הערה חשובה לפני תחילת הקריאה, מומלץ לקרוא ברפרוף, ולעצור בכותרות שתופסות לך את העין.
SEO מה זה?
לפני שאני אתחיל להעמיק בתפקידו של מפקח ה- SEO אני אסביר קודם, מה זה בכלל SEO. ובכן, SEO הם ראשי תיבות של Search Engine Optimization, או בעברית אופטימיזציה למנועי חיפוש.
זה למעשה הדרך שלנו לחדד לגוגל ולשאר מנועי החיפוש למיניהם, מה נושא האתר, מה מומחיות בעלי האתר, למי שייך האתר (אמינות), מה איכות והערך של התוכן באתר, מה האתר מספק ולמעשה על אילו שאלות או "שאילתות" אם תרצו, עונה האתר עבור מגוון המשתמשים של מנועי החיפוש השונים.
זה למעשה הערוץ השיווק העיקרי שלנו, כדי לגרום לגוגל לאהוב את האתר שלנו יותר. עד כדי כך שכאשר נספק את המענה לחיפוש הגולשים השונים במנוע החיפוש הפופולרי, מבין כל שאר האתרים אשר מספקים מענים דומים, הוא יבחר דווקא להציג את האתר שלנו ראשון.
מידע נוסף על מה זה SEO ואיך זה עובד, ניתן למצוא במדריך SEO למתחילים, מאת גוגל.
קידום SEO למה זה חשוב?
נכון ל- 2019, על פי צוות המחקר של BrightEdge Research כ- 53% מהתנועה המגיעה לאתרים, מגיעה מהתוצאות האורגניות במנועי החיפוש. זה הופך את תפקידו של מקדם ה- SEO שלך, לבעל או בעלת תפקיד השיווק החשוב ביותר עבור העסק שלך.
מעבר לזה, זה אומר שאם ה- Web Master (מתפעל האתר) שלך עושה טעות שפוגעת בקידום האורגני שלך או המעצב או המעצבת גרפי שלך משנה משהו בעיצוב שמשפיע ישירות על קידום האתר, הנזק (כמו גם הקפיצה החיובית בפעולה חיובית) שיכול לקרות לקידום האתר שלך בגוגל, יכול להשפיע באופן ישיר על רווחיות העסק או המותג שלך.
בעלי ובעלות עסקים רבים כיום, מגיעים ללקוחות שלהם בפעם הראשונה וכן גם מעבר לפעם הראשונה, דרך האינטרנט, בערוצים הדיגיטליים, בין אם במדיה החברתית ואם דרך אתר העסק (הנכס הדיגיטלי) שברשותם. אז בין אם בחרת בשיווק במדיה החברתית, בקידום ממומן בגוגל או בקידום אורגני בגוגל ואולי אף בכל אלה, קידום SEO נכון, הוא שיביא אליך את מירב התנועה לאתר.
מפקח SEO – מקצוע מבית אנשי העולם החדש
מפקח SEO הוא מקצוע פרי יצירתו של המפקח (שלי), המפקח הוא מומחה SEO עם ניסיון רב שנים, המקדם אתרים גדולים וקטנים, ישראלים ובינלאומיים, ממאות ועד מיליוני כניסות בחודש, המפקח הוא אדם מאנשי העולם החדש שמבין כי כפי שלגוגל חשוב הכסף והבריאות (סעיף 2.3 בקישור) של מי שעושה שימוש במנוע החיפוש שלה, כך יש צורך לשמור ולפקח על הערוץ השיווק הדיגיטלי המשמעותי ביותר לרווחיות העסק שלך.
שכן הערוץ השיווק הדיגיטלי המשמעותי ביותר לרווחיות העסק שלך, הוא קידום אורגני של האתר שלך בגוגל ובשאר מנועי החיפוש הרלוונטיים לקהל הלקוחות שלך. המפקח מציע שירות פיקוח SEO, ומנגיש את חשיבות תחום זה, לכלל בעלי ובעלות העסקים המשקיעים כיום בקידום האתר שלהם בגוגל.
קידום אתרים SEO – הפרמטרים החשובים
כאשר מדברים על קידום אתרים SEO, ובפרט על פיקוח SEO, נשאלת השאלה "מה הם הפרמטרים החשובים לקידום האתר בגוגל, ומה למעשה בודקים?" ובכן, בקצרה בדיקת אתר לצורך קידום אורגני במנועי החיפוש כוללת:
- תוכן האתר
- אמינות וסמכותיות האתר
- התנהגות הגולשים באתר
- קישורים חיצוניים (מחוץ לאתר אליו, נקרא גם PR דיגיטלי).
