קידום אתרים לעורכי דין

קידום אתרים אורגני לעורכי ועורכות דין, זה אחד השירותים שאני הכי אוהב לספק, ובעל ניסיון עשיר והצלחות רבות בקידומו עבור עשרות משרדי עריכת דין מתחומים שונים.
לשיתוף עם קולגות:

עד היום במהלך ה- 3 שנים האחרונות, אני חושב שקידמתי למעלה מ- 30 אתרי עורכי ועורכות דין למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל, בביטויים מאוד תחרותיים, דוגמת:

  • עורך דין נדלן
  • ייפוי כוח מתמשך
  • עורך דין לשון הרע
  • עורך דין לענייני משפחה
  • עורך דין משפחה
  • עורך דין גירושין
  • פתיחת תיק גירושין
  • הורות משותפת
  • עורך דין דיני עבודה
  • עורך דין ביטוח לאומי
  • עורך דין הוצאה לפועל
  • עורך דין פשיטת רגל
  • עורך דין הוצאה לפועל
  • הטרדה מינית
  • עורך דין הטרדה מינית
  • עורך דין הטרדה מינית בעבודה
  • עורך דין רשלנות רפואית
  • עורך דין תאונות עבודה
  • עורך דין נזקי גוף
  • עורך דין צבאי
  • עורך דין פלילי

ועוד הרבה, הרבה מאוד.

ההצלחות הרבות שלי בתחום הקידום האורגני של אתרי עריכת הדין, מגיעים בעקבות שיטה ברורה שפיתחתי המבוססת על אסטרטגיה התפורה לאתרי עריכת דין.

בשיטה הסדורה אני לוקח בחשבון כי עורכות ועורכי דין מחויבים מצד אחד לעמוד בכללי לשכת עורכי הדין לצורך שיווק ופרסום, ומהצד השני להציג לגוגל ולגולשים המגיעים אליהם לאתר, שאכן מדובר כאן על אוטוריטה בתחום המשפטי הרלוונטי.

המלצה על ידי עורך דין יוני לוי על קידום האתר - ש לי הזכות להמליץ בלב שלם ובאהבה גדולה על יהונתן כאדם וכאיש מקצוע. בתחילת דרכי העצמאית ובעודי עושה את צעדיי הראשונים בעולם העצמאות יהונתן, כמנהל מחלקת SEO, קיבל את הפרויקט שלי שלמעשה היווה את הבסיס לעסק שלי לכל דבר ועניין. מאותו רגע בו יהונתן הבין את גודל החשיבות של הפרויקט הזה עבורי ואת גודל האחריות המונחת על כתפיי הוא נרתם להצלחת הפרויקט בכל רמ"ח אבריו ומחשבותיו. במה זה מתבטא? מחשבה בלתי פוסקת אודות הפרויקט, אודות דרכים חדשות ויצירתיות להגדלת כניסת הגולשים ושיפור המיקומים של הביטויים בהם האתר מדורג. יתרה מכך ואף חשוב מכך, יהונתן ניחן ביכולת להסתכל על הדברים גם ברמה העסקית תוך ירידה לפרטים הקטנים ביותר שעושים את כל ההבדל, ובפרט בשוק תחרותי כמו זה שאני פועל בתוכו. כל פעם ששוחחתי עם יהונתן ושיתפתי אותו במחשבותיי הרגשתי שאני מדבר עם שותף שמבין את העסק, רואה את התמונה הגדולה והכי חשוב – אכפת לו וחשובה לו מאוד הצלחתי. כשידעתי שיהונתן אחראי על הפרויקט שלי – הייתי רגוע. בנוסף על כל אלו וכבסיס לכך – יהונתן הוא אדם משכמו ומעלה – רגיש, אכפתי, סבלני, אינטליגנט וחד מחשבה. אני סמוך ובטוח שכל אדם או ארגון אשר ישכיל לעשות שימוש בשירותיו של יהונתן – ירוויח. כמובן שאני עומד מאחורי מילים אלו ואני מזמין כל אדם שירצה לשמוע עוד על אודותיו של יהונתן ועל שבחו (אך לא בפניו) מוזמן ליצור עמי קשר. בברכה, עו"ד יוני לוי 054-7443345
המלצה מעורך דין יוני לוי, מ- 100 כניסות בחודש לאלפי כניסות בחודש במספר חודשים בודדים

השיטה המוצלחת לקידום אורגני בגוגל לעורכי ועורכות דין

בשורות הבאות נעסוק בשיטה שפיתחתי תוך כדי שאני אזכיר את הדברים הבאים:

  • החשיבות להפוך לאוטוריטה
  • סמכותיות+ והפרמטר E-E-A-T באלגוריתם של גוגל
  • כללי לשכת עורכי הדין (פרסומת)
  • מבנה ה- Title באתרי עריכת דין
  • החשיבות בתמונות תדמית אצל צלם מקצועי
  • ביקורות וקידום מפות המשרד בגוגל
  • קידום לוקאלי למשרדי עריכת דין
  • סכמה שכל אתר אינטרנט של עריכת דין צריך
  • העלאת הצלחות ופרסומים אל האתר
  • ביטויי כסף VS ביטויי אוטוריטה
  • מבנה עבוד הבית של משרדי עריכת דין
  • שיטת העבודה עבור קידום אורגני לעורכי דין ועורכות דין

אז הנה התחלנו.

