קידום אתרים

קידום אתרים הוא המפתח לקהל לקוחותיכם להכיר אתכם טוב יותר. ישנן חברות המבקשות ייעוץ אסטרטגי לקידום האתר כחלק מתכנית רחבה יותר, ישנם עסקים המעוניינים בשירות קידום אתר כדי להגיע לקהל לקוחות גדול יותר ויש מי שמבקשים לדעת איך עושים זאת בעצמם.

המפקח הוא מומחה קידום אתרים, אשר משלב את קידום האתר שלכם עם האסטרטגיה העסקית שלכם על מנת שמעבר לצמיחה העסקית ועצמת המותג, קהל הלקוחות והקהילות אשר יגיעו אליכם – יהיו רלוונטיים. כך שלא רק קהל הלקוחות שלכם יגדל, אלא גם השוק או הזירה בה אתם נמצאים.

אני יהונתן כהן ואני המפקח, מעתה ואלך אני אלווה אתכם בעולם המושגים של קידום האתרים מהעיניים שלי, אחשוף לפניכם את מאחורי הקלעים של תחום קידום האתרים בארץ ובעולם, אתחיל מהבסיס ויחד נצלול ונעמיק ברבדים מתקדמים שלא יביישו אף מקדם אתרים מקצועי.

תוכן שתמצאו עליו מידע בעמוד הנוכחי

  • מה זה קידום אתרים
  • מה זה קידום אורגני
  • קידום אתרים ממומן
  • איך לקדם את האתר בגוגל
  • להיות ראשון בגוגל ולעשות זאת לבד
  • מחקר מילות מפתח
  • תוכנה וכלים שונים לקידום אורגני
  • תפקידו של מקדם אתרים
  • היתרונות של חברת קידום אתרים
  • קידום אתרים בחו”ל
  • SEO לסקפטיים – חבילת קידום אתרים אורגני בגוגל
  • SEO Full Power– קידום אתרים מהיר

אבל לפני הכל, הערה קריטית שתחסוך לכם זמן יקר – התוכן שלפניכם יספק לכם ידע רב על כמעט כל שאלה שיש לכם על קידום אתרים בכלל, וקידום אורגני בפרט אבל לא בטוח שאתם צריכים או תצליחו כעת לקלוט את הידע הרב הגלום בתוכן שלפניכם.

על כן אני מציע לכם – תקראו ברפרוף. ראיתם כותרת שמדברת אליכם? מעולה, תעצרו ותתחילו לקראו משם.

אין חובה לקרוא את הכל, וככול הנראה תחזרו לעמוד הזה עוד עשרות פעמים במשך חייכם – או אולי בכלל תחליטו להדפיס אותו לצרכיהם האישי. כדי שישמש לכם מעין ספרון קידום אתרים קצר.

בכל מקרה, כמעט כל שאלה שתהיה לכם על קידום אתרים, תמצאו תשובה לה כאן במאמר. מהקלה ביותר ועד המורכבת ובסוף המאמר תמצאו סיכום קצר בטבלה, אשר מסכמת את כלל המאמר כאן. בהצלחה.

אז קידום אתרים מה זה?

בעיניי כאשר מדברים על קידום אתרים, ניתן לשוחח על 4 סוגים שונים של אתרים:

  1. אתר תדמית
  2. אפליקציית WEB
  3. חנות אינטרנטית (או קטלוג)
  4. נכס דיגיטלי

כאשר אותם ניתן לקדם בלפחות 4 השיטות הבאות:

  1. יחסי ציבור באינטרנט המבוססים על כתבות יח”צ ובניית לינקים
  2. ניהול מוניטין באינטרנט והקמת רשת אתרים
  3. קידום ממומן בגוגל (PPC) על ידי גוגל Ads
  4. קידום אורגני בגוגל מבוסס SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש)

המומחיות שלי היא בקידום אורגני בגוגל (SEO) כאשר בתוכו מתקיימות, ולא רק, גם שתי השיטות הראשונות (כתבות יח”צ, בניית לינקיים, והקמת רשת אתרים).

מה זה קידום אורגני?

קידום אורגני בגוגל (או בכל מנוע חיפוש אחר לצורך העניין), נקרא גם SEO, ראשי תיבות של Search Engine Optimization – אופטימיזציה למנועי חיפוש, תהליך חשוב שיש לעשות אם ברצונכם להיות במקום הראשון בגוגל, תחת ביטויי חיפוש רלוונטיים – ומבלי הצורך לבזבז כסף על מודעות ממומנות (לפחות פרט להתחלה -אסביר בהמשך).

אופטימיזציה מה זה?

אופטימיזציה למנועי החיפוש, הוא תהליך עבודה שמקדם האתר מבצע, לשיפור האתר שלכם בעיניי מנועי החיפוש, העוזר להם ב- 3 דברים עיקריים:

  1. להבין על מה האתר שלכם מדבר ועד כמה הוא מעמיק
  2. לאשר את רמת האמינות שלכם והסמכותיות שלכם בנושאי האתר
  3. מיטוב סריקת האתר אם מבחינת זמן טעינת האתר ואם מבחינת פרמטרים נוספים

האופטימיזציה לאתרכם, מדגישה לגוגל את הראיות הדרושות לו, כדי להחליט האם האתר שלכם ראוי להיות בתוצאות הראשונות, יחסית למתחרים, תחת הביטויים העסקיים הרלוונטיים לכם – או לא.

4 יסודות לקידום אתרים אורגני

  1. תוכן האתר
  2. אמינות וסמכותיות האתר
  3. התנהגות גולשים באתר
  4. קישורים חיצוניים או כתבות יח”צ באתרים נבחרים

קידום אורגני בגוגל – הכלי הנבחר

בשלב זה רק אציין, כי בקידום אורגני בגוגל, הכלי אולי החשוב ביותר הוא Google Search Console, כלי אינטרנטי מבית גוגל אשר מסייע לכם להכיר את האתר שלכם לגוגל, כך שהוא יוכל בנוסף להוספתו לאינדקס האתרים שלו, גם לספר לכם על שגיאות שונות ותחת אילו ביטויים אורגניים אתם מקבלים חשיפות ומבקרים לאתר.

בכל מקרה, הזירה האורגנית במנועי החיפוש איננה מסתכמת רק באופטימיזציה לאתר, תוכן, אמינות וסמכותיות, התנהגות הגולשים וקישורים חיצוניים או כתבות יח”צ אלא רק מתחילה בהם.

לזירה האורגנית ישנה זירה מתחרה – קידום ממומן.

קידום אתרים ממומן

בעולם קידום האתרים ישנן הרבה מאוד דיונים ודיבייטים של קידום אורגני מול קידום ממומן, קידום ממומן בגוגל הוא קידום בו אתם מתחרים במכירה פומבית, כנגד בעלי ובעלות אתרים אחרים, כדי להציג את אתרכם במודעות פרסום בתוצאות הראשונות בגוגל.

כך שהמודעות שלכם יהיו לפני התוצאות האורגניות עבור ביטויים נבחרים (עליהם בחרתם להתקדם), או מתחת להם, בסוף העמוד.

בעיניי אתר עם אלפי כניסות אורגניות בחודש, לא צריך לבצע קידום ממומן. למעט אם לבעליו או בעלותיו ישנו שירות חדש ותחרותי ועל כן עדין לא התחיל להתקדם אורגנית, וחשוב להם שירכשו ממנו בדחיפות.

בנוסף, מקרה נוסף בו אמליץ על קידום ממומן, הוא במידה ומדובר על אתר חדש, כך שעד שהוא יתפוס אורגנית – יהיה נכון להשקיע בו גם בקידום ממומן למשך חודשיים.

עוד מקרה נוסף ואחרון בו אמליץ על קידום ממומן – מקרה בו אתם מותג גדול, ויש שעושים שימוש בשם שלכם, כדי להופיע בתוצאות החיפוש.

קידום ממומן בגוגל מבוצע דרך גוגל Ads:

על כל מקרה יצרתי טבלת השוואה בין קידום אורגני לממומן.

טבלת השוואה בין קידום אורגני לקידום ממומן

* זהירות – הטבלה ארוכה ולכן קצת מורכבת לקריאה, מומלץ לעיין בה ברפרוף

המאפיין קידום אורגני בגוגל קידום ממומן בגוגל
הכלי העיקרי בו נשתמש Google Search Console Google Ads
יסודות העבודה השקעה בתוכן האתר, השקעה ביח”צ באינטרנט, שיפור אמינות האתר ונגישות הגולשים (מלשון נגישות אך גם מהירות ודרכי יצירת קשר) כדי להתקדם על הביטויים שחשוב לכם להשיג מהם לידים

הקמת אתר נחיתה או כל אתר אחר, הכולל בתוכו לפחות עמוד בודד עם כותרות של הביטויים שברצונכם להשיג מהם לידים

משך הזמן כדי להגיע לתוצאות

החל מתחילת העבודה ותלוי בתחרות, יכול אתר תוך חצי שנה עד שנה להגיע לתוצאות הראשונות ולטרפיק אליו הוא מכוון

תוך 24 שעות, תלוי אם הצעת המחיר שלכם מספיק גבוהה

עלות המקדם באזור ה- 1,000 עד 5,500 ₪ ל- 10 שעות עבודה חודשיות באזור 500 ₪ עד 15% מגודל הקמפיין לחודש
עלות הקמפיין אין קמפיין, במקום זה המקדם דואג לעלות מאמרים לאתר ולקישורים חיצוניים או כתבות יח”צ מאתרים שונים המפנים אל האתר שלכם, העלות – בין 1,350 ₪ לעד ללא ידע (תלוי בחבילה) לרוב בחברות הגדולות מסתכם ב- 15,000 ₪.