כמקדם מומחה SEO, ומתוך הניסיון שלי עם העבודה מול גוגל, של מה עובד יותר ומה עובד פחות, אני אפרט כעת ובטבלאות או רשימות שונות, מה הניע וממשיך להניע את גוגל לאהוב את האתרים שקידמתי בעבר ומה אני בודק כמפקח SEO כאשר אני בוחן את 4 הפרמטרים הנ"ל:
אופטימיזציה לתוכן האתר
כאשר אני בודק או עושה אופטימיזציה לתוכן האתר, אני עובר על כ- 13 פרמטרים שונים אשר משפיעים על השאלה, "האם גוגל כמנוע חיפוש, יאהב או לא יאהב את התוכן שלנו באתר?", בטבלה מטה אני מסכם לך את 6 הפרמטרים המשמעותיים ביותר עבור אופטימיזציית תוכן האתר:
הפרמטר בתוכן האתר | הסבר קצר |
---|---|
ביטוי או ביטויי המפתח לקידום | חשוב לזהות מתוך תוכן ונושא המאמר או העמוד באתר, מה הביטוי הראשי והביטויים המשניים שדרכם הגולשים יגיעו לעמוד, מה הם מחפשים, ובמידת הצורך לשנות את התוכן בעמוד לאותם הביטויים. כמו כן הניסיון מראה כי גוגל אוהב מאמרים או תכנים לצורך העניין ממקודים בנושא מסוים, ושיש רצף הגיוני ומעמיק בקריאה |
חוק ה- 5 למיקומי ביטוי המפתח בעמוד | ביטוי המפתח הראשי של העמוד צריך להופיע ב: 1) בכותרת הראשית של המאמר. 2) בפסקת הפתיחה (עדיף כביטוי שאשר פותח את הפסקה הראשונה). 3) בלפחות אחרת מהכותרות המשניות. 4) בטייטל של העמוד. 5) בתיאור של העמוד (בדיסקרפשיין) |
מבנה העמוד | אני מוודא שלעמוד יש פירורי לחם ושהוא והכותרת הראשית של המאמר נמצאים בתוך ה- Header. שה- Header לא גבוה מידי, כך שהגולשים ישר יכולים לגשת לכלל התוכן העיקרי של העמוד מבלי הצורך לגלול יותר מידי, שאין דברים שמפריעים לרצף הקריאה, שאין תוכן מוסתר שלא נגיש לגולשים חלילה, שברור מי כותב המאמר, שיש קישורים לעמודי אח, בן ולעמוד אב |
איכות התוכן | המושג "איכות התוכן" לא נכון כאן, שכן בכוונתי בו לתאר תוכן עשיר. האם ישנן תמונות, וידאו, קישורים חיצוניים, קישורים פנימיים, טבלאות, היררכיית כותרות מעמיקה, רשימות ועוד בתוכן העמוד |
התנהגות הגולשים הצפויה | כאשר ישנה גישת מאחורי הקלעים של האתר, החיים הרבה יותר קלים, כי אז ניתן באמת לבדוק ולדעת איך הגולשים באתר מתנהגים בכל עמוד ועמוד, מה גורם להם לנטוש אותו, מה מניע אותם להישאר בו ואף ללחוץ בו על הקישורים השונים, ובאיזה שלב הם החליטו שהגיע הזמן להשאיר פרטים. אבל כאשר מסתכלים מבחוץ לאתר ללא כל גישת מאחורי הקלעים, ישנם דברים שיכולים לרמוז לנו למה לצפות מהגולשים שלנו בעמוד הנוכחי, וזה בדיוק אחד הדברים שאני בודק ומשנה בהתאם. |
תוכן מעותק, משוכפל או ספאמי | להעתיק תוכן מאתר זר מסכן אותך בתביעה על גניבת זכויות יוצרים ועל כן בנזק של עשרות אלפי שקלים. תוכן משוכפל באתר גורם לגוגל להעניש באי הצגת העמוד באינטרנט, תוכן שחוזר על עצמו יותר מידי פעמים באותו עמוד, יכול להיחשב כתוכן ספאמי מה שעלול לפגוע בדירוג העמוד בגוגל, מכל אלה צריך להימנע ולוודא שאכן תוכן מסוג אלה, לא קיים בעמודי האתר השונים |
בדיקת אמינות אתר ו- Website Authority Checker
כפי שהסברתי לפני מספר כותרות, גוגל נכנס אליך לבריאות ולכסף, והוא רוצה לוודא שהתוכן שהוא מנגיש אליך, אכן ראוי קריאה, אמין ואולי אף ממקור סמכותי. באותה הדרך הוא גם בודק את האתר שלך, לטובת גולשי האתר להם הוא מנגיש את האתר שלך תחת אותם ביטויים רלוונטיים.
אסכם עבורך ב- 7 הנקודות הבאות, את השאלות העיקריות שאני שואל ובודק, כאשר אני רוצה לדעת האם האתר שעליו אני מפקח, אכן אמין ובעל סמכותיות בתחום בו הוא פועל, אני עונה על השאלות הבאות:
- האם ישנן עמודים שונים ברשתות החברתיות בהם קישור תקין לאתר?
- האם יש עמוד GMB פעיל לאתר?
- האם יש עמוד אודות באתר, המפרט על פעילות העסק או המותג ועל הצוות השונה בו?
- האם יש עמוד צור קשר באתר, בו מירב הדרכים ליצירת קשר?
- האם ישנן תמונות באתר של מומחים שונים הרלוונטיים לעיסוק העסק או המותג ויש תחתן תיאור מתאים?
- האם בפוטר האתר ישנם פרטים ליצירת קשר, תקנון פרטיות והצהרת נגישות?
- האם ברור מי האמא והאבא של האתר ושהוא מומחה לתחום המדובר?
ועוד.