החשיבות להפוך לאוטוריטה בתחום שלך

קידום אורגני בגוגל מבוסס על 4 פרמטרים שונים שיש לשפר בהתמדה:

  1. פופולריות
  2. איכות
  3. רלוונטיות
  4. סמכותיות

באתרי משרדי עריכת דין, נושא הסמכותיות קופץ 10 מדרגות עם פרמטר מתוך האלגוריתם של גוגל הנקרא YMYL - שזה למעשה ראשי תיבות ל- Your Money or Your Life (הכסף שלך או החיים שלך).

משמע גוגל לוקח כאן אחריות חברתית על התוכן שהוא מנגיש ומציג ראשון לגולשים שלו וחשוב לו שאם מדובר על אתר אינטרנט או עמוד באתר, שיכול להיות לו השפעה על בריאות הגולשים, המצב הפיננסי שלהם או הביטחון שלהם אז גוגל יחמיר יותר את בדיקת הסמכותיות על האתר.

כדי לוודא שהתוכן בו אכן אמין ונכון ושניתן לסמוך עליו.

אתרי אינטרנט של משרדי עריכת דין נמצאים בתוך הקטגוריה של אתרי YMYL ועל כן נושא הסמכותיות מאוד חשוב בהם.

המלצה על ידי מרית - לקוחת SEO - יהונתן איש מקצוע מהשורה הראשונה בארץ. עם יהונתן עבדתי מעל שנתיים. הוא היה איש הseo שלי ל3 אתרים בחברה 3 קהלים שונים וניהל את האתרים על הצד המקצועי והשירותי הטוב ביותר מכל מנהל seo שעבדתי איתו בעבר. תוך שקיפות בכל נקודת זמן דוחות לפנתיאון בסוף החודש ורעיונות וראייה קדימה. תוך כמה חודשים בודדים בלבד האתרים שלנו קודמו למקומות הראשונים בגוגל. מעבר למקצוענות שלו יהונתן איש שירות מס 1 מבין עניין מהר ומקסים שאין לתאר פשוט תענוג לעבוד איתו. לכן ממליצה בחום רב לכל מי שצריך איש seo יהונתן האדיר זה האיש!
קידום 3 אתרים למקומות ראשונים במספר חודשים, כולל הביטוי "עורך דין רשלנות רפואית"

שיפור סמכותיות אתרי עריכת דין על ידי מיצוב האוטוריטה

אחד מהדברים שצריך לעשות כדי לשפר את הסמכויות של אתרי אינטרנט, ובמיוחד באתרי משרדי עריכת דין, זה להציג את האתר כאוטוריטה בתחום.

משמע למתג את האתר כמי שבקי בתחום שעליו הוא מדבר.

לצורך זה חשוב כבר בתכנון האסטרטגי של קידום האתר, בשלב של מחקר המאמרים לאתר, להשקיע בחשיבה על היררכיית עמודים עמוקה. שכן אחת מהדרכים למתג את האתר כאתר אינטרנט סמכותי בתחומו, זו היררכיית עמודים עמוקה ומפורטת.

סמכותיות+ והפרמטר E-E-A-T באלגוריתם של גוגל

E-E-A-T זה ראשי תיבות של Experience, Expertise, Authoritativeness, & Trustworthiness - בתרגום לעברית: ניסיון, מומחיות, סמכותיות ואמינות.

מה שזה אומר למעשה זה שגוגל שופט עמודים באתר האינטרנט על בסיס הפרמטרים האלה, ברמת העמוד, הכותב או הכותבת של העמוד (מי שמוצג ככותב  לא חייב את הכותב או הכותבת עצמם) ואתר האינטרנט בכלליותו.

כאשר במקרה של אתרי עריכת דין, מכוון שהם נמצאים בקטגוריית של אתרי YMYL, העמידה שלהם בפרמטר של E-E-A-T הוא קריטי.

על כן אקליד זאת שוב - ושוב: סמכותיות, סמכותיות ושוב סמכותיות!

איך בונים סמכותיות באתר? פרט להיררכיית העמודים העמוקה שהזכרתי קודם? נתמקד בזה בהמשך. קודם אנחנו צריכים להכיר את כל החלקים של הפאזל שלנו, ולפני החלקים של הפאזל, צריך להכיר את החוקים והכללים שאנחנו מחויבים לעמוד בהם.

שכן ללשכת עורכי הדין בישראל יש כללים מה אסור לפרסם ולשווק, מה מותר, ובאיזה דרך. לא לעמוד בכללים האלה יכול לעורר את וועדת האתיקה של השלכה נגד עורכי דין ועורכות דין, שאתר האינטרנט שלהם עובר על כללים אלה, ולכן קריטי להכיר אותם לפני שממשיכים.

איור של עורך דין ועורכת דין. המוצגים בצורה המשרדת סמכותיות. האיש בצבע ירוק, והאישה בצבע כחול.
כאשר בונים אתר אוטוריטה לתחום עריכת דין, צריך להתחשב ב- 4 פרמטרים: ניסיון, מומחיות, סמכותיות ואמינות

 

כללי לשכת עורכי הדין (פרסומת)

כללי לשכת עורכי הדין בהקשר של פרסום ושיווק, קיימים על מנת למנוע מעורכי ועורכות הדין להטעות את הציבור, לפגוע בו או לפגום בכבוד המקצוע.