תלוי בגודל התחרות, אתם בוחרים את התקציב היומי, העלות לקליק הוא לפי שווי הביטוי (במכירה פומבית) עלות סטנדרטית לקליק היא כ- 12 ₪ בממוצע, אתם צריכים להכפיל את העלות לקליק בכמות הלידים הרצויה

עלות המקדם + הקמפיין לרוב בין 2,350 ₪ במינימום עם חבילה מינימלית שקצב ההתקדמות איתה הוא מאוד איטי אם בכלל, ועד 20,500 ₪ בחודש לחברות גדולות המעוניינות בקידום מהיר.

החל מ- 1,000 ₪ לקמפיין קטן שמביא כ- 42 כניסות לאתר, ועד ללא ידע תלוי לכמה כניסות אתם מצפים בחודש.

עלות 100 כניסות חודשיות לאתר בין 2,350 ל- 20,500 בחודש תלוי בחבילה. למרות שגם ללא כל קידום ניתן להגיע לכאלה מספרים

באזור 1,400 ₪ מינימום (לקחתי בחשבון שניתן גם להשיג קליקים ב- 6 ₪ לקליק וגם פחות מזה תלוי בתחום)

עלות קליק לאתר מתוך 100 כניסות בין 23.5 ₪ לקליק ועד 205 ₪ לקליק (בשלב הזה הקידום האורגני עדין לא משתלם) באזור ה- 14 ₪ במינימום לקליק
עלות 1,000 כניסות חודשיות לאתר בין 2,350 ל- 20,500 בחודש תלוי בחבילה. למרות שגם חבילה עד 5,000 ₪ תענה על הצורך. באזור ה- 9,500 ₪
עלות קליק לאתר מתוך 1,000 כניסות בין 2.35 ₪ לקליק במינימום ועד 20.5 ₪ במקסימום. באזור ה- 9.5 ₪ במינימום לקליק
עלות 10,000 כניסות חודשיות לאתר בין 2,350 ל- 20,500 בחודש תלוי בחבילה. עלות החבילה לא משתנה, אבל בשביל תחרות כזאת כדאי לקחת חבילה שמתחילה ב- 5,000 ₪ הכוללת בה יותר ולרוב גם מקדם עם הרבה יותר ניסיון

באזור ה- 90,000 ₪ + 10% עמלה = 99,000 ₪

עלות הקליק לאתר מתוך 10,000 כניסות בין 0.5 ₪ לקליק לטובת חבילה של 5,000 ₪ בחודש ל- 2.05 ₪ לקליק לחבילה בעלות של 20,500 ₪  בחודש. באזור ה- 9.9 ₪ במינימום, לקליק
עלות 100,000 כניסות חודשיות לאתר בין 6,000 ₪ בחודש לחבילה המינימלית המומלצת לבין 20,500 ₪ בחודש להתקדמות מהירה יותר.

באזור ה- 900,000 ₪ + 15% עמלה = 1,035,000 ₪

עלות הקליק לאתר מתוך 100,000 כניסות בין 0.06 ₪ לקליק במינימום ועד 0.205 ₪ לקליק במקסימום באזור ה- 10.35 ₪ במינימום, לקליק
נשאר אצלכם לאחר הפסקת הקידום שעות העבודה אשר השקיעו באתר, התוכן שנכתב ועלה אליו, הקישורים החיצוניים / כתבות היח”צ אשר יצרו עבורכם (שווי של מאות אלפי שקלים)

הקמפיין אשר יצרו עבורכם ועמוד הנחיתה (שווי של כ- 2,000 ₪)

תוך כמה זמן תעלמו מתוצאות גוגל לאחר הפסקת הקידום? תלוי בתחרות ובכמות העבודה שהשקיעו בכם, לרוב – בין חודשים לאף פעם מיידית
תפיסת המותג שלכם בעיניי הגולשים אתר גדול, עשיר בתוכן, המשדר אמינות, נטען מהר, בעל מידע נוסף מאתרים אחרים (כתבו עליכם) וברור איך לקנות את המוצר שלכם או ליצור אתכם קשר

לרוב, עמוד נחיתה דל תוכן, אין עליכם כמעט יזכור באינטרנט (אף אחד לא כתב עליכם) ולא בטוח שעמוד הנחיתה משדר אמינות או שברור איך ליצור אתכם קשר פרט להשארת פרטים בטופס עלום

כפי שניתן לראות בטבלה הנ”ל (מצטער מראש אם כל המספרים עשו לכם כאב בעיניים), קידום אורגני הוא אולי איטי יותר ובשביל לייצר כניסות לאתר בכמות קטנות, הוא לא יוצא משתלם כמו קידום ממומן שתוך פחות מ- 24 שעות מתחילת הקמפיין יכול להביא לכם כניסות לאתר.

מנגד זאת, ככול שמספר הכניסות שלכם באתר גודל, קידום אורגני יוצא הרבה יותר משתלם מקידום ממומן, התהליך אולי ארוך – אך ניתן תמיד לעצור אותו ולהמשיך להנות מכל אשר צברתם עד לאותה נקודה, שלא כמו קידום ממומן שעם עצירותו – נשארתם ערומים, כמעט כפי שהתחלתם.

ולא פחות חשוב מזה, כחלק מהקידום אורגני – מבוצעת השקעה רבה באתר שלכם אשר מייצבת אותו כמותג מוביל בתחומו, דבר שאיננו מחייב כאשר עושים קידום ממומן.

אני מקווה שכעת ברור לכם יותר, למה ברוב המקרים – קידום אורגני בגוגל, הוא הקידום המומלץ, כעת בואו ונבין איך לקדם את האתר שלכם בגוגל.

איך לקדם את האתר בגוגל

ברור לנו מבחינת הנרטיב למה קידום אורגני עדיף על קידום ממומן לטווח הארוך. כעת אציג לפניכם את השלבים לקידום אורגני, לקידום האתר שלכם בגוגל.

השלבים יכולים להשתנות בין אתר לאתר, ואף לקרות בעת ובעונה אחת באותו החודש או במקביל, ואולי כחלק מגאנט חודשי, בהסתכלות על קידום האתר שנה קדימה.

הכול תלוי בגודלו, וכמות שעות העבודה אשר רכשתם מהמקדם שלכם או שהחלטתם להשקיע בעצמכם.

שלב ראשון – ניתוח | תחרות | מחקר | התחברות

השלב הראשון עוסק הרבה בלמידה. מנתחים בו את האתר מעיניי גוגל, לומדים את התחרות בענף ואיפה האתר כעת נמצא בה, מבצעים מחקר כדי להכיר את הביטויים החשובים בתחום ואילו מהם עדין לא מקודמים באתר ומתחברים למערכות חשובות אשר יסייעו לנו להמשך הדרך וגם במחקר הנוכחי.

בחלק מהפעמים כבר בחודש הזה במקביל למחקר או לפניו, יהיה נכון לעצב את האתר מחדש (או להקים אותו מאפס אם הוא עדין לא קיים) כך שיתאים לדרישות השונות של גוגל, כולל עצמת האמינות שבעיני הגולשים ושיפור הקריאה לפעולה.

בדרך כלל כבר מהחודש הראשון, ושוב פעם תלוי בגודל החבילה שלכם ואם אתם נדרשים בעיצוב האתר או לא, יתחילו עמכם בקישורים חיצוניים / כתבות יח”צ אבל עם התוכן לאתר יחכו עוד חודש, שכן הוא תלוי בניתוחים ובמחקרים שונים ולכן רצוי במקרים מסוימים לחכות עוד חודש אחד כדי לכתוב מאמרים שיהיו הרבה יותר רלוונטיים.

כמו כן, לפעמים בחודש הראשון של העבודה, מקדם האתר ישקיע באתר שלכם הרבה יותר שעות עבודה בלמידה ובמחקרים, עד ששעות העבודה האלה יעלו בעלותם על חלק או כל המאמרים מהחודש הראשון.

אני בכל אופן מאמין שאם אין עבודת עיצוב נדרשת – אז להשקיע בתוכן האתר כבר מהחודש הראשון, גם אם זה אומר שבחודש הראשון, המאמרים יעלו קצת באיחור בגין כלל השקעת הזמן אשר בוצעה במחקר ותכנון קידום האתר והמערכות סביבו.

שלב שני – בניית מותג | העמודים הראשיים | ערוצי המדיה

השלב השני בקידום האתר עוסק ברובו בבניית המותג. סיום העמוד הראשי של האתר, הקמת עמודי השירותים העיקריים שלכם או קטגוריות המוצרים הראשית ותחילת הקמת ערוצי המדיה החברתית אשר בהמשך הדרך ישמשו אתכם כדי לבנות את קשרי האמינות שלכם מול גוגל.