ניתוח התנהגות גולשים באתר ובדיקת CTA
בטווח הארוך גוגל מחליט איפה למקם את האתר שלך, לפי התנהגות הגולשים בו. בטווח הקצר והארוך, חשוב לך לקבל יותר לידים מאתר שניתן יהיה להמיר ללקוחות משלמים, ולכן ניתוח התנהגות הגולשים באתר, זה נושא סופר קריטי עבורך.
בטבלה מטה, אני מפרט את 6 הכלים בהם אני משתמש או הבדיקות שאני עושה לטובת קבלת תמונה מלאה על התנהגות הגולשים באתר, על מנת לקבוע מה הפעולות הנכונות שיש לבצע, כדי להגדיל את ה- CTA, הקריאה לפעולה:
הכלי או הבדיקה לניתוח התנהגות גולשי האתר ובדיקת ה- CTA | הסבר קצר |
---|---|
Google Analytics | גוגל אנליטיקס הוא כלי מבית חברת גוגל, המאפשר לנו ליצור דוחות על התנועה שלנו מהאתר. על הנטישה מהאתר, אחוזי ההמרה, המעבר בין העמודים, המדינות, השפות והמכשירים בהם הגולשים שלנו עושים שימוש ועוד הרבה. |
HotJar | מספקת לנו בווידאו – צילום מסך ומדויק של כל הפעולות שכל גולש וגולש עשה אצלנו באתר. על מה לחץ, מתי לחץ, איפה גלל, בכמה עמודים, מה קרא על מה דילג, אילו פעולות עשה באתר, כמה זמן גלש באתר, מתי נטש ומה גרם לו לנטוש את האתר, מאיזה מכשיר גלש, דפדפן ומדינה, מאיזה אתר הגיע לאתר ועוד הרבה. |
קריאה לפעולה | כל שדה, כפתור או קישור שיש לך באתר, הוא למעשה שווה ערך לקריאה לפעולה (CTA), במקביל לאובייקט המניע לפעולה באתר שלנו, חשוב שיהיה טקסט שיווקי שאכן יעודד את הגולש שלנו ללחוץ על אותו כפתור או קישור או למלא את השדה הרלוונטי לנו באתר. אופטימיזציית CAT מגדילה את כמות אחוזי הגולשים אשר משאירים אצלך פרטים באתר תוך כדי גלישה בו. |
מניעת פופאפים ורציפות הקריאה | אנחנו מעוניינים לצמצם את אחוזי הנטישה מהאתר ואנחנו מעוניינים להגדיל את אחוזי ההמרה ממנו ללקוחות משלמים. פופאפים ואובייקטים אחרים באתר, פוגעים בחוויה זו ולמעשה מעודדים נטישה מהאתר. על כן חשוב לשפר את רציפות הקריאה באתר על ידי מניעת פופאפים ושאר האובייקטים היכולים לפגום בחוויית הגולש באתר שלנו, מבחינת רצף הקריאה והגלישה באתר. |
בדיקת מהירות אתר | זמן מהירות טעינת האתר, הוא נושא שגוגל מתייחסת אליו בכובד ראש ואף יש לה עבורו כלי ייעודי לבדיקת זמן מהירות טעינת האתר, שכן עמודים הנטענים לאט באתר = משאבים רבים יותר שגוגל משקיעה בסריקת האתר. מה גם, שהדבר פוגם באופן ישיר בחוויית הגולשים באתר, מה שיכול לעודד נטישה ממנו עוד לפני שבכלל כלל העמוד בו הגולש נמצא נטען לגמרי. |
הדגשת ביטויים בעמוד ומרווחי אוויר | להדגיש קישורים, לבטל אנימציות תוך כדי גלילה, למרקר משפטי מחץ באתר, תמונות וכיוצא מזה, יוצרים מרווחי אוויר בהם הגולשים של האתר יכולים לרגע לעצור, לנשום אוויר ולהמשיך לקרוא. |
בדיקת אסטרטגיית בניית קישורים ותיק הקישורים החיצוניים (PR דיגיטלי)
כמפקח SEO יש לי את החובה לבדוק כל פרמטר אפשרי המשפיע על קידום האתר. חלק מאותם הפרמטרים הם הקישורים החיצוניים (מאתרים אחרים) אשר מפנים אל האתר. ובכן אז מה אני בודק כאשר אני מפקח על הקישורים החיצוניים (ה- PR הדיגיטלי) שהמקדם שלך דאג להם?
DA & DR
מה זה DA?
DA הם ראשי תיבות של Domain Authority, זה מדד פרי פיתוחה של חברת Moz לחוזק האתר שלך או זה שממנו אתם מקבלים קישור.
מה זה DR?
DR הם ראשי תיבות של Domain Rating, זה מדד פרי פיתוחה של חברת aHrefs לחוזק האתר שלך או זה שממנו אתם מקבלים קישור.
בגדול, המדדים האלה מחושבים בעיקר על בסיס תיק הקישורים החיצוניים שאותם אתרים מקבלים, מה שמבציע על הסמכויות שלהם.
אני באופן אישי, מתבונן יותר על ה- DR של האתרים המקשרים אליך, ומוודא כי מדובר על אתרים בעלי DR גבוה ככול הניתן.
Nofollow & Follow
כאשר גוגל או כל מנוע חיפוש אחר לצורך העניין, סורק את האתר שלך או אתר אחר, הוא נכנס גם לקישורים השונים באתר וסורק גם אותם. כאשר באתר מסוים יש קישור לאתר שלך, פרט לכך שכתוצאה מכך גם האתר שלך נסרק על ידי מנוע החיפוש, האתר שלך אף מקבל אחוזים מהכוח, "ג'וש – Juice", מהאתר שמספק אליך את אותו הקישור.