בתוך זה ישנם לא מעט ערוצים ודרכים המותרים לשיווק ופרסום וכאן אנחנו נתמקד בקידום אורגני בגוגל - SEO לעורכי ועורכות דין, ולכן אציין בעיקר (אבל לא רק) את הדברים שאסור לעשות, בהקשר הזה:

בפרסום מדיה באתר ובקישורים החיצוניים

מותר לפרסם סרטונים, ראיונות, סרטוני תדמית, תמונות ואיורים בתנאי שמתקיימים התנאים הבאים:

  1. יש להם קשר לשירות המקצועי שאותו מבקש עורך הדין להציע
  2. אין בהם כדי ליצור רושם מטעה
  3. אין בהם כדי לגרום במישרין או בעקיפין, לזלזול בעורך דין אחר
  4. אין בהם כדי לפגוע בכבוד המקצוע

אגב, אם מופיע במדיה (תמונות, סרטונים וכו') עובדיו של עורך הדין או לקוחותיו חובה שהם יצהירו בכתב, שהם הבינו שהם יכולים לסרב להופיע בפרסום, שהשירות של עורך דין לא מותנה בהופעתם בפרסום, וכן מובן להם איפה המדיה תתפרסם ולמשך כמה זמן.

איסור העתקה

לעורך דין אחד אסור להעתיק אל האתר האינטרנט שלו במישרין או בעקיפין, פרסומות של אחרים, הדבר כמובן כולל העתקת תוכן, נראות וכו'.

ביקורות לקוחות באישור בלבד

אסור לעורך דין לפרסם באתר האינטרנט שלו ביקורות של לקוחות עם שמם, מבלי שהם אישרו על כך מראש - אני לא עורך דין, אבל לדעתי ייבוא ביקורות לקוחות אל האתר אותן פרסמו דרך גוגל, או פייסבוק וכיוצא מזה, לא עובר על סעיף זה.

שכן לרוב אתרים אלה כוללים סעיף המבקש אישור עבור פרסום שכזה במדיניות הפרטיות שלהם.

איסור פרסום מאמרים מקצועיים בתשלום

אסור לעורך דין לשלם בעד "פרסום מאמרים מקצועיים, ראיונות וניהול פורומים ובלבד שייכתב מפורשות במקום הפרסום כי מדובר בפרסומת".

פרט לכך שלערכתי סעיף זה הוא אות מתה בכל הקשור לקידום אורגני של אתרי אינטרנט של משרדי עורכי דין בגוגל (כי מדובר "במגפה"), אני מבין מסעיף זה כי מותר שתהיה לך כותבת תוכן שתכתוב את המאמרים ומותר לך לפרסם את המאמרים אצלך באתר ובאתרי צד שלישי.

אבל חובה לציין שמדובר בפרסומת, במודעה בתשלום או כל דבר דומה, ואסור לייצר מצג שווא כאילו לא כותבת התוכן שלנו יצרה את התוכן אלא שמך.

אז נפלנו חזק! יש כאן תסבוכת משפטית וצריכים לשאול, איך יוצאים ממנה מבלי לפגוע במיתוג המשרד ועדיין לייצר תוכן חוקי לאתר ובתשלום? - בדרך הבאה.

הפתרון לפרסום מאמרים מקצועיים בתשלום וקישורים חיצוניים

קישורים חיצוניים איכותיים

בהרבה מהאתרים הגדולים, דוגמת ישראל היום מצוין כי הכתבה היא כתבה שיווקית, או בתשלום וכו' ולכן קישורים חיצוניים באתרים אלה הם אינם בעיה.

קישורים חיצוניים נישה ותמיכה

באתרים חיצוניים בסגנון בלוג (מה שנקרא בדרך כלל "אתרי תמיכה"), שבהם לרוב לא מצוין שהכתבה היא כתבה ממומנת, כדאי לבקש בסוף המאמר שיהיה מצוין כי הכתבה בתשלום.

מאמרים מקצועיים לעורכי דין

במאמרים לאתר הרשמי של המשרד, הנכתבים על ידי כותבי וכותבות תוכן חיצוניים עם עבר בעריכת דין, כאשר ברור ששמך חתום עליהם אני ממליץ:

  1. להוסיף בסוף כל מאמר קטע טקסט קצר שמצד אחד מוריד אחריות מקצועית בכך שאומר שבמאמר אין מדובר בייעוץ משפטי וכו'
  2. ומהצד השני מציין כי המאמרים בחלק מהאתר נכתבו על ידי כותב צללים

איסור הוזלת המקצוע והטעיית הציבור

רוב "שבירות" הכללים שעורכי דין "חוטפים" עליהם לפי סיפורים ששמעתי מלקוחות שהגיעו אליי וקולגות למקצוע, אלה לא מה שהסברתי לך עד כה, אלא בעיקר מקרים בהם עברו על איסור הוזלת המקצוע או הטעיית הציבור (2 מקרים שונים).

הוזלת המקצוע זה למשל שהקלידו ב- Title של האתר (מה שמוצג לגוגל), "המחיר הכי זול בארץ", "החל מ- 500 ₪ לפגישה ראשונה" וכו'.