גוגל צריך להבין האם אתם ארגון או אדם פרטי, להצליח לחבר בין לוגו האתר לזהות שלכם ואם אפשר אז גם לפנים שלכם. כדי שגוגל יבין מה התפקיד שלכם,  ניתן להגדיר סכמות (שורות קוד שבתוכן מידע זה) ותמונות שלכם עם ALT (תיאור תמונה) המתאר את שמכם ואת תפקידכם.

אתם מעוניינים למכור כבר מהיום הראשון, לכן חשוב שהגולשים שלכם כבר מתפריט האתר יוכלו לזהות מה אתם מציעים להם. על כן, יש ליצור עמודי תוכן לשירותים המרכזיים שאתם מספקים.

האינטרנט מלא בכל כך הרבה בולשיט – וגוגל יודע זאת. על כן אחד מהפרמטרים שהוא חידד בשנה האחרונה (נכון ל- נובמבר 2021) הוא בדיקת אמינות האתר, אחד מהדרכים לשיפור האמינות הוא חיבור האתר שלכם ל-  Facebook, YouTube ושירותי מדיה דומים המחזקים את האמינות שלכם כמותג.

שלב שלישי – אופטימיזציה תבנית פשוטה

כחלק מהקידום חשוב לנו אם לטובת הגולשים ואם לטובת גוגל (בדרך כלל זה הולך ביחד) להדגיש את האזורים החשובים והרלוונטיים בכל עמוד באתר.

הדרך לעשות זאת היא על ידי יצירת היררכיית כותרות נכונה וביטול כותרות לא רלוונטיות. לדוגמה ברוב המקרים, אנחנו נבטל את כל הכותרות ב- Header, Footer וה- Sidebar באתר כך שרק הכותרות בתוכן המרכזי יישארו.

את הכותרות האלה שבתוכן המרכזי, אנחנו נשפר על ידי היררכיית כותרות נכונה (שאולי ברגע זה, זה מושג שלא אומר לכם דבר, וזה בסדר – אתם יכולים לשאול אותי על כך בשיחה שלנו או לקרוא על זה בהרחבה),  בנוסף אנחנו נוודא כי לטובת חיזוק שיפורי ההמרה ה- Header וה- Footer של האתר תלוי אם הגלישה היא מהדסקטופ או מהמכשיר הסלולרי, יעקבו אחר גולשי האתר למטה ולמעלה בזמן הגלילה.

בנוסף לכל זה, אנחנו נוסיף פירורי לחם לכל עמודי האתר (במידה והם עדין לא קיימים) וכותרת ראשית ברמת תבנית האתר לכל עמודי האתר. וכמובן, נגדיר כל אזור באתר ברמת הקוד.

שלב רביעי – תיקוני Screaming Frog

Screaming Frog הוא כלי לסריקת אתר, ממש כפי שגוגל סורק את האתר שלכם. הכלי מאובזר במאות אפשרויות ופונקציות חיפוש שונות, אבל מקדמי האתרים משתמשים בו בעיקר כדי לאתר שגיאות סריקה, כגון 301, 404 ועוד.

שגיאות אלה מאיטות את קצב סריקת האתר, מה שפוגע בדירוגי תוצאות האתר שלכם בגוגל.

שגיאת 301

שגיאת 301 היא למעשה בקשה מהשרת או מהאתר לעבור להציג עמוד אחר. משמע תחשבו שמישהו מעוניין לראות את האתר שלכם, אבל במקום לראות את האתר שלכם או עמוד מסוים בו, הוא נכנס לעמוד אחד כדי שהוא יעביר אותו לעמוד אחר.

ממש כמו בדוגמה בקישור כאן, אשר יוביל אתכם חזרה לעמוד הראשי של האתר שלי ברגע שתלחצו על הקישור בו. בזבוז זמן? – בהחלט כן. גם אם זה קורה אוטומטי כפי שקורה בדרך כלל ברוב בקשות ה- 301.

שגיאת 404

שגיאת 404 אומרת למעשה כי העמוד חסר. לא קיים ולכן הקישור שבור. כאשר הגולש או גוגל מגיעים לעמוד מסוג זה, למעשה הם בזבזו את הזמן שלהם. כל שגיאה כזאת פוגעת בניקוד שלכם מול גוגל כדי להגיע עם האתר שלכם לתוצאות הראשונות.

על כן חשוב מאוד לתקן שגיאות מסוג אלה כגון 301 ו-404 ודומות להן, אשר זוללות משאבי זמן או פוגמות בסריקת האתר שלכם על ידי גוגל.

שלב חמישי – אופטימזציית תוכן מלאה

47.5% בממוצע זאת ההשפעה של תוכן על קידום האורגני של האתר שלכם. על כן אין ספק שכדי להתקדם בגוגל, לפחות באופן אורגני, יש צורך בתוכן – ובתוכן איכותי.

מה נחשב תוכן איכותי? תוכן איכותי הוא תוכן שמצד אחד משאיר את הגולש בעמוד, מצד שני מניע לפעולה ומצד שלישי גוגל מבין אותו ולכן אוהב אותו יותר מכל שאר התכנים הקיימים באותו הנושא באתרים אחרים.

זה אומר שהמקדם שלכם או אתם אם אין לכם אחד כזה (או כזאת) תצטרכו לעבור על כל עמוד ועמוד באתר שלכם, גם אם יש לכם מאות עמודים כאלה, ולעשות להם אופטימיזציה מלאה, הכוללת מעבר על לפחות 13 פרמטרים שונים אותם אם תרצו אפרט בהזדמנות אחרת.

שלב שישי – היררכיית אתר

סיימנו לעבור על כלל התוכן באתר, שדרגנו ותיקנו בו מה שהיה צריך לתקן, למדנו להכיר את העמודים הקיימים בו, כעת הגיע הזמן לעשות משהו קצת מסוכן (שכן לפעמים השיטה הזאת יכולה לייצר ירידות של חודשיים) אך בשביל לשבור שיאים עם האתר שלנו, הסיכון הזו משתלם.

הגיע הזמן לייצר היררכיית אתר, לבטל את עמוד המאמרים או הבלוג או איך שלא תקראו לו, ולמקם כל עמוד בהיררכיה הנכונה לו. אגב, כלל אחד חשוב, תוודא שהיררכיה שלכם לא יותר מידי עמוקה שכן כדי לייצר ענף חדש בהיררכיה צריך סיבה מספיק טובה.

שלב שביעי – סבב תיקוני Screaming Frog נוסף

לאחר כל שינויי ההיררכיה שעשינו, לרוב נגלה ש- URL’ים השתנו (לכן הסיכון שהזכרתי קודם), על כן יש לבצע ויחסית בדחיפות, תיקוני 301 ו- 404, על מנת ששגיאות אלה לא יפגעו לכם בתוצאות.

שלב שמיני – אופטימיזציית תבנית מעמיקה

לפני 5 שלבים, בשלב השלישי ביצענו אופטימיזציית תבנית פשוטה, אשר באה להדגיש לגוגל ולגולשים שלכם את עיקר התוכן הספציפי של כל עמוד בו הם נמצאים. כולל הגדלת ה- CTR (הקריאה לפעולה) על ידי הדבקת ה- Footer וה- Header של האתר לגלילה.

כעת הגיע הזמן להעמיק בתבנית האתר טיפה יותר, ובעיקר בעמודים הפנימיים, על מנת לשפר את אחוזי ההמרה של האתר + האמינות שלו מול הגולשים שלכם.

איך עושים זאת? זה כבר לשיעור אחר, שכן יש לנו עוד מספר שלבים לעבור בדרך, וכן הזמן קצר והמלאכה מרובה.

שלב תשיעי – אופטימזציית מהירות לאתר

דאגנו בשלבים הקודמים לתוכן האתר, לתיקוני שגיאות שונות שפגעו בסריקת האתר, העצמנו את אמינות האתר והמותג בעיניי גוגל ובעיניי הגולשים שבאתר ואף הגדלנו את אחוזי ההמרה – כך שיותר גולשים באתר ישאירו לכם יותר פרטים וירכשו יותר מוצרים.

כעת הגיע הזמן לעלות שלב, ולהגביר קצב, לא רק בעבודה שבשלב זה מתחילה להיות יותר יצירתית עם אסטרטגיה המותאמת למצב הנתון של האתר, לעסק שלכם ולכם אלא גם את מהירות האתר, כך שהאתר עצמו ייטען הרבה יותר מהר – ממה שנטען עד לפני רגע.

שכן אתר מהיר = פחות עלות משאבי שרת לגוגל + חוויה הרבה יותר טובה לגולשים שלכם שכעת להוטים להשאיר פרטים, כי הם מבינים שאתם מקצועניים במה שאתם עושים.

השלב העשירי – השלב שאיש לא חזה!

השלב העשירי, הוא אולי השלב האהוב עליי ביותר. הוא השלב בו אני חוזר להעמיק בנתונים הנוכחים כדי ליצור לכם אסטרטגיה חדשנית שתנצח את המתחרים.