מה זה תג Nofollow?
במונחים פשוטים, תג Nofollow הוא למעשה הוראה ב- HTML האומרת למנועי החיפוש האם להעביר חלק מאחוזי הכוח, מהג'וש שלהם, אליך או לא.
מה זה תג Follow?
תג Follow לעומת זאת במונחים פשוטים, עושה בדיוק הפוך ומעביר אל האתר שלך אחוזים מהכוח שלו. כאשר האתר שלך זוכה לקישור חיצוני, רצוי מאוד כי הקישור יהיה קישור Follow במיוחד אם שילמת עליו. למרות זאת אציין, שלטובת הטבעיות, אם אחוזים בודדים מהקישורים הם Nofollow, אפשר לחיות עם זה.
רלוונטיות ונישת האתר
למנועי החיפוש ישנו אלגוריתם הבודק מי האתרים אשר מכוונים אל האתר שלך. בדרך זו הם יודעים לזהות מה רזומה והסמכותיות של האתר שלך בתחום המסוים עליו מקודם האתר.
למעשה גוגל יודע לזהות עד כמה רלוונטי האתר שלך לקישורים שהוא קיבל, הוא בודק גם מה נישת האתרים המכוונים אל האתר שלך, לפי ביטוי המפתח שכבר נמצאים בהם.
על כן מאוד חשוב שהאתר שלך מצד אחד יקבל קישורים מאתרים סמכותיים (בעלי DR גבוה) כגון אתרי חדשות, אתרי מידע כמו ויקיפדיה וכן הלאה, ומהצד השני מאתרים אתר בנישה שלך (מאותו התחום). כאשר הטוב ביותר זה לקבל קישורים מאתרים סמכותיים אשר בעלי נישה זהה לאתר שלך.
מיקום הקישור החיצוני וסוג האנקור (Anchor)
כאשר גוגל סורק את אתרי האינטרנט, הוא מפעיל משאבים שעולים לו כסף. כוח עיבוד, חשמל וכיוצא מזה. המטרה של גוגל להביא כמה שיותר ערך לגולש עם כמה שפחות השקעה במשאבים.
לכן, קישור חיצוני שהאתר שלך יקבל מעמוד פנימי ברמה 4 בהיררכיית האתר, יהיה חלש יותר משמעותית, מקישור חיצוני שהאתר שלך יקבל מהעמוד הראשי, או בעמוד פנימי רמה 2, או 3 לצורך העניין.
שנית, גוגל רוצה לדעת שהקישור החיצוני שהאתר שלך קיבל, הוא רלוונטי לתוכן העמוד, על כן אם הקישור יישב ב- Footer או ב- Header האתר, או ב- Side Bar שלו לצורך העניין, יקבל ציון נמוך יותר, יחסית אם הקישור היה ממש כחלק מהתוכן של האתר.
שלישית, סוג האנקור (הטקסט של הקישור) גם הוא חשוב. למעשה ישנם מספר סוגי אנקורים. בתעשיית קידום האתרים, כל אחד נותן להם כינויים משל עצמו כאשר התיאור דיי דומה, אני אספק לך את השמות שלי לסוגי האנקורים השונים:
אנקור ערום
אנקור ערום הוא הוא למעשה כתובת האתר שלך כקישור. משמע https://hamefakeh.co.il הוא דוגמה טובה לאנקור ערום.
אנקור מותג
אנקור מותג כשמו כן הוא, אנקור של שם המותג. נגיד ושמך הוא יוני לוי, ואתה עורך דין. על כן אנקור מותג עבורך יהיה לדוגמה, עורך דין יוני לוי.
אנקור כללי
אנקור כללי הם אותם כפתורים או קישורים בסגנון, "למידע נוסף לחץ כאן", "ליצירת קשר עם המפקח הקלק על הקישור" וכיוצא מזה.
אנקור מדויק
אנקור מדויק, זה כאשר אנחנו רושמים בקישור שלנו את הביטוי המדויק שאנחנו רוצים לקדם, לדוגמה Anchor text כאשר זה הביטוי שחשוב לנו באמת לקדם, וזה לא חלק ממשפט ארוך יותר או בעל כל תוספת אחרת.
אנקור ארוך
אנקור ארוך זה מלשון זנב ארוך, זה כאשר האנקור שלך נראה כאנקור כללי, אבל למעשה הוא ביטוי ממשי רק פשוט ארוך מאוד. כדוגמת "קידום אורגני בגוגל לעורכי דין" אלה 5 מילים אומנם, קצת ארוך לקישור, אבל זה באמת ביטוי בעל נפח חיפושים חודשי בגוגל, גם אם קטן.
כדי לשמור על טבעיות הקידום, ושהקישורים לא יראו חשודים מעיניי גוגל, חשוב לייצר קישורים בעלי סוגי אנקורים שונים. מה גם שסוג האנקור ומה שכתוב למעשה באנקור, עוזר לגוגל להבין, על מה מקודם העמוד אליו הקישור מפנה.