הטעיית הציבור זה לדוגמא שהקלידו ב- Title שלנו, "משרד עורכי הדין הכי טוב בארץ", "המדריך השלם איך להוציא צו אישור פרסום" (כאשר מדובר על מאמר רדוד שחסר בו הרבה מידע) ועוד...

ואם ברצונך לקרוא את נוסח הכללים, כפי שהם כתובים באתר נבו, אז אפשר למצוא אותם כאן: https://www.nevo.co.il/law_html/law00/4427.htm.

תמונה עם הטקסט ETHICS, מאוזניים, פטיש בית המשפט וציוד כתיבה להמחשת כותרת כללי לשכת עורכי הדין (פרסומת)
בקידום אתרים לעורכי דין, העתיקה לפעמים יותר חשובה מהקידום עצמו

 

מבנה ה- Title באתרי עריכת דין

Title כפי שהזכרתי קודם, הוא כותרת העמוד שלנו, מחוץ לאתר, בתוצאות החיפוש בגוגל ובשאר מנועי החיפוש, רגע לפני שנכסים אל העמוד הרלוונטי באתר האינטרנט שלנו אליו משויכת אותה Title.

באופן כללי כמות התווים ב- Title כולל רווחים רצוי שתהיה בין 50 ל- 65. כאשר כדאי מאוד להתחיל את ה- Title שלנו בביטוי שאנחנו רוצים עליו לקדם את העמוד שלנו, לסיים בשם המותג (במידה ונשארו מספיק תווים להשתמש בהם) ובין זה לזה להכניס נושא שמופיע בעמוד ויכול לעודד כניסה אליו.

מבנה הטייטל:

[הביטוי לקידום - משפט המעודד כניסה אל האתר וכולל בתוכו תוכן מהעמוד עצמו | שם המשרד]

  • לא פחות מ- 50 ולא יותר מ- 65 תווים.

 

החשיבות בתמונות תדמית אצל צלם מקצועי

ברגע שהטייטל של האתר שלנו עשה את העבודה והכניס את הגולשים אל אתר האינטרנט שלנו, כעת זה הזמן שלנו לכבוש.

הדבר הראשון "שמדבר" באתר, אלה הן התמונות שיש בתוכו דרך עיני הגולשים. לכן אני מציע לך להזמין למשרדך צלם מקצועי, לעד 3 שעות רצפות של צילומים, שיצלם גם תמונות אווירה, גם עבודה וגם תדמית אותן נוכל לעלות אל האתר עם ALT מתאים.

מה הוא ALT?

ALT הוא ראשי תיבות עם תרגום לעברית של "טקסט חלופי", זה למעשה קוד שמצמידים לכל תמונה באתר, ובו תיאור של התמונה.

מה שמאפשר לנו לייצר הרבה מאוד טקסט נוסף לאתר, החשוב לקידום ומבוסס על התמונות שאנחנו מעלים לאתר תוך חיזוק סמכותיות האתר. בנוסף ALT חשוב לצורך אתר נגיש יותר לבעלות ובעלי לקות ראייה.

צלם מקצועי לצילומי תדמית, מצלם עורכת דין במשרד
לא רק לגוגל חשוב לדעת שלאתר האינטרנט שלך יש פנים, גם ללקוחות הפוטנציאלים שלך זה חשוב.

 

ביקורות וקידום מפות המשרד בגוגל

אנחנו ממשיכים לבנות את סמכויות משרד עריכת הדין שלנו בעיני גוגל, ובעיני הלקוחות הפוטנציאלים שלנו, שכעת גולשים לנו באתר ומחוצה לו בתוצאות החיפוש בגוגל.

גם גוגל וגם הלקוחות הפוטנציאלים שלנו רוצים לדעת שאנחנו משרד עורכי דין אמיתי, עם לקוחות אמיתיים, עם משרד אמיתי וכתובת ידועה לכל, ושאנחנו אפילו עושים פגישות במשרד ואולי אף מעסיקים בו עובדים.

לצורך כך ביקורות דרך GMB מה ששינה את שמו ל- GMP וגם דרך פייסבוק, דפי זהב ושירותים דומים זה חשוב מאוד.

  • GMB- גוגל לעסק שלי
  • GMP- גוגל לפרופיל שלי

חשוב שבתוך הביקורות, אם ניתן לבקש מהלקוחות - שיציינו גם את שם השירות שהם קיבלו; כאשר לקוח מפרסם את השירות שקיבל מהעסק בתוך הביקורת שהוא שיתף, הדבר משפיע ישירות על התקדמות אותו ביטוי (שירות) בתוצאות החיפוש בגוגל.

הוספת כתובת העסק ל- Waze

עוד פרמטר חשוב כאשר רוצים ליצור אתר סמכותי ואמין, הוא לבנות סביב המשרד קהל לקוחות ועובדים שאכן מגיע למשרד, ואשכרה מנווט את דרכו אליו דרך Waze או גוגל Map.

משמע גם אם ידוע לך איך להגיע למשרד ללא שימוש באפליקציית ניווט וכך גם לשאר החברים והחברות במשרד, כדאי עדיין לעשות שימוש באחת משתי אפליקציות הניווט האלה כדי לחזק את האמינות שאכן המשרד באמת קיים - ובאמת מגיעים אליו לקוחות ועובדים.