זאת אומרת לרוב עד שמגיעים לשלב העשירי, כבר ישנן הצלחות. הישגים מאוד יפים ומכובדים. אבל אתם עדין תרגישו את התחרות ואת אי היציבות בגוגל בביטויים החשובים לכם ביותר, בביטויים התחרותיים באמת.

על כן בשלב זה יש לייצר אסטרטגיית אוקיינוס כחול, כזאת שתבדל אתכם מהשאר, כך שלא רק תיישרו קו עם המתחרים בעמוד הראשון בגוגל, אלא שגם תהיו במקום ראשון בביטויים הרווחים באמת. שאולי אף ייצרו לכם לקוחות שאפילו לא חשבתם עליהם בהתחלה, מערוצים שלא דמיינתם.

כתבות יח”צ (קישורים חיצוניים) ומאמרים לאתר לאורך כל הדרך

כעת אחרי שעברנו על רוב השלבים המשמעותיים בקידום האתר שלכם בגוגל, זה הזמן להזכיר, שלכל אורך התקופה הזאת, החודשים והשלבים השונים, האתר שלכם זכה למאמרים שעלו אליו (מהסוג שגם הגולשים שלכם, גם אתם וגם גוגל אוהבים לקרוא) ובאתרים גדולים זכיתם לחשיפות וקהל עם קישורים שהובילו לאתר שלכם.

תוכן + קישורים חיצוניים איכותיים (אשר עומדים בכללים מוגדרים וסטנדרטים מסוימים)  = כ- 67.5% מהפרמטרים אשר משפיעים על קידום האתר שלכם בגוגל.

אני מקווה שכעת הבנתם את התמונה המלאה מה כולל קידום אתר סטנדרטי בגוגל, אתם יכולים לעשות זאת לבד או על ידי מקדם בעל ניסיון עם הצלחות והמלצות, אבל האם תוכלו להיות ראשונים בגוגל, ולעשות זאת לבד?

– אני מאמין שכן, אבל באותה הנשימה, למה שלא תהיו המעצבים של האתר שלכם? הרופאים של הילדים שלכם, והמוסכניקים של הרכב שלכם?

על כל מקרה הבחירה היא שלכם – כמפקח, אני תומך בבחירתכם, בכל מקרה הלקוחות שלי הם בעיקר לקוחות גדולים שמתחרים בענפים מאוד תחרותיים ומעוניינים בתוצאות מהירות.

כעת בואו ונעמיק עוד טיפה מהם הפרמטרים החשובים בכל הקשור לקידום אתרים בגוגל.

להיות ראשון בגוגל ולעשות זאת לבד

כדי להיות ראשונים בגוגל ולאורך זמן, צריכים לקבל ציון מושלם או לפחות קרוב אליו, ב- 4 פרמטרים עיקריים:

  1. תוכן
  2. אמינות וסמכותיות
  3. התנהגות הגולשים
  4. תיק קישורים

4 פרמטרים שהזכרתי כבר קודם.

כדי לדעת את מצב האתר שלכם בפרמטרים אלה, על מנת שתדעו מה צריך לשפר, צריכים לבדוק לפחות 154 תתי-פרמטרים שונים.

אותם כבר אפרט וארחיב במאמר נפרד. כאן רק חשוב לציין כי אתם לא חייבים כעת לרוץ ולהתחיל לנתח את האתר שלכם בעצמכם ולהשקיע בתוכנות סריקה שונות אלפי שקלים + שעות של עבודה ידנית מול האתר שלכם וטבלת אקסל אוData Studio, כפי שאני כבר עשיתי בעצמי.

אלא מספיק כי תזמינו בדיקת קידום אתר, ואני אבדוק עבורכם את האתר ואספק לכם תמונת מצב מלאה של המשימות השונות שיביאו את האתר שלכם לציון מושלם, כדי שהאתר שלכם יהיה ראוי להיות במקום הראשון, למרות המתחרים הגדולים.

מחקר מילות מפתח

להיות ראשון בגוגל זה לא מספיק. כל אחד יכול להיות מקום ראשון בגוגל ותוך שבוע מהרגע שהוא התחיל לקדם את האתר שלו (משמע כן – גם ללא מקדם בכלל, בכוחות עצמו).

הקץ’ הוא שזה תלוי על אילו ביטוי חיפוש אתם מדברים, כאשר אתם מדברים על מקום ראשון. האם אתם מדברים על ביטויים שיש בהם תחרות, או ביטויים שהם פרי המצאתכם?

וכן, אגלה לכם סוד – ישנם גם ביטויים שאין בהם תחרות בכלל, בתחום שלכם, שהלקוחות שלכם מחפשים ואף אחד עדין לא יודע. רק צריך לחקור ולהעמיק במחקר.

מחקר מילות מפתח – לחשוב כמו הלקוחות שלכם

אני יכול לכתוב מספר מדריכים עשירים בידע שונה זה מזה, על מחקר מילות מפתח – או ביטויי חיפוש. בין אם זה על כלי המחקר השונים, שיטות המחקר, איך יוצרים היררכיית עמודים המבוסס על מחקר ביטויים ואילו פרמטרים צריכים לבדוק בכל ביטוי וביטוי במחקר שלנו.

על כן לא מספיק רק להיות במקום הראשון בגוגל, צריך להיות במקום הראשון בגוגל, בביטוי החיפוש אשר הלקוחות שלכם באמת מחפשים, ואשר הם מחפשים כאשר הם מוכנים כבר לרכישה. כדי לקנות. כאשר הם לוהטים, והם רוצים את המוצר עכשיו!

כאשר הם רוצים את השירות שלכם כעת! כי הם רוצים להתחיל להתקדם, כי יש להם כאב אמיתי, צורך בו הם מבינים שהגיע הזמן להשקיע במוצר איכותי ויקר – כי עד לפני רגע הם שילמו קצת אם בכלל, וחטפו חזק.

תוכנה לקידום אורגני

בשלב זה אני מאמין שאתם נמצאים בשלב שאתם יודעים למה קידום אורגני, ולא קידום ממומן. אתם יודעים מה הם הפרמטרים החשובים לקידום אורגני ומה שלבי העבודה כדי להתקדם בגוגל.

ושלא מספיק רק להיות מקום ראשון בגוגל, אלא חשוב גם להתמקד בביטויים שהלקוחות שלכם מחפשים, בביטויים אשר יביאו לכם לקוחות משלמים.

כאשר האתר שלכם מקודם על אלפי ביטויים, או אולי עשרות אלפי ביטויים והרבה יותר מזה, ואם זה עדין לא המצב – אז כאשר זה תהיה תלוי בי, אני אבנה ואממש את הדרך שתגרום לזה לקרות. יהיה לכם קשה מאוד ומורכב לעקוב אחר כל הביטויים השונים אשר שווים לכם ולא מעט.

על כן אתם צריכים לעקוב אחר כל השינויים האלה בתוכנה או תוכנות לקידום אתרים אשר יכסו לכם את כל הנתונים החשובים לכם לדעת.

ממש כמו השקעה במניות

זה ממש כמו השקעה במניות, כאשר כל ביטוי שהאתר שלכם מקודם עליו = השקעה במניה בחברה אחרת.

על מנת לעקוב אחר כל השינויים האלה יצרתי לכם טבלה של 5 הכלים המומלצים ביותר לקידום האתר שלכם בגוגל:

הכלי מה עושה עלות
Google Search Console מספק לכם תמונת מצב על קידום האורגני שלכם מגוגל לתוך האתר ומתריעה על שגיאות באתר שלכם המשפיעות עליו חינם
Google Analytics מציג נתונים סטטיסטיים על תנועת הגולשים המגיע לכם לאתר ועל הפעולות השונות אשר הגולשים מבצעים באתרכם חינם
Zefo עוקב ומנתח את התקדמות האתר שלכם במנועי החיפוש השונים. כלי מדהים, תוצרת כחול לבן בין 100 ₪ ל- 300 ₪ לחודש, תלוי חבילה (ישנן גם חבילות יקרות יותר)
aHrefs סוקר התקדמות של אתרים מתחרים ושלכם לפי שאילתה בשלל פרמטרים חשובים בין 318 ₪ ל- 574 ₪ לחודש, תלוי חבילה (ישנן גם חבילות יקרות יותר)
Screaming Frog מחקה את בוט הסריקה של גוגל ומנועי חיפוש אחרים, כדי להציג לכם את האתר שלכם ושל המתחרים כפי שגוגל רואה אותו, בין אם את השגיאות, היררכיית האתר ופרמטרים נוספים 657 ₪ לשנה (ישנה גם גרסה חינמית אבל מוגבלת)

עם 5 כלים אילו, תוכלו לקבל את המידע על איך הבוט של גוגל סורק את האתר שלכם ולקבל תמונת מצב מלאה על התקדמותו במנוע החיפוש המפורסם.

מקדם אתרים

מניסיון שלי כמקדם אתרים, עבודה על הכלים השונים כמו אלה לטובת קידום האתר, ועוד רבים אחרים, חילוץ המידע מהם והבנתו כדי להבין את המשימות הנדרשות מכם כדי לקדם את האתר שלכם בגוגל זה לא משחק ילדים.