הביטוי בכותרת הראשית של המאמר
כעת אגלה לך סוד, שלא הרבה מקדמי SEO מקצוענים יודעים. לכותרת הראשית של המאמר ממנו קיבלת קישור חיצוני, ישנם 2 יתרונות כאשר הרבה ממקדמי האתרים, מאמינים שיש לה רק יתרון אחד.
כל מקדם SEO יסכים איתך, כי תנועה לאתר שלך תהיה לך גם מגוגל, אבל גם מהכתבה עצמה עליה המאמר שלך מקודם. משמע גולשים חיפשו משהו ברשת, מצאו את הכתבה באתר החיצוני בו יש אליך קישור, נכנסו לאתר וקראו את הכתבה, ראו קישור לאתר שלך ולחצו על הקישור.
נשאלת השאלה איך הם מצאו את הכתבה? הדבר הכי חשוב בעניין זה, זה הכותרת הראשית של המאמר שמכוון אליך, וזה לגמרי היתרון האחד שכל מקדם SEO מכיר, מבין ומסכים.
ומה היתרון הסודי אותו לא הרבה מקדמי אתרים מבינים ומכירים?!
ובכן, אם ישנה כתבה על דרושים מתכנתים במיקרוסופט כאשר זה ה- H1 של המאמר, ויש לך אנקור ערום באותה הכתבה, הסיכוי שגוגל יחליט לקדם אותך על הביטוי אותו קדמת דרך הכותרת H1 של המאמר, הוא הרבה יותר גדול, הרבה יותר מהיר והכי פחות מסוכן ביחד, יחסית לכל סוג קישור אחר אשר יכוון לאתר שלך.
כמובן, עדין חשוב לגוון, כי הטבעיות חשובה.
אמינות האתר ואיכות האתר מספק הקישור
חשוב לך לקבל על עצמך כבעל או בעלת מקצוע, המלצות ממישהו אמין, ושגם ההמלצה עצמה תהיה עמוקה ומעשירה ולא דלה או ריקה מכל תוכן.
כך גם בעולם הדיגיטלי.
חשוב לך לקבל קישורים מאתר אמין ולא אתר מפוקפק, מלשון תספר לי מי חבריך ואספר לך מי אתה. כמו כן, חשוב שהאתר שיספק את אותו הקישור, יהיה אתר איכותי, עם DR גבוה, אתר נטען מהר, שיש בו תוכן עשיר, שיש בו תנועת גולשים רבה וכן הלאה.
על כן, כאשר מבקשים ממך לרכוש קישור לאתר, תמיד רצוי לבדוק שאכן הקישור החיצוני הוא קישור מאתר איכותי ואמין כאחד.
בניית אתרים SEO – קידום לפני הלידה
הדבר שהכי כואב לי לראות בכל הקשור לבעלות ובעלי עסקים שבזה הרגע הקימו אתר חדש, זה שהם קודם כל בונים אתר חדש, ורק לאחר שהוא נבנה נזכרים לפנות למקדם אתרים – איש SEO במקצועו, שיקדם להם את האתר.
הבעיה כאן, שיש כל כך הרבה דברים חשובים בתבנית האתר, בעיצוב האתר, אשר משפיעים על קידום האתר. שחשוב לשים לב אליהם עוד לפני שבכלל מתחילים לעצב אתר אינטרנט, לבנות ולפתח, כחלק מהאיפון הראשוני.
אני מפקח על מעצבי אתרים רבים, אני מפקח על מגוון מפתחי אתרים ובונה אתרים משלב האפיון ועד העלאת האתר לאוויר, במטרה לייצר אתרים שעובדים מהיום הראשון עם ה- SEO, עם הקידום האורגני של האתר שלך במנועי החיפוש.
הדבר הנורא מכל, שבעלי ובעלות אתרים רבים, מבינים כי האתר שלהם אומנם שיא המקודם, נמצא במקום הראשון במאות ביטויים אסטרטגים חשובים ומשמעותיים, אבל הוא לא מספיק ממיר להם את התנועה באתר ללידים (פניות מהאתר – לקוחות פוטנציאלים) משלמים.
אז הם עושים את הדבר הכי נכון שהם יכולים לעשות, הם משלמים למפתח / מעצב אתרים שיעשה לאתר שלהם Make Over כדי להגדיל את אחוזי ה- CTR (Click-Through Rate – שיעור הלחיצה באתר) והוא באמת עושה להם אתר כזה, רק שבדרך העיצוב שלו לא עובד ביחד עם התנאים השונים של גוגל, מנוע החיפוש לא מצליח לקרוא אותו כבעבר, ומאות ביטויים שעד לפני רגע האתר שלך היה בהם במקום הראשון, לפתע מפסיקים להתקיים.
חלק מעבודת המפקח מונעת בדיוק מצבים כאלה, וככול האפשר, של פגיעה במקומי הביטויים עוד בשלב עיצוב האתר מחדש.
מומחה SEO, בונה אתרים וטכנולוג
אני יהונתן כהן – המפקח, ואני מומחה SEO עם ניסיון של למעלה מ- 15 שנים בתור בונה אתרים, בפתח WEB ובכלל כטכנולוג.
מה זה אומר שאני מומחה SEO?