שם העסק ב- GMP והתיאור שלו

עוד אבן פינה קריטית במסענו לניצחון אורגני בתוצאות החיפוש בגוגל הוא שם העסק שאנחנו יוצרים כאשר אנחנו רושמים את העסק שלנו למפה של גוגל, יחד עם התיאור שאנחנו מספקים לו.

הגדרת שם העסק ב- GMP

בשם העסק חשוב מאוד לספק את שם המותג כפי שהוא באמת ב- H1 של האתר כאשר אליו ניתן להוסיף עד 3 מילים מקסימום שמתארות את התחום העיקרי של משרד עריכת הדין שלך.

אם משרדך עוסק במספר תחומים במקביל או שיש לשם המותג אלפי חיפושים בגוגל, אני ממליץ להוסיף רק את שם המותג ולא שום דבר מעבר.

הגדרת תיאור העסק

בתיאור העסק אני ממליץ לך:

  • לפתוח בשירות עריכת הדין שהכי חשוב לך לספק, שירות הדגל שלך
  • לציין את שם המותג
  • לציין שירותים (ביטויים) נוספים שהמשרד מספק
  • להזכיר שניתן לקיים פגישות במשרד
  • לחזור פעם נוספת על שם המשרד
  • סה"כ להיות תמציתי (כ- 350 תווים מקס' למרות שאפשר יותר).

בנוסף, כמובן שיש עוד פרמטרים נוספים שצריך לספק, אבל בשלב זה אלה הם הכי חשובים וקריטיים. בדרך זו אנחנו בונים את המותג גם מחוץ לאתר לתוך האתר. ולמעשה מכינים לנו את התשתית גם לקידום לוקאלי של משרד עריכת הדין שלנו.

עורך דין תוקע חץ במטרה, מסביב לתמונה רואים איור של גוגל מפות ואייקון של GMP
טיפ חשוב: כדאי לבקש מהלקוחות שלך לציין את שם שירות עריכת הדין שקיבלו ממך בביקורת שלהם

 

קידום לוקאלי למשרדי עריכת דין

נתקלתי ובלא מעט פעמים, בעורכי דין שלא היו מעוניינים לציין בתוך האתר שלהם ומחוצה לו את כותבת המשרד שלהם, על מנת שהם יוכלו להשיג לקוחות מכל רחבי הארץ.

משמע שרק לאחר שהלקוח או הלקוחה מחייגים, וכבר יש קליק ראשוני והלקוח שואל איפה המשרד שלהם, אז הם חושפים לו את הכותבת מה שגורם לכך שגם אם המשרד שלהם ממוקם בראשון לציון, הם עדיין יזכו ללקוחות מאילת וקריית שמונה.

אז למרות שזו אסטרטגיה שיווקית מעניינת - בסופו של יום הצלחתי לשכנע אותם ולהראות להם את הערך בהוספת כתובת אמיתית בתוך ומחוץ לאתר על מנת לבנות את מערך האמון במשרד ולהעצים את הסמכותיות.

מה שהשפיע ישירות על הקידום האורגני בגוגל והביא אליהם הרבה יותר לקוחות בטווח הארוך.

ובכל זאת, איך עושים קידום לוקאלי בגוגל?

קידום לוקאלי בגוגל - זה אומר לקדם את אתר האינטרנט שלנו על ביטויים כגון "עורך דין X בתל אביב", "עורכת דין Y בחיפה", "משרד עורכי דין ל- Z בבאר שבע", "פרימת עו"ד ל- N בראשון לציון" וכיוצא מאלה.

ואלה אכן ביטויי חיפוש שכדאי להשקיע בהם.

העניין הוא שלמרות שפעם זה היה קל יותר, מאמר אחד לכל עיר, לפי כל תחום והנה סיימנו. כעת האלגוריתם של מנועי החיפוש וגוגל בראשם הפך להיות חכם יותר, ורואה את זה הרבה פעמים כעמודי ספאם שפוגעים בנו בטווח הארוך.

הפתרון לקידום לוקאלי למשרדי עריכת דין

הפתרון שלנו במקרה למקרה הנ"ל יהיה לייצר מאמרים לוקליים (שהיישוב הרלוונטי נמצא בכותרת הראשית שלהם לאחר השירות הרלוונטי) אבל עם קנוניקל (שורת קוד המצביעה על העמוד המקורי) לעמוד הראשי הכללי של אותו תחום שירות.

במקביל, אנחנו "נתקוף" כל עיר שחשובה לנו מכיוון שונה עד כמה שניתן. כדי לתת ערך לגולשים שלנו.

פתרון חלופי, הוא לספק ערך אמיתי וממוקד מטרה לפי כל עיר.

משמע אם מדובר על עורך דין פלילי או עורך דין משפחה, במאמרים לוקליים עבור עורך דין פלילי אני ארצה לראות את אחוזי הפשיעה בכל יישוב לפי קידום השירות ביישוב עבורו נכתב המאמר; ועבור עורך דין משפחה נתונים רלוונטיים באותו הסגנון.