צריכים להבין כה הרבה ולהישאר מעודכנים. להיות מוכנים עם היד על הדופק ולחזות את עדכוני האלגוריתם של גוגל, כדי שאלה לא ישפיעו לרעה אלא לטובה.

כמו גלישה בים, כשמרגישים שהגל מתקרב ומוכנים לו כדי לתפוס אותו בזמן. אפשר להגיד, שזה הוא בדיוק תפקידו של מקדם האתרים ויותר – הרבה יותר.

תפקידו של מקדם האתרים

בעיניי, תפקידו של מקדם האתרים צריך להיות מחולק ל- 3 חלקים:

קידום האתר

האופטימיזציה (עבודה באתר בפועל) והזמנת התוכן לאתר והקישורים החיצוניים (כתבות יח”צ)

בודק קידום אתר

כפי שבודק התוכנה (QA) בודק את התוכנה, כך המקדם צריך כל הזמן לבדוק ולנתח את קידום האתר.

פיקוח SEO

המקדם צריך לפקח על כותבי התוכן, על כתבות היח”צ שעולות לאתרים השונים ולפקח על התקדמות האתר בגוגל, לזהות נקודות חולשה המשפיעות על קידום האתר ולוודא שהן מטופלים בהקדם.

בנוסף לאותם 3 חלקים, לי חשוב לספק עוד 2 תפקידים חשובים בתור מקדם אתרים:

  1. אסטרטג שיווקי באינטרנט
  2. יועץ לחדשנות עסקית

אסטרטג שיווקי באינטרנט

מעבר לעבודת הקידום הרגילה, חשוב לי לעצור לרגע ולנתח ולתכנן. לבנות תכנית אשר תביא אליכם את הפניות הרלוונטיות באמת. אלה שלא רק פונים אליכם בנושא שלכם, אבל מעבר לייעוץ הראשוני, בעלי מוכנות גם לשלם על מה שאתם מוכרים.

נכון, לא כל הפניות יהיו 100% רלוונטיות ושוות כסף, זה גם תלוי ביכולות המכירה שלכם ובתזמון – אבל על ידי תכנית אסטרטגית נכונה, לשיווק וקידום האתר שלכם בגוגל, ככול שתתקדמו יותר בגוגל לתוצאות הראשונות תחת הביטויים שבאמת רלוונטיים אליכם, הפניות שתקבלו מהאתר, יהיו הרבה יותר איכותיות ויותר פניות מהאתר, יהפכו ללקוחות משלמים.

ולזה אני יכול להתחייב – כי זה אני ראיתי וממשיך לראות אצל כלל הלקוחות שקידמתי מאז ועד היום.

בניית אסטרטגיה שיווקית שכזאת מצריכה תפקיד נוסף – יועץ לחדשנות עסקית.

יועץ לחדשנות עסקית

מצב בו ישנם יותר מידי מתחרים לשוק או תחום מסוים, נקרא אוקיינוס אדום. מצב בו אתם מבדלים את עצמכם, ונמצאים בשוק או תחום ללא תחרות נקרא אוקיינוס כחול.

אסטרטגיית האוקיינוס הכחול, זאת אסטרטגיה היוצרת מצב, בו אתם נמצאים בשוק או תחום ללא תחרות. מצב כזה ניתן לייצר גם “באוקיינוס של גוגל”, על ידי ביטויים שהקהל הלקוחות שלכם, שהוא עצמו עדין לא יודע שהוא חלק מהשוק שלכם, הופך להיות כזה.

לדוגמה אם כל המתחרים שלכם משכירים פיגומים ואתם משכירים במות הרמה, אין ספק שיצרתם פה אוקיינוס חדש. אם כל המתחרים הם פינות חי, ואתם חנות חיות אשר מציע להורים להקים מיני פינת חי אצלם בחצר? – אותו המוצר, אבל שוק חדש.

סיפקתי לכם דוגמה קטנה משני עולמות שונים, את הדוגמות הקטנות האלה, ניתן להפוך לאסטרטגיה שלמה וחדשנית, לכל תחום. גם אם אתם עורכי או עורכות דין, רואי או רואות חשבון, רופאים או רופאות וכן עוד ועוד.

מתחילים מהלחם והחמאה, מהאוקיינוס האדום, מהביטויים בהם יש תחרות, מזהים את השירותים והביטויים בעלי הפוטנציאל לייצר לנו אוקיינוס כחול ומתחילים לבנות את הנרטיב וממשיכים בו.

זה חלק מהתפקיד שלי כיועץ חדשנות עסקית המומחה לקידום אורגני בגוגל, אני משלב בין שני העולמות כדי לייצר לכם מעבר ללקוחות שברור לכם שהם לקוחות שלכם, גם קהל לקוחות שעד לפני רגע לא חשבתם שהוא יכול להיות לקוח שלכם.

תחומי הידע שלי כמקדם אתרים שחושב אחרת

יש לי ניסיון של שנתיים אינטנסיביות בקידום אתרים, כמנהל מחלקת SEO בסוכנות קידום האתרים שבשעתי שם הייתה מבין סוכנות האתרים המובילה בישראל עם עשרות לקוחות גדולים, 90% הצלחה וממוצע של 7 חודשים עד להוכחת הצלחה.

הצלחה – גדילה של אלפי ביטויים שהאתר מקודם עליהם בגוגל, ומאות ביטויים רלוונטיים (שווי כסף) במקומות הראשונים.

יש לי ניסיון של 5 שנים כיועץ לחדשנות עסקית, יוצר תוכן חדשני ומקים קהילות חדשניות (כאלה בעל ערך מוסף) לארגונים גדולים. כמו משרד החינוך, משטרת ישראל, מיקרוסופט, אינטל, עיריית ירושלים, עיריית נתניה, מרכז לחקר הסייבר של אוניברסיטת בר אילן ועוד.

ויש לי ניסיון של 15 שנים בפיתוח אתרים, אפליקציות WEB וניהול פרויקטים טכנולוגיים.

ועל כן בקצרה ניתן להגיד עליי, שהיכולות העיקריות שלי הן:

  • חיבור בין עולמות שונים
  • העמקה בפרטים הקטנים
  • בניית אסטרטגיות חדשניות
  • ניהול פרויקטים טכנולוגיים
  • קידום אורגני בגוגל שמביא תוצאות

לבחור מקדם אתרים

אז איך לבחור מקדם אתרים (מבלי שאצא משוחד:)?

תבחרו מקדם אתרים עם ניסיון מוכח והצלחות – כזה שיש לה או לו המלצות. חפשו מקדם אתרים שייתן לכם ערך מוסף, שמעבר ללחם והחמאה יספק לכם גם קהלים חדשים שלא חשבתם עליהם עוד קודם.

ואולי הכי חשוב, בחרו במקדם אתר שאתם מרגישים שאתם יכולים לסמוך עלייה או עליו, ושמספק לכם תמונה מלאה בכל חודש וחודשו, אבל גם באמצע החודש כדי שחלילה לא תהיו באי וודאות עם ההשקעה שלכם.

חברת קידום אתרים

נכון ל- 24 לנובמבר 2021, אני מתכנן בזמן הקרוב לייצר רשימה של כל חברות קידום האתרים המובילות, עם הסבר קצר עליהן ועל החבילות השונות שהן מציעות (בתנאי שאקבל את הסכמתן, כמובן).

בינתיים אתם יכולים לעשות חיפוש על 15 חברות קידום האתרים, המובילות תחת הביטוי “קידום אתרים” או להתייעץ איתי כדי להבין מה אני יכול לספק לכם ואיזו חבילה אני ממליץ לכם (לא משנה באיזו חברה תבחרו בסוף).

לבחור חברת קידום אתרים זה כמו לבחור מקדם אתרים, רק שמחברת קידום אתרים, כדאי שתצפו למחיר מינימלי של 5,000 ₪ + מע”מ ומעלה. כאשר אם המחיר נמוך מזה – תדעו שהקידום יהיה סופר איטי, עד כמעט (ברוב הפעמים) לא משתלם בעליל.

גוגל מתייחס אחרת לתחומי אתרים שונים

גוגל מסתכל בצורה שונה על אתרים בתחום הרפואה, החוק והפיננסי כי הוא מבין את ההשפעה הרבה שיכולה להיות להם על הגולשים השונים, ומתוך אחריות חברתית, הוא בודק לעומק את סמכות ואמינות האתר.

אני חושב על ההשקעה הכספית שלכם, בעסק שלכם ובקידום שלו בגוגל, ואני חושב שיהיה נכון להוסיף פיקוח על הקידום ובדיקות, כדי לתת לכם תמונה מלאה יותר על ההתקדמות שלכם בגוגל.

אפשרות אחרת היא לחנך את חברות קידום האתרים ליותר שקיפות. איך? – בתור התחלה גישה קבועה לתכנה דרכה הם מנהלים את פרויקט קידום האתר שלכם, אשר דרכה תוכלו באופן קבוע לראות את מיקומי הביטויים שלכם, השגיאות השונות וכמות הכניסות לאתר. מבלי שתצטרכו לבקש מהם.