זה אומר שיש ביכולתי לעשות אופטימיזציה, תהליך שלם לאתר שלך, כדי לעזור למנועי החיפוש השונים, כאשר גוגל ביניהם, כדי לסייע להם להבין טוב יותר את האתר שלך, להעצים את המותג שלך ברשת, ולהפוך למעשה את האתר שלך וכך גם אותך, לסמכות אמינה בתחום המקצועי שלך.
אם כלפי גוגל, ואם כלפי הגולשים – הלקוחות הפוטנציאלים שלך.
מה שיגרום לכך כי האתר שלך יצמח ויתרחב על אלפי ביטויי חיפוש נוספים, ויקודם על מאות ביטוי מפתח אסטרטגיים בתוצאות הראשונות בגוגל ובשאר מנועי החיפוש.
זה לא תהליך קצר, אנחנו כאן לטווח הארוך, ובסופו של יום התמורה משתלמת.
הנגשת הערך שלך לגולש
המטרה הסופית של מנועי החיפוש היא אחת!
מתן הערך הגבוה ביותר לעושים שימוש במנועי החיפוש. כאשר ישנן שלושה פרמטרים מאוד משמעותיים בנושא:
- מידיות מתן הערך – גוגל רוצה לתת ערך לגולשים שלה בצורה הכי מיידית ומהירה שניתן.
- אמינות הערך – גוגל מגלה אחריות חברתית, וחשוב לה כי הגולשים שלה יזכו בערך ממקור אמין, שאכן ניתן להסתמך עליו.
- איכות הערך – גוגל מעוניינת לספק לגולשים שלה, את הערך הכי איכותי, לצרכים השונים שלהם.
על כן גוגל בודקת מאות פרמטרים שונים הרלוונטיים ל- 3 הנקודות הנ"ל. בתור המפקח, אני אפקח על מקדם ה- SEO שלך, ואוודא כי כל פעולה שהוא עושה באתר ומחוצה לו, האתר שלך תמיד יעבור ככול הניתן, את בדיקות גוגל השונות והמגוונות.
יועץ SEO כיום, מנהל צוות SEO ומחלקה לשעבר
בתחום ה- SEO התחלתי בתחום עקיף כעצמאי, שסיפק לי הרבה ידע וניסיון בתחום פיתוח האתרים. בנוסף בהמשך שנים רבות עבדתי כמוביל חדשנות לארגונים גדולים (עבור ארגונים של אלפי עובדים ויותר).
את תפקידי הראשון כשכיר בתחום ה- SEO, התחלתי בתור מנהל פרויקטים SEO. שאגב, בהתחלה בכלל הגעתי לראיון כמפתח ובונה אתרי WordPress, אבל דיי מהר החליטו שעם האופן שבו אני יורד לפרטים, אהיה אף טוב יותר כמקדם אתרים.
עברה כמעט שנה, והחליטו בחברה, שזה יהיה הרבה יותר נכון, אם אני אאגד את כל מנהלי פרויקט ה- SEO תחתיי בתור מנהל הצוות, במטרה להתחבר עם הליך אסטרטגי של הגדלת החברה, והקמת מחלקת SEO שתעבוד במקביל למחלקות אחרות בחברה.
וכך היה.
הקמתי את מחלקת SEO, הייתי מנהל המחלקה. הייתי אחראי על למעלה מ- 20 כותבי תוכן, עשרות לקוחות SEO, 3 מקדמי SEO בנוסף אליי ולמעשה אופרציה שלמה, שהתחברה באופן ישיר לאסטרטגיות העסקיות, הקיימות של כלל לקוחות החברה.
עברה כמעט עוד שנה, והחלטתי לעזוב את החברה ובמקום זאת, לחזור באופן מלא לכובע העצמאי שלי. להמיר את כל העסק שלי של חדשנות לארגונים לעולם הדיגיטלי.
יצרתי מקצוע חדש המשלב בין השניים, פיקוח SEO, שהוא למעשה רובד נוסף המשמש כשכבת מגן עבורך ועבור שאר בעלות ובעלי העסקים אשר הם, ולמעשה משקיעים ב- SEO עבור האתר שלהם.
כאשר בכובע השני של המפקח, החלטתי לספק ייעוץ SEO לארגונים גדולים, תוך כדי יצירת דוחות למנהלי שיווק ו- CMO (סמנכ"לי שיווק) ו- WEB Master (מתפעלי האתר) של חברות ענק בארץ ובעולם מבחינת SEO וקידום האתר שלהם.
וברוך ה', זה בדיוק גם מה שאני עושה כיום. בתור המפקח ומומחה ל- SEO.
פיקוח SEO מלא -SEO Checker
פיקוח SEO מלא או שירות SEO Checker אם תרצו, הוא שירות פרמיום בו אני הופך לעיניים והאוזניים שלך מול ספק ה- SEO שלך. זה המקדם אותך בגוגל. כאשר אני מוודא ודואג כי כל פעולה אשר תעשה לטובת קידום האתר, תבוצע אך ורק על סמך האינטרס העסקי והמטרות האישיות שלך.
מה כולל שירות פיקוח SEO פרמיום?
בשירות זה אני מקיים שיחה בכל אמצע חודש עם מקדם האתר שלך כדי לוודא את ההתקדמות שלו ולהבין מה מצפה לנו לראות בסוף החודש, בדו"ח החודשי. לאחר שדו"ח זה מתקבל, אני עובר עליו ומוודא שכל הכתוב בו אכן בוצע, ובוצע על הצד הטוב ביותר. עם מסקנות ברורות עבורך ועבורו לאחר מכן.