וזאת על מנת לייצר ערך אמיתי לכל מאמר לוקאלי שכזה, ועל מנת למנוע ממנו להיות ספאמי. אגב, אם יש למשרד שלך מספר משרדי עריכת דין ביישובים שונים, כל אחד מהם ראוי שיקבל מפה ועמוד תוכן.

מפת משרדי עריכת דין מאזור מרכז הארץ ועד הדרום שהיית רוצה להתקדם עליהם בגוגל
על אילו יישובים היית רוצה שמשרד עריכת הדין שלך ייתקדם?

 

סכמה שכל אתר אינטרנט של עריכת דין צריך

סכמות או JSON Schema אלה למעשה נתונים מובנים (Structured data), שורות קוד, העוזרות למנועי החיפוש להבין טוב יותר את תוכן עמודי האתר ואת הנתונים שכל עמוד מייצג.

המטרה שלנו כאשר אנחנו מדברים על קידום אתר עורך דין או עורכת דין, היא תמיד זהה - לייצר אתר סמכותי, וסמכותי הרבה יותר משאר המתחרים.

גוגל מאוד אוהב סכמות, וכאשר אנחנו מדברים על בניית אתר סמכותי למשרד עורכי דין, יש לנו את הסכמה המושלמת עבורו.

סכמת Local Business

סכמת Local Business מסוג LegalService היא סכמה כשמה כן היא - המספקת מידע רלוונטי על העסק, ובמקרה הזה על משרד עורכי הדין שלנו.

עבור הסכמה אנחנו צריכים לספק 21 פרמטרים שונים על משרד עורכי הדין שלנו, החל משם המשרד והתיאור שלו, ועד פרטי יצירת קשר, שעות פעילות וקישורים למדיה החברתית.

את הקוד של הסכמה יש להטמיע בקוד של העמוד הראשי של האתר בלבד, ולמעשה יצרתי עבורך קוד של סכמת Local Business מסוג LegalService לדוגמא שכל מה שיהיה עליך לעשות זה לשנות את הפרמטרים במקומות הנכונים:

				
					<script type="application/ld+json">
{
  "@context": "http://schema.org",
  "@type": "LegalService",
  "name": "שם משרד עורכי הדין",
  "description": "תיאור משרד עורכי הדין",
  "url": "https://LawOfficeWebsite.co.il",
  "image": "https://LawOfficeWebsite.co.il/office-logo.png",
  "priceRange": "$$$$",
  "telephone": "052-474-6445",
  "email": "contact@LawOfficeWebsite.co.il",
  "hasMap": "https://www.google.com/maps/place/%D7%94%D7%9E%D7%A4%D7%A7%D7%97+-+SEO+(%D7%A7%D7%99%D7%93%D7%95%D7%9D+%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%92%D7%A0%D7%99)+%E2%80%A2+Technical+SEO+%E2%80%A2+%D7%A4%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%97+SEO%E2%80%AD/@31.9589256,34.8043682,17z/data=!3m1!4b1!4m6!3m5!1s0x8e562cc408296c8b:0xcbbd3f565d9babed!8m2!3d31.9589256!4d34.8069431!16s%2Fg%2F11qg4yng_7?entry=ttu",
  "address": {
    "@type": "PostalAddress",
    "addressLocality": "Googleland",
    "addressRegion": "Israel",
    "postalCode": "200",
    "streetAddress": "1 Hamefakeh St, SERP building first floor"
  },
  "geo": {
    "@type": "GeoCoordinates",
    "latitude": "31.9589256",
    "longitude": "34.8069431"
  },
  "sameAs": [
    "https://www.facebook.com/hamefakeh",
    "https://twitter.com/hamefakeh",
    "https://www.linkedin.com/company/hamefakeh/"
  ],
  "openingHours": "Mo,Tu,We,Th, 11:00-19:00"
}
</script>

				
			

ואם לעשות עבורך חיים אף קלים יותר, דרך האתר בקישור כאן, ניתן לחולל סכמת כזו דיי במהירות.

 

העלאת הצלחות ופרסומים אל האתר

אוקיי, אז הנה סיימנו לבצע עוד משימה בפאזל הגדול שלנו ליצירת אתר משרד עורכי דין סמכותי ואנחנו לא עוצרים לרגע, וכעת מגיע העבודה השחורה שכל מקדמת ומקדם SEO חוששים ממנה - העלאת הצלחות ופרסומים.

בתור מי שקידם עשרות אתרי עורכות ועורכי דין, אין עבודה כה שחורה מהעלאת הצלחות ופרסומים מהתקשורת אל האתר.

בתכלס' זו לא עבודת SEO, זה יותר תפקידו של Web Master לבצע עבודה מסוג זה. ועדיין לרוב מקדמי ומקדמות SEO יצטרכו לבצע משימה זו ואף יבצעו אותה על הצד הטוב ביותר, למה?

היתרונות והחסרונות בהעלאת הצלחות ופרסומים מהתקשורת אל האתר

מצד אחד זה מעולה לאושיית ה- SEO לעלות פרסומים והצלחות של משרד עורך הדין שהוא מקדם אל האתר:

היתרונות ל- SEO של הצלחות ופרסומים
  • זה מאריך את זמן השהות של הגולשים באתר
  • בתכנון נכון - זה מייצר עמודי בן לעמודים רלוונטיים
  • זה מייצר תוכן שמייצר תנועה לאתר מהמדיה החברתית
  • זה מחזק את קישורי הפרסומים שמחזקים את האתר

מצד שני ישנו חיסרון בולט אחד למהלך.