אני יודע שאני מציע את אפשרות זו ללקוחות שלי.

קידום אתרים בחול

עד כה שוחחנו בכללי על קידום אתרים והתעמקנו במה שקורה בארץ ועל עבודת הקידום בפועל. אבל מה קורה בחו”ל, מבחינת קידום אתרים?

ובכן קודם כל עדכון: התחלתי לעבוד כעצמאי עם הרבה לקוחות בינלאומיים. בעיקר לקוחות שיש להם סניפים בבריטניה, ישראל וארה”ב, אבל יש לי גם כן מצרפת, טורקיה, קפריסין ועוד. ועל כן הקמתי תשתית לקישורים חיצוניים, PR דיגיטלי אם תרצו, בינלאומית כדי לספק כתבות יח”צ עם קישורים חיצוניים לאתרים שלכם, בהרבה ממדינות העולם, כולל במזרח.

בנוסף אני יכול לספק תוכן בכל שפה, ואופטימיזציה (עבודה תכלס’ בתוך האתר) אבל הכוח האמיתי במקרה הזה עבורכם אלה הם הקישורים השווים לכם בממוצע 20% מהקידום.

בגדול יש שוני משמעותי בין קידום אתרים לטובת מדינה אחת לבין לקוח שיש לו צרכים בינלאומיים. אין הבדל משמעותי בין לקדם אתרים בארץ ובחו”ל כאשר ההתמקדות היא במדינה אחת, החוקים בהתמקדות במדינה אחת, הם פחות או יותר אותו הדבר.

ההבדלים המשמעותיים הם, כי לפעמים ישנם עדכוני גוגל או אלגוריתם שקורים שם אבל לא קורים כאן בארץ, התחרות היא בהרבה יותר גדולה, במיוחד בארצות הברית, הקידום הלוקי תופס יותר שם מאשר כאן בארץ ובמדינות מסוימות כמו בריטניה לדוגמה, חושבים 10 פעמים לפני שהם עושים קישורים חיצוניים.

קידום אתר בינלאומי

בקידום אתר בינלאומי, אשר מיועד למספר מדינות בעולם, האתגרים המעניינים ביותר, זה כאשר יש לך לקוח שפונה גם לבריטניה וגם לארה”ב, כך שהשפה היא אנגלית, אבל קצת שונה זו מזו, וחשוב לך להמנע מתוכן משוכפל באתר, ועדין להנגיש תוכן המתואם לכל מדינה ומדינה.

כמו כן, עוד אתגר חביב, הוא שלרוב לאתרים בינלאומיים, שיש להם מילוני גולשים בחודש, חשוב ה- UX יותר מה- SEO, ולא רק זה, הם מנסים להמעיט בתוכן ולייצר עמודים דינמים, אשר ה- URL שלהם היא אחת, אבל התוכן משתנה ממדינה למדינה, ולפי פרמטרים נוספים. מה אתם הייתם עושים במקרה הזה?

אז קיצר יש שוני בין קידום אתרים בחו”ל לבין קידום אתרים בינלאומיים, ושני מאוד משמעותי מבחינת האתגרים אשר נתקלים בהם, איך עונים על אותם האתגרים? אפרט במאמר אחר.

SEO לסקפטיים – קידום אתרים אורגני בגוגל

אני מציע מספר חבילות לקידום אתרים אורגני בגוגל. אני יודע שרוב החברות הגדולות, והעסקים השונים (גם אלה שעדין לא גדולים מספיק, אבל מכוונים לשם) יודעים שקידום אורגני בגוגל – זה לרוב מה שיביא את מירב הטרפיק לאתר שלהם, שהתמורה אליו היא גם הכי כדאית.

מצד שני, לפחות בארץ אין יותר מידי מקדמי אתרים טובים שלא נדבר על מצוינים  (למרות שהרוב המוחלט באמת משתדל, ומנסה לתת מעצמו יותר מאחרים). תופעה זאת יוצרת שוק של סקפטיים.

של לקוחות שמעוניינים להתקדם בגוגל אבל קשה להם לבטוח במקדם שלהם, עד כדי שהם מנסים להתערב לו בקידום שהוא עושה להם. כי בעבר הם כבר חטפו.

במיוחד לאור העובדה, שקידום אורגני לוקח מספר חודשים עד שרואים תוצאות.

כמקדם אתרים אני גם חווה זאת, אני מכיר זאת מהלקוחות שאני מקדם וקידמתי גם בעבר. יחד עם זאת אני יודע שחלקכם שהם סקפטיים, אחרי חודשיים וחצי איתי הסקפטיות תעבור, ואותה תחליף האמונה העיוורת.

למה? כי אני אוכיח לכם אחרת. אספק לכם תוצאות. והרבה יותר חשוב מזה אסביר לכם לפרטי פרטים את התכנית המלאה, אתעד כל שלב בעבודה ואשלח אליכם תמונות מסך עד שאתם תגידו לי (מה שאגב קורה תמיד) – “אנחנו סומכים עליך” ומיד לאחר מכן תבקשו שיחה רק באמצע החודש (כי הלקוחות מספקים לכם עומס של עבודה) ודו”ח חודשי רק כדי שיהיה מה לשתף את הצוות במשרד.

בשורה התחתונה

SEO לסקפטיים הוא שירות קידום אתרים אורגני בגוגל, שיביא לכם יותר גולשים רלוונטיים לאתר, יותר גולשים רלוונטיים לאתר = יותר לקוחות משלמים, כאשר חלוקת העבודה כאן, היא שאני דואג לכם ליותר פניות על ידי קידום אורגני לאתר, ואתם דואגים לקדם את העסקאות.

ממה מורכב הקידום שאני עושה לכם?

הקידום מורכב מ- 5 יסודות:

  • 8 שעות עבודה חודשיות על האתר (אופטימיזציה)
  • 8 כתבות (מאמרים) לאתר מידי חודש, השווים בין 6,400 ל- 8,000 מילים.
  • בין כתבת יח”צ אחת ל- 2 כתבות יח”צ בחודש, באתרים גדולים ואיכותיים.
  • בדיקת קידום אתר (בדיקה של 154 פרמטרים) בכל 3 חודשים.
  • דו”ח חודשי פרמיום המשקף את כלל נתוני החודש שהיה ותיעוד העבודה

איך הקידום מתבצע בפועל – העבודה על האתר

40% מאתרי האינטרנט בעולם, הם אתרי WordPress, ו- 6.4% מכלל האתרים בעולם משתמשים ב- Elementor על כן לא משנה מה גודל האתר שלכם, הסיכוי שהוא אתר WordPress גבוהים והסיכוי שאתם משתמשים ב- Elementor לא נמוך בכלל.

אז אם זה המצב אין לנו כל בעיה. כלל העבודה החודשית תתבצע לכם בתוך האתר על ידיי, שכן מעבר ליכולות ה- SEO הגבוהות שלי, יש לי שליטה מלאה ב- WordPress ו- Elementor.

במידה והאתר שלכם הוא אתר WordPress אבל לא Elementor, אציע לכם שאמיר לכם את האתר ל- Elementor ואולי על הדרך אחדש אתכם בעיצוב אתר משודרג החיובי גם לקידום האתר, או אשמור על העיצוב החדש ורק אמיר ל- Elementor לפי החלטתכם.

או כמובן, אם תחליטו לשמור על הקיים, זה גם בסדר.

אם אתרכם הוא לא Elementor ולא WordPress משמע מערכת שיצרו לכם באופן אישי או מערכת CMS אחרת (מערכת ניהול תוכן) מהמדף, אוכל ללמוד את המערכת שלכם (בחלק נכבד מהמערכות הקיימות, כבר יש לי ניסיון עשיר) ולעבוד עלייה.

אם אין לכם מערכת לניהול תוכן באתר, או שאתם חוששים לתת אליה גישה – גם כאן ניתן להסתדר. עם לקוחות שלי שזה המצב אצלם – אני דוגל לייצר אפיונים מלאים לכל משימת אופטימיזציה שיש לעשות באתר, הכוללים גם צילומי מסך, על מנת שהם או מתכנת מצידם יבצע את העבודה.

לחצות את מערכת ניהול האתר

על כל מקרה, לא משנה איזו מערכת ניהול אתר יש לכם, WordPress או כל אחת אחרת, עם Elementor או לא, עבודת האופטימיזציה והשעות שאני משקיע באתר שלכם, עובדות על אותם עקרונות בדיוק, ממש לפי שלבי קידום האתר שלכם בגוגל, כפי שהזכרתי לפני מספר כותרות ראשיות, כאן בעמוד.

איך הקידום מתבצע בפועל – העבודה על כל השאר

כתיבת מאמרים לאתר

מבחינת כתיבת מאמרים לאתר שלכם, הכותבים שאני עובד איתם מגיעים מעולמות האקדמיים של עריכת הדין, הפיננסי, הכלכלה, הטכנולוגיה והרפואה. הם כותבים וכותבות בעלי ניסיון אשר עברו השתלמות מלאה שלי – של “איך לכתוב מאמרים שגוגל אוהב”.