בנוסף לכל זה, אני לגמרי לא מתעצל, ואני גם דואג לעבור על כל התכנים והקישורים החיצוניים שעלו החודש לקידום האתר, מבצע בדיקת השוואת מתחרים כל רבעון, ומוציא דו"ח בהתאם ובמקביל לבדיקה זאת, אני מבצע בדיקת קידום אתר מלאה, הכוללת 154 תתי פרמטרים שונים המשפיעים על 11 פרמטרים משנים התומכים ב- 4 הפרמטרים החשובים מכל:
- תוכן האתר
- אמינות וסמכותיות האתר
- תיק הקישורים החיצוני של האתר
- ה- CTAבאתר בחיזוי על ה- CTR של האתר
ואם זה לא מספיק, אני גם שולח אליך דו"ח חודשי פרמיום הכולל את התקדמות האתר מעיניים שלי, לטוב ולרע, כולל אילו ביטויים ירדו ואילו ביטויים עלו.
לצורך העניין בשירות פיקוח SEO מלא (SEO Checker) ניתן לראות בי CMO חיצוני, האחראי על ניהול שוטף של ההתקדמות האורגנית שלך בגוגל והכנסתך ממנו.
דוח חודשי פרמיום לקידום אתר בגוגל
דו"ח חודשי פרמיום לקידום אתר בגוגל יספק לך, ואולי לראשונה, את כלל הנתונים שבדרך כלל אתה לא תזהה בעצמך ושמקדם ה- SEO שלך לא חשף לפניך. כולל ירידות בדירוגים, ירידה בתנועה ונתונים "שליליים" מבין השורות.
אז למה דו"ח חודשי פרמיום?
דו"ח חודשי פרמיום כי מעבר למידע מוסף ונתונים חשובים, מעבר ביקורתי על הדו"ח החודשי של המקדם שלך והסקת מסקנות חשובות "מבין השורות", כולל המלצת המפקח (שלי) על משימות האופטימיזציה שכדאי לעשות חודש הבא וסיכום כלל התקדמות האתר לטוב ולרע, לצד ציון סופי ממני על התקדמות האתר בחודש שהיה, אני מספק בתוך שירות זה, עוד שני כלים פרקטים ומשמעותיים לקידום האתר בגוגל:
בדיקת קישורים חיצוניים שעלו החודש לאתרים השונים לקידום האתר
בבדיקה זו, אני עובר קישור אחר קישור כפי שפירטתי בהרחבה במאמר הזה, על הקישורים החיצוניים שהמקדם שלך דאג לך להם החודש, ומוודא שאכן הכל פיקס.
בדיקת התוכן אשר התאסף החודש לקידום האתר, והעצמת סמכותו
בבדיקה זו, ממש כפי שתיארתי בבדיקת הקישורים החיצוניים, ובהרחבה למעלה במאמר זה, אני עובר מאמר – מאמר שהמקדם שלך יצר לך החודש והעלה לך לאתר, ואני מבצע באותם המאמרים בדיקה יסודית המבוססת על כ- 13 פרמטרים שונים.
שירות SEO – פיקוח לעסק קטן עד בינוני על ידי מומחה קידום אתרים
ב- 196 ₪ (לאחר מע"מ) בחודש, אני המפקח דואג לך לראש שקט והשקעה בטוחה. קידום אורגני, זו השקעה בנכס דיגיטלי. כאשר לפי מחקרים 53% מהגולשים המגיעים לאתרי אינטרנט, מגיעים מ- SEO, מקידום אורגני בגוגל.
בעלת או בעל עסק כיום משקיעים אלפי שקלים בחודש בקידום אורגני בגוגל, כאשר המקדם SEO שלהם אומר להם, "תוך חצי שנה נראה תוצאות" או אולי אפילו "תוך שנה נראה תוצאות, כעת הגיע הזמן לחכות בסבלנות".
הבעיה עם המשפט הזה, למרות ההיגיון הרב שיש בו, הוא שבזמן הזה הלקוחות משלמים אלפי שקלים מידי חודש בחודשו, כאשר אין כל ערובה שעבודתו שהמקדם SEO שלהם עושה, הוא עושה נאמנה.
נכון להיום, רוב הלקוחות שלי מתחלקים לשניים. חברות ענק, בינלאומיות בעיקר עם מילוני גולשים בכל חודש אשר משלמים הון עתק שכן חשוב לי לעשות עבודה איכותית, לא להתקמצן חלילה במשאבים על הלקוח ולהיות הכי מדויק שניתן.
ומהצד השני, אני עושה קידום SEO פרו-בונו לעמותות שונות בתחום החינוך הטכנולוגי בישראל. שכן התחום בוער בנשמתי.
איפה העסקים הקטנים והבינוניים?
נשאלת השאלה, אם כך מה עם העסקים הקטנים והבינוניים? האם אני עושה גם להם פיקוח / קידום SEO? התשובה בקצרה היא "כן, אבל…"
ישנם עדיין מספר מצומצם מאוד של עסקים קטנים עד בינוניים שאני עושה להם כיום SEO עם הנחה משמעותית על קידום האתר. וחשוב לי להיות נגיש לאותם עסקים, כפי שחשוב לי להיות נגיש אליך.