החיסרון ל- SEO של העלאת הצלחות ופרסומים
  • מהלך המתחדש בכל פעם מחדש עם חשיבות נמוכה יחסית לשאר המשימות.

כן, בדיוק זה - למרות שישנם מספר יתרונות בולטים להצלחות ופרסומים, אם המשרד הא משרד פעיל, עסק שעובד ומתקתק משימות כמו שעון אז הוא גם מייצר לא מעט הצלחות - פסקי דין לטובת הלקוחות שלו, ופרסומים בתקשורת.

מה שמייצר לא מעט תוכן שצריך לעלות אל האתר בכל חודש, ואף בכל שבוע ולפעמים גם בכל יום ולא מאפשר למקדם או למקדמת המוגבלים בשעות עבודה חודשיות, להתמקד בשאר המשימות שחשובות ואף קריטיות להצלחת הקידום האורגני של המשרד בתוצאות החיפוש.

הפתרון לחיסרון והעצמת היתרונות

הפתרון שאני מצאתי לחיסרון זולל משאב זמן זה, הוא פשוט מאוד ואף דיי יעיל;

כל ההצלחות שעורך או עורכת הדין שאני מקדם והפרסומים שהם שולחים אליי עד ל- 15 לחודש, אני דואג לעלות אותם לאתר האינטרנט שלהם תוך 5 ימי עסקים, בכוונה שעד ל- 20 לחודש כל ההצלחות והפרסומים יהיו כבר באתר.

בצורה זו, אני יכול להתמקד בהעלאת התכנים הנ"ל, מבלי לפגוע בזמן היקר שאני משקיע בקידום האורגני של אתר האינטרנט שלהם.

וזהו - יש לנו שיטה מוצלחת להעלאת הצלחות המשרד ופרסומים מהתקשורת, ככה שנוכל לענות בעיקר מהיתרונות שלהם, ללא החיסרון המעצבן.

השלב הבא שלנו הוא לתכנן את הביטויים עליהם נבחר להתקדם - עבור זה צריך להבין קודם את ההבדל בין ביטויי כסף, לבין ביטויי אוטוריטה.

תמונה בה שופט נותן פסק דין כאשר מסביב לתמונה ישנם איורים כתבות מהתקשורת
תכנון נכון של העלאת הצלחות ופרסומים כולל מועד העלאה - יכול לעזור רבות לקידום האורגני באתרי עריכת דין

 

ביטויי כסף VS ביטויי אוטוריטה

ביטויי כסף הם ביטויי חיפוש, שמי שמחפש אותם - מחפש לבצע פעולה, בעיקר לרכוש.

דוגמא מי שמחפש את הביטוי: "פתיחת תיק גירושין" - מחפש כנראה לפתוח תיק כזה. מי שמחפש את הביטוי "עלות עורכת דין לענייני עבודה" כנראה מחפש לשכור עורכת דין לתחום זה.

מנגד ביטויי אוטוריטה הם ביטויי חיפוש של מי שעדיין לא מחפש לבצע פעולה, אלא יותר ללמוד על התחום, ולעשות עבודת מחקר לפני שהוא מחליט את הצעדים בהם יפעל.

דוגמות לביטויים כאלה, יהיו:

"ייפוי כוח מתמשך" - כאשר אדם רוצה להבין מה זה בכלל ייפוי כוח מתמשך, ומה היתרונות והחסרונות של הייפוי או בעקבות כל סיבה הגיונית אחרת.

ביטויי אחר, יכול להיות לדוגמא: "שימוע לפני הגשת כתב אישום" כאשר אדם מסוים עבר שימוע שכזה או לפני שימוע שכזה, ומעוניין להבין את המשמעות של שימוע מסוג זה ואת התהליך הצפוי המגיע בעקבותיו.

השוואה בין ביטויי כסף לבין ביטויי אוטוריטה

כאשר מנסים להבין במה נכון להתמקד יותר, בביטויי כסף או אוטוריטה, מבינים שהתשובה היא גם וגם תוך מחשבה ומיקוד בסדרי עדיפויות.

ביטויי כסף - אלה הם ביטויים שלרוב הרבה משרדי עורכי דין אחרים מתחרים עליהם ושלרוב יהיו להם פחות חיפושים חודשיים מביטויי אוטוריטה.

לעומת זאת ביטויי אוטוריטה הם ביטויים הרבה יותר מחופשים (כללים יותר) ולכן פחות ממקודים בקהל יעד 100% רלוונטי, אבל מסייעים לייצר מיתוג חזק יותר לאתר (כי לאורך כלל תהליך המחקר האתר שלך שם - מספק ללקוח הפוטנציאלי את המידע) ואף מייצרים טראפיק אל האתר, המשפיע לטובה על כלל הקידום האורגני של האתר.

לכן ברמה האסטרטגית שיווקית - עסקית, יהיה נכון לייצר אלומה בין שני סוגי הביטויים, תוך כדי מחשבה על ביטויי כסף מהיר, וביטוים להכנסה כספית בטווח הארוך, המבוסס מחקר ביטויים מעמיק.