מתוכם אני משייך לקידום האתר שלכם, כותבת או כותב אחד בלבד, אשר מעבר ליכולות הכתיבה הגבוהות והניסיון והידע שהוא מביא איתו מהתחום שלכם, הוא לומד את האתר שלכם, את הרקע שלכם ומה שחשוב לכם במאמרים לאתר שלכם ונצמד להנחיות אלה התפורות במיוחד עבורכם.

אבל רגע, אני עדין לא בוחר לכם כותבת או כותב לאתר. ישנו שלב אחד קודם שצריכים לעשות. וזה לבחור אילו מאמרים יכתבו לכם לאתר. צריך לבצע מחקר מאמרים מלא, אותו אנחנו נשלח אליכם על מנת שתדרגו מ- 1 עד 5, אלו מאמרים לכתוב, אלו אולי ואלו בכלל לא.

המעורבות שלכם בתחילת הדרך חשובה לי מאוד, כי בשלבים הראשונים כאשר אני מתאים עבורכם את תשתית הקידום למאפיינים החשובים לכם, חשוב לי להכיר אתכם. ללמוד אתכם. להיות קשוב לצרכים האישיים והעסקיים שלכם כאחד.

כתבות יח”צ (קישורים חיצוניים)

קישורים חיצוניים יהיו הממליצים עליכם באינטרנט. הם יעזרו לכם לגרוף גולשים חדשים ונוספים לאתר והם יעידו עליכם מול גוגל, כי האתר שלכם אמין ומומחה בידע הכתוב בו.

יחד עם זאת הם יכולים לעשות בדיוק הפוך, ולמעשה לפגוע באתרכם.

כאשר יצביע על האתר שלכם אתר גדול ומוכר (כגון אתר חדשות גדול, פורום ידוע או אתר תדמית גדול שכבר צבר רזומה ואמינות אצל גוגל) הדבר יתרום לקידום האתר שלכם ואף לבניית המותג והמוניטין.

כאשר יצביע על האתר שלכם אתר פחות מוכר, מפוזר, שגולשים נוטשים אותו במהירות ומשהו בו נראה חשוד, או ספאם הדבר יפגע לכם בקידום ולפעמים אפילו במוניטין.

על כן אני מספק קישורים חיצוניים, ככתבות יח”צ רק מאתרים גדולים, כמו ישראל היום, וואלה, ערוץ 7, מעריב או כלכליסט , הון פיננסים ועוד.

בדיקת קידום אתר בכל 3 חודשים

אני שמח להעיד על עצמי, שאני תמיד חושב על הדבר הבא. אני אוהב לנתח דברים, לצלול לעומק ולהתעסק גם בפרטים הקטנים המשפיעים על כלל התמונה.

כתוצאה מכך פיתחתי בדיקת קידום אתר הבודקת 154 תתי פרמטרים שונים, אשר נותנת תמונה מלאה מה האסטרטגיה הנכונה לאתר שלכם כדי להתקדם בגוגל.

למעשה כתוצאה מאותה בדיקה, אני יכול להעריך את גודל העבודה על האתר שלכם ואת קצב ההתקדמות של האתר בגוגל תוך 3 חודשים מתחילת הקידום.

על כן, כל  3 חודשים אני מבצע על האתר שלכם את בדיקת קידום האתר שפיתחתי. מה שיספק לכם תמונת מצב מלאה על ההתקדמות האתר בכל רבעון.

דו”ח חודשי פרימיום לשיקוף נתוני קידום החודש ותיעוד העבודה

הדבר שהכי חסר בעולם ה- SEO, ולמעשה כמעט בכל שתחום עבודה, הוא שקיפות.

אנשים לא אוהבים לדבר על מה שהם חושבים שהלקוח לא יאהב לשמוע. מחשש שזה יציג אותם רע. אני לעומת זאת חושב ופועל אחרת.

אני מאמין כי על מנת לייצר קשר ארוך טווח עם הלקוחות שלי, המבוסס על יסודות של אמינות, יושרה וכנות שבמרכזן אהבה גדולה למקצוע, חשוב ואף קריטי לשתף אותם במצב כפי שהוא ב- 100% שקיפות וללא תירוצים.

אגב, ברוב הפעמים ניתן לחזות מראש חצי שנה קדימה מה הולך לקרות, ואז אני פשוט מעדכן אותם לפני שהמצב יהיה מביך.

את כל זה ויותר מזה אני עושה בדו”ח החודשי אשר אני מספק להם שבוע לאחר סוף החודש, דו”ח אשר אף כולל תמונות מסך של תיעוד העבודה אשר בוצעה, ונתונים של השינויים שקרו החודש בהתקדמות האתר שלהם כולל מה צפוי להתבצע חודש הבא.

בשורה התחתונה ממני תזכו ב- 100% שקיפות לצד 110% מקצועיות כאשר הערך המוסף שלי, הוא החשיבה האחרת, העסקית והחדשנית אשר רואה את הנולד.

SEO FULL POWER – קידום אתרים מהיר

קידום אתרים מהיר, שהוא לא קידום ממומן אלא קידום אורגני מהיר, כזה שיש בו את כל היתרונות ללא החסרונות, האם יש דבר כזה?!

תתפלאו ותאמינו אם אני אענה לכם ש- “כן! יש דבר כזה.”? – וזה אפילו יותר פשוט ממה שנראה לכם? ללא קאץ’ זה פשוט תלוי בסגנון החיים העסקיים שלכם?

אני אסביר.

קידום אתרים בגוגל – עיכוב של 4 חודשים

לגוגל לוקח כ- 4 חודשים בממוצע לקלוט שינויים והתפתחויות הקורות באתר אשר משפיעות על קידום האתר שלכם בו.

על כן ככול שתדחסו בחודש אחד יותר מאמרים באתר, מספר גדול של כתבות יח”צ (עד גבול מסוים) ושעות עבודה ואופטימיזציה, כך תראו את תוצאות התקדמות האתר שלכם בגוגל הרבה יותר מהר.

ולכן השאלה היא איך אתם מתבוננים על ההשקעה שלכם בקידום האתר. האם אתם מקציבים רייטנר חודשי או מתקציבים תקציב שנתי לכל פעולת הקידום האורגני?

אם אתם מקציבים ריינטר חודשי – תמיד הקידום שלכם יהיה ב- 4 חודשים איחור מבחינת התשלום ששילמתם ולתוצאות שלו בפועל – בגוגל.

לעומת זאת, אם אתם מתקציבים שנה קדימה או לפחות חצי שנה קדימה את ההשקעה שלכם בקידום האורגני של האתר שלכם בגוגל, אתם תזכו לקבל ברוב המקרים, בכל חצי שנה – בדיוק את התוצאה עלייה שילמתם.

לא עוד איחור של 4 חודשים – קידום אתרים מהיר

לא עוד איחור של 4 חודשים, אלא תוצאות מהירות, קידום מהיר שניתן כמעט לחזות ולהכניס לתכנית העסקית, כזמן משוער וכמעט מדויק.

אני מספק שירות זה של קידום אתרים מהיר. כשירות SEO Full Power.

אני עושה זאת במטרה לענות לכם על הצורך בקידום SEO שמביא תוצאות מהירות. אני עושה זאת בזכות זה שאני דוחס עבודה של חצי שנה לתוך חודשיים, מה שעונה על הפער של 4 חודשי קידום, שקורה באופן טבעי על ידי גוגל.

ממה מורכב שירות SEO Full Power?

חבילת שירות SEO Full Power מורכבת מ- 6 יסודות מרכזיים:

  • 48 שעות עבודה (אופטימיזציה לאתר)
  • 48 כתבות (מאמרים) לאתר, השווים בין 38,400 ל- 48,000 מילים.
  • 9 כתבות יח”צ, מאתרים איכותיים, גדולים ומוכרים.
  • 2 בדיקות קידום אתר (בדיקה של 154 פרמטרים) אחת בתחילת העבודה והשנייה לאחר סיום העבודה.
  • דו”ח חודשי פרמיום למשך חצי שנה, המכיל את כלל נתוני הקידום ותיעוד העבודה
  • ליווי אסטרטגי – עסקי וחדשני למשך חצי שנה.

איך מתבצע שירות SEO Full Power לקידום אורגני מהיר בגוגל?

ב- 65 ימים המתחילים להיספר מרגע התשלום, אני דוחס לאתר שלכם ועובד באינטנסיביות חסרת תקנה על קידום האתר שלכם בגוגל, כדי לבצע עבודה השווה לקידום של חצי שנה בחודשיים בלבד.

וזאת במטרה שאתם תראו את תוצאות ההשקעה שלכם בקידום האתר, אחרי חצי שנה בלבד, ולא בדיליי (עיכוב) של 4 חודשים, משמע תוך 10 חודשים, מה שהיה קורה אם היינו עובדים על כל חודש בחודשו.

נכון, בחבילת הקידום החודשית שאני מציע כיום, רואים תוצאות כבר אחרי 3 חודשים, אבל לא בקנה מידה לפי העבודה אשר נעשתה בתכלס’ באתר. שכן כזכור – כלל השפעת השינויים ועבודת הקידום אשר בוצעה באתר שלכם, נקלטת בגוגל בעיכוב של 4 חודשים בממוצע, לאחר שבוצעה בפועל.

