במחקר מתחרים בגוגל לטובת קידום אורגני, אני למעשה מבצע את אותה בדיקה שאני עושה בבדיקת קידום אתר רק במקום פעם אחת, אז עוד 3 פעמים. לטובת יצירת טבלת השוואה בין 3 מתחרים שונים לבניכם.

בדו"ח אני מוסיף את התובנות שלי על החולשות והחוזקות של כל אתר מהנבדקים יחסית לשאר הנבדקים. האתר שלכם יחד עם 3 אתרי המתחרים. בנוסף אני מספק לכם תובנה אשר תהווה עבורכם את אבן הפינה הראשונה לבניית אסטרטגיית השיווק שלכם בגוגל.

לטובת המחקר והנפקת הדו"ח אני עובד עם 6 כלים שונים.

הכלים ליצירת דו"ח מחקר מתחרים

  1. Screaming Frog
  2. aHrefs
  3. זוג עיניים
  4. Google Sheets
  5. Google Data Studio
  6. Page Speed Insights

ההצעה שלי היא רק – תתמקדו! כאשר אתם מזמינים ממני את המחקר, יש באפשרותכם להתמקד בתחום שהכי חשוב לכם עסקית או שהייתם הכי מעוניינים להשקיע בו.

אז אתם לא חייבים, ועל כן זאת רק המלצה – תדאגו להתמקד בתחום שהכי חשוב לכם כאשר אתם מזמינים ממני את דו"ח מחקר המתחרים בגוגל. ככול שיותר תתמקדו – כך הדו"ח יהיה הרבה יותר איכותי ויספק תמונה עמוקה יותר בעלת תובנות הרבה יותר מעניינות.

[בדיקת מחקר מתחרים]

סיכום בדיקת אתר

כפי שאתם מבינים בדיקת אתר כוללת בתוכה בדיקות שונות ומשונות, המצריכות שימוש במגוון כלים, חלקם חינמיים וחלקם בתשלום. חלקם מצריכים הרשאות לאתר וחלקם יכולים לבצע את עבודתם ללא כל הרשאה.

את חלקם האחד אנחנו נצטרך להוריד למחשב או להתקין כתוסף בכרום, ועבור חלקם האחר נצטרך להירשם באינטרנט. בקצרה אסכם לכם הכל בטבלה.

טבלת בדיקות אתר והכלים להן

הבדיקה תיאור בקצרה הכלים לביצוע הבדיקה
בדיקת מהירות אתר זמן טעינת עמוד האתר במובייל וב- PC ומה הם האובייקטים המאטים את טעינתו Page Speed Insights, Web Page Test, GTmetrix
בדיקת כניסות לאתר כמות הגולשים הנכנסו  לאתר והמקורות מהם הגיעו (במספרים) כדוגמת הפלטפורמה, הקישור, הביטוי, המדינה וכל מקור אחר Google Analytics, Google Console, Zefo, aHrefs
בדיקת טראפיק לאתר התנועה וההתנהגות של גולשי האתר, בתוך האתר aHrefs, Zefo, HotJar
בדיקת מצב האתר שלכם בגוגל חיפוש שגיאות באופן כללי המשפיעות על סריקת האתר שלכם בגוגל Google Search Console, Screaming Frog, SEO META in 1 CLICK, Check My Links, H-tag, NoFollow, זוג עיניים
בדיקת איכות אתר בדיקה של לפחות 8 פרמטרים: תוכן, קישורים, חוויית משתמש, קריאה לפעולה, מהירות, אמינות, נגישות, מסר ברור על ידי הכלים השונים המוזכרים כאן בטבלה
בדיקת מיקום האתר בגוגל בדיקת מקומי הביטויים שאתר מקודם עליהם בגוגל. לרוב לצד המיקומים, ליד כל ביטוי יהיה גם נפח החיפושים החודשיים שלו Google Console, Zefo, aHrefs, ROBOLINK
בדיקת קידום אתר מהעיניים של המפקח, בדיקה של 154 תתי-פרמטרים אשר מעידים על עבודת קידום האתר, בשורה התחתונה הבדיקה בודקת את תוכן ואמינות האתר, התנהגות הגולשים בו (מבחינת קריאה לפעולה – חיזוי) ותיק הקישורים של האתרים המפנים אליו Screaming Frog, aHrefs, זוג עיניים, Google Sheets, Google Data Studio, Page Speed Insights
בדיקת איכות – כתיבת תוכן לאתרים מעיניי המפקח, 9 אלמנטים בתוכן כל עמוד באתר הנבדקים בבחינת 19 פרמטרים שונים. כדי לייצר מאמרים שגוגל אוהב. האלמנטים הם: כותרת ראשית, פסקת פתיחה, פסקאות המאמר, כותרות המאמר, תוכן עשיר, קריאה לפעולה (CTR), מקוריות, חוק ה- 5, גוף כותב המאמר. Screaming Frog, זוג עיניים, Copy Scape
דו"ח מחקר מתחרים בגוגל לטובת קידום אורגני מחקר המתחיל בבדיקת קידום אתר ל- 4 אתרים שונים. האתר שלכם + 3 אתרים מתחרים. כאשר בין הבדיקות יוצרים טבלת השוואה, הכוללות בתוכה גם את חוזקות וחולשות כל אתר בהתייחס לאחר. בנוסף אתם מקבלים את אבן הפינה (היתרון המשמעותי) עלייה תוכלו לבסס את האסטרטגיה השיווקית – עסקית שלכם Screaming Frog, aHrefs, זוג עיניים, Google Sheets, Google Data Studio, Page Speed Insights

לבדיקת אתר מכל סוג שהוא צרו איתי קשר. בדיקות אתר כאלה ואחרות מיועדות לאלה המעוניינים לרוץ למרחקים ארוכים. אני אנתח, אעמיק בפרטים ואספק לכם תמונה מלאה ותובנות שוות כסף – יותר מהתשלום המקורי שלכם.

בדיקת אתר - סיכום בכותרות