איור של מאוזניים כאשר בצד הימין של המאוזניים כסף ובצד השצאלי של המאזניים שריר עם כובע של סטודנט, מתחתית המאזניים כתוב מחקר ביטויי מפתח
באתרי עריכת דין חשוב ליצור איזון בין ביטויי כסף לבין ביטויי אוטוריטה

 

מבנה עבוד הבית של משרדי עריכת דין

והנה כמעט סיימנו לדבר על השיטה המוצלחת לקידום אורגני של אתרי אינטרנט עבור משרדי עורכי ועורכות דין, והגיע הזמן לדבר על עמוד הבית של האתר שלך.

עמוד הבית של אתר של עורך דין, צריך לייצר את הסמכויות שלו עוד בשלב ה- Hero. ה- Hero הוא החלק העליון של עמוד הבית, לפני הגלילה הראשונה מטה.

זה אזור שהייתי רוצה להבין ממנו מה שם המשרד, מי ראשי המשרד, מה השירותים המרכזיים שהוא מספק ומה ההצלחות שלו והניסיון וכל אלה לפני שהגולש גלל מטה לראשונה בעמוד הבית שלנו.

נתונים, שירותי דגל, תקציר, הצלחות, תקשורת, המלצות ועמודים עדכניים

לאחר ה- Hero, לאחר שהגולשים של האתר שלנו התחילו לגלול מטה, אני רוצה:

  • לראות נתונים על המשרד
  • להבין מה שירותי הדגל שהמשרד מספק
  • לקרוא תקציר ראשוני על אודות המשרד
  • לקבל תמונה מההצלחות שלו
  • לזכות באהדה חברתית מהתקשורת
  • להבין שמדובר במשרד פעיל עם לקוחות אמיתיים
  • ולהתעדכן בעמודים האחרונים שעלו לאתר

וכמובן לכל אורך העמוד אני רוצה לראות תמונות תדמית ואף סרטונים מתוך המשרד היוצרים אווירה של עשייה מבורכת, שבונים אמינות, בליווי כפתורים וטפסים ליצירת קשר.

כאשר ב- Footer האתר (החלק התחתון של עמודי האתר), בו אני מעוניין לצפות בכל פרטי יצירת הקשר, הקישורים לערוצים החברתיים וכן עמודים שונים באתר האינטרנט שלנו שברצוננו לחזק, ולתת להם עוד בוסט.

שיטת העבודה עבור קידום אורגני לעורכי דין ועורכות דין

בתכלס' לא הייתה לי כל כוונה להפוך את הסבר המושגים השונים למדריך מעשי ומעמיק לקידום אורגני לעורכי דין (לפחות לא לפני שאסיים להסביר אותם), אבל בפועל - זה בדיוק מה שעשיתי.

כזה אני, אדם פרקטי שאוהב לצלול לעומק עד לפרטים הקטנים וכך אני עושה גם כאשר אני עושה קידום אורגני לקהל לקוחותיי השונים. במיוחד לעורכי דין.

כנראה בעקבות האהבה הלא ברורה שיש לי לאתרי עריכת דין, ייתכן בעקבות הפשן שלי לחוק ולצדק ולרצון להבין את הזכויות הקיימות לנו כבני אדם במדינה המדהימה בה אנחנו חיים.

תמונת המחשה למאמר קידום אתרים לעורכי דין. בתמונה רואים את שופט בית המשפט עם פטיש במותג המפקח דופק על עמדה עם הכיתוב SEO
פיתחתי שיטה מוצלחת לקידום אורגני בגוגל למשרדי עריכת דין - כנראה שאשמח ליישם אותה גם עבורך

 

קידום אתרים לעורכי דין ועורכות דין מכל התחומים

כעת אסכם.

נראה לי שהבנו כי סמכויות ובניית אתר אמין הממתג אותך כעו"ד אוטוריטה בתחומך תוך כדי הגדלת התנועה לאתר על ביטויים רלוונטיים השווים גם כסף, זה בדיוק מה שאני עושה עבורך, ועבור משרדך.

מה שבפועל מגדיל את כמות הלידים מהאתר, מעלה את כמות קהל הלקוחות המשלמים לך, משפר את רמת ההכנסה שלך וכך גם את שורת הרווח הסופית ממנו.

אז אם תחום עיסוקך הוא עריכת דין, ודרוש לך מקדם SEO עם ניסיון עשיר בקידום אתרים למשרדי עריכת דין באינטרנט, אשמח שנדבר.

יש לי שיטה מוצלחת שפיתחתי במשך השנים, שאני ממשיך לשפר ולא עוצר לרגע וזאת לטובת אתרי עריכת דין, ואני כמעט בטוח לחלוטין שאשמח ליישם אותה גם עבורך.

קידום אתרים לעורכי דין - סיכום בכותרות

מתוך מגזין המפקח
לוגו אתר המפקח - הלוגו בצורת שפם דחור ובתוכו זכוכית מגדלת היוצרת עין כאשר ממנה נוצר גרף בעלייה
עוד רגע מזמנך בבקשה...
אתר האינטרנט שלך מתקדם בגוגל?

המפקח ישמח להפתיע אותך עם 3 תובנות משמעותיות על הקידום האורגני של אתר האינטרנט שלך

דילוג לתוכן