על כן אם אתם צריכים קידום אורגני מהיר, אם אתם רוצים לראות תוצאות מהירות יחסית להשקעה שלכם, שירות SEO Full Power זה בדיוק מה שאתם צריכים ורוצים.

הכלל היחיד כדי להרשות לעצמכם בשירות זה? – אל תתכננו תקציב לחודש הבא ובכל פעם מחדש, תכננו תקציב לשנה קדימה.

קידום אתרים בראשון לציון

מאיפה אתם בארץ או בעולם? אני במקור מנתניה, וכיום מתגורר בראשון לציון במרכז העיר, ברחוב וולפסון, 15 דקות הליכה מגן העיר, ו- 30 שניות מרחוב רוטשילד הידוע.

אבל כל הפגישות שלי ללא יוצא מהכלל, הן דיגיטליות דרך הזום, בשיחת טלפון, ובהתכתבות בוואטסאפ או באימייל, לפי מה שנוח לכם. זה חוסך לשנינו זמן יקר, ולי להשקיע הרבה יותר זמן בלקוחות שלי ובערך המוסף שלי עבורם.

אז לא משנה מאיפה אתם בארץ או בעולם, אם יש לכם אתר באינטרנט אני מומחה קידום האתרים שאוכל לקדם לכם אותו.

סיכום קידום אתרים

הנושא הסבר בקצרה
קידום אתרים מה זה?

קידום אתרים הוא המפתח שלכם להגיע באינטרנט לקהל לקוחותיכם

מה זה קידום אורגני? קידום אורגני הוא שיטת שיווק של הנכס הדיגיטלי / האתר שלכם באינטרנט שלא על ידי מודעות ממומנות, במקרה שלנו קידום אורגני הוא שיווק האתר או הנכס הדיגיטלי שלכם בהתבסס על שיפורו לפי אלגוריתם החיפוש של גוגל.

אבל תדעו שקידום אורגני יכול להיות גם שיתוף מפה לאוזן (שיתופים) וכיוצא מזה

קידום אתרים ממומן קידום אתרים ממומן הוא שיטת שיווק מבוססת מודעות ממומנות באינטרנט. עליהן משלמים לפי לחיצה או חשיפה תלוי בסוג הקמפיין.

קידום ממומן יכול להתבצע בגוגל, פייסבוק ובמדיות נוספות. קידום אורגני ברוב המקרים ותמיד בטווח הארוך, יהיה עדיף יותר על קידום ממומן

איך לקדם את האתר בגוגל? קידום האתר בגוגל מחולק ל- 10 שלבים מרכזיים:

1) מחקר. 2) בניית מותג. 3) אופטימיזציית תבנית פשוטה. 4) תיקוני Screaming Frog. 5) אופטימיזציית תוכן מלאה. 6) היררכיית אתר. 7) סבב תיקוני SF נוסף. 8) אופטימיזציית תבנית מעמיקה. 9) אופטימיזציית מהירות לאתר. 10) השלב שאיש (או אישה) לא חזה.

כאשר לכל אורך הדרך מעלים תוכן לאתר ומפרסמים את האתר בכתבות יח”צ באתרים מוכרים וגדולים

להיות ראשון בגוגל ולעשות זאת לבד כדי להיות ראשונים בגוגל בביטויים רלוונטיים ותחרותיים, יש לייצר תוכן רלוונטי לקידום האתר ולקבל ציון מושלם ב- 4 פרמטרים עיקריים אשר ביחד מייצגים 154 תתי פרמטרים שונים:

1) תוכן. 2) אמינות וסמכותיות. 3) התנהגות הגולשים. 4) תיק קישורים

מחקר מילות מפתח מחקר מילות מפתח הוא מחקר הכולל בתוכו עשרות שיטות ופעולות, על מנת להכיר לעומק את תחום האתר שלכם, דרכי החשיבה של הלקוחות שלכם, רמת התחרות בתחום ובשורה התחתונה את מה שהלקוחות שלכם ומי שאתם עדין לא יודעים שהם גם הלקוחות שלכם, מחפשים בגוגל
תוכנה לקידום אורגני ישנם 4 כלי אינטרנט מרכזיים ותוכנה אחת להורדה למחשב לטובת ניתוח האתר באינטרנט, מעקב התקדמות האתר והשוואת המתחרים שלכם. חלק מהכלים בחינם וחלק בתשלום. הכלים המרכזיים הם: 1) Google Search Console. 2) Google Analytics. 3) Zefo. 4) aHrefs. 5) Screaming Frog.

מעקב אחר התקדמות ביטויי החיפוש שלכם בגוגל, זה ממש כמו מעקב אחר מניות שהשקעתם בהם

מקדם אתרים תפקידו של מקדם אתרים סטנדרטי בעיניי הוא 1) קידום האתר כפי שהסברתי קודם איך לקדם אתר באופן אורגני. 2) בודק קידום האתר (כמו שבודק QA לתוכנה). 3) מפקח SEO – שכן הוא אחראי גם על פיקוח כותבי התוכן, הקישורים שעולים ומעצב האתר שיכול לפגוע בהתקדמות האתר.

בנוסף לכך לדעתי רצוי שלמקדם האתרים יהיו עוד שני תפקידים נוספים, כפי אני מונה כובעים אלה:

4) אסטרטג שיווקי באינטרנט – בניית תכנית קידום האתר, על מנת שהמקדם יוכל גם ללוות ולהנחות אותכם ולא רק לבצע עבורכם את הקידום בצורה יבשה ללא כל תכלית ומבלי להתחשב בעונות השונות.

5) יועץ לחדשנות עסקית, כדי שהמקדם יוכל להתעלות מעל לקידום הרגיל שגם המתחרים מבצעים ולייצר לכם נקודת אור בכוכב אישי משלכם ולכלל הלקוחות הפוטנציאלים הפוקדים אותכם באתר

חברת קידום אתרים כדי למצוא חברת קידום אתרים גדולה, עשו חיפוש באינטרנט על הביטוי “חברות קידום אתרים” ומתוך התוצאות שם, בחרו את אחת מ- 15 החברות הראשונות.

עלות ראלית לקידום אורגני של אתר אינטרנט שמביא תוצאות, יתחיל ב- 5,000 ₪ + מע”מ ויגיע עד ללא ידע אבל בממוצע העלות המקסימלית היא 15,000 ₪.

אם אתם מעוניינים לוודא כי חברת קידום האתר עושה את עבודתה נאמנה – קחו גם שירות פיקוח SEO חיצוני ודרשו מהמקדם שלכם שיספק לכם גישה למערכת בה הוא עוקב אחר התקדמות האתר שלכם.

קידום אתרים בחו”ל קידום אתרים בחו”ל לא שונה מהותית מקידום אתרים בארץ. השיטה בסופו של דבר היא אותה השיטה. ההבדלים העיקרים הם כי במדינות גדולות לקידום לוקאלי ישנו לרוב יותר חשיבות ולכן יהיה הרבה יותר משמעותי מהארץ ושישנם מדינות בחו”ל כמו בריטניה לדוגמה, בה יחשבו 10 פעמים לפני שהם ירכשו קישורים חיצוניים לאתר שלהם
SEO לסקפטיים – קידום אתרים אורגני בגוגל חבילת SEO לסקפטיים, הינה חבילת קידום אתרים אורגני בגוגל. החבילה היא חודשית על בסיס רייטנר למידע נוסף על החבילה כנסו לקישור כאן: חבילת קידום אתרים.
 SEO Full Power- קידום אתרים מהיר חבילת SEO Full Power – לטובת קידום אתרים מהיר, היא חבילה לקידום אורגני אשר חוסכת 4 חודשי קידום ומתבצעת תוך 65 ימים מרגע התחלתה, בהם אתם משלמים על חצי שנה מראש, ועבודה של חצי שנה נדחסת בחודשיים בלבד. למידע נוסף על החבילה, כנסו לקישור כאן: קידום אתרים מהיר.
קידום אתרים בראשון לציון אני מומחה SEO המתגורר במרכז ראשון לציון, אני במקור ממזרח נתניה וכלל הפגישות שלי וללא יוצא מהכלל הן דיגיטליות בלבד. דרך הזום, בשיחת טלפון, בהתכתבות WhatsApp או במייל לפי מה שנוח לכם. זה חוסך לשנינו זמן יקר ומאפשר לי להשקיע יותר בלקוחות שלי ובערך המוסף שלי עבורם ועבורכם.

אני מספק תוצאות מהירות ללא פשרות, אסטרטגיה עסקית חדשנית המשתלבת עם קידום האתר שלכם בגוגל, ויש לי את היכולת והניסיון כדי לבנות לכם תכנית לטווח הארוך.

לקידום האתר שלכם בגוגל, צרו איתי קשר בטלפון, באימייל או דרך האתר ונמשיך להתקדם משם. יהונתן כהן – יוני, המפקח.

קידום אתרים - סיכום בכותרות