על כן, בימים אילו, נכון לכתיבת שורות אילו ב- 06/04/22 אני מתחיל שירות SEO של פיקוח לעסק קטן עד בינוני על קידום האתר בגוגל.
מה כולל שירות פיקוח SEO?
השירות הוא שירות חודשי, המתבסס על הדו"ח החודשי של המקדם שלך (נחזור לנקודה זו בהמשך) בו המפקח, מספק לך תמונה מלאה כשכבת הגנה, אשר בודקת את הדו"ח החודשי של המקדם שלך ומספקת לך דו"ח SEO חודשי המספק לך תמונה מלאה על קידום האתר.
בנוסף המפקח מקבל גישה לגוגל Analytics של האתר שלך ולגוגל קונסול + לאחר שיחה קצרה איתך, הוא מתחיל לעקוב אחר 10 הביטויים האסטרטגיים החשובים לך ביותר לקידום האתר, על מנת להגדיל את רווחיות העסק.
כחלק משירות זה, מגיע לך בכל חודש בחודשו ייעוץ SEO ישירות מה- ZOOM, למשך חצי שעה לטובת מענה על שאלות ותשובות, בניית אסטרטגיה דיגיטלית, וחוות דעת נוספת.
ואם זה לא מספיק, לקוחות המפקח זוכים בזכות לגישה למגזין הדיגיטלי החודשי של המפקח, אשר בימים אילו (נכון ל- 25/03/22, שעות הבוקר) יושק בחודש הבא או בעוד חודשיים).
למי מיועד שירות SEO זה?
השירות הנ"ל לא מיועד לכל אחד. יש מספר נקודות סף:
- האתר הוא אתר WordPress
- יש לך מקדם SEO שהוא לא אני, והוא מספק לך דו"חות חודשיים
- אין לך כל כוונה לבזבז זמן וכסף לחינם חלילה, ועל כן חשוב לך לדעת שהשקעה שלך באתר שלך, אכן בכיוון הנכון.
פיקוח SEO לעסקים וחברות בינלאומיות
אני מקדם SEO לעסקים וחברות בינלאומיות עם אתרי אינטרנט בהם מיליוני גולשים בחודש. אני מקדם אתרים בשפות שונות, מגוון פלטפורמות כולל גם אתרים מותאמים אישית כאשר כל הקוד שלהם הוקלד מאפס, דוגמת JS SEO, ואני עובד מול צוותי פיתוח, סמנכ"לי שיווק, חברות PR מהגדולות במשק ומעצבים גרפיים.
מכוון שלעסקים ולחברות מולם אני עובד יש צוותי פיתוח פנים ארגוניים, אנשי שיווק ולפעמים אף מקדמי SEO משל עצמם, עבודת קידום ה- SEO שלי מולם, שונה מאשר קידום SEO לאתרים קטנים עד בינוניים.
אני המפקח בכל רמ"ח אבריי
בעבודת הקידום שלי איתם אני המפקח בכל רמ"ח אבריי, שכן אני מפיק דו"חות ליקויי אתר, המפרטים לעומק את חשיבות התיקון מבחינת SEO ובנוסף מסבירות מה לתקן ברמה שמתכנת יוכל להבין בליווי צילומי מסך.
ואם זה לא מספיק, בפגישת Zoom של חצי שעה ועד שביעות רצון הלקוח אני עובר איתם פיקסל אחר פיקסל באתר, לפי מה שחשוב להם, ובונה אסטרטגיית SEOלכל ביטוי או קבוצת ביטויים החשובים להם עסקית, תוך הגדלת אחוזי ההמרה.
לאחר סיום הסבב הראשון, אני עובר על כל משימה שהגדרתי והקצאתי, מוודא שהיא טופלה, ואם היא לא טופלה או טופלה חלקית אני מדגיש זאת בדו"ח ליקויי אתר שלאחר סבב תיקונים ראשון.
העקב אכילס של מותגי ענק
למותגי ענק חשוב מאוד שאתר האינטרנט שלהם יראה שונה מכל אתר, שיהיה קסום, שתהיה בו חוויית וואו. הם נשענים בהתחלה הרבה על הטראפיק המגיע מהמותג שלהם, ולגמרי אם הם צריכים לבחור בין עיצוב האתר לבין קידומו בגוגל, ב- 87% מהפעמים לפי ניסיון אישי שלי, מותגי ענק יבחרו בראש ובראשונה בעיצוב האתר.
כאשר חשוב להבין, חוויית משתמש ו- SEO לרוב הולכים או לפחות צריכים ללכת תמיד יד ביד. מכוון שזה כל המטרה של מנועי החיפוש – לתת לגולש את האתר האיכותי, והסמכותי ביותר אשר מספק לו את הערך הגבוה ביותר לשאלה שהוא שאל.
לכן ברוב הפעמים אם חוויית המשתמש ה- (UX) לא הולכים יחד עם ה- SEO, או שמקדם ה- SEO טועה בהשקפתו או שבאמת ה- UX יכול להיות טוב יותר ואף לענות תוך כדי ואופן אידיאלי על דרישות מנועי החיפוש.
לכן עבודתי בתור המפקח כה חשובה. אני לא רק מנחה את הצוותים הטכניים מה לבצע ואיך, אני מפרט גם למה תוך כדי שאני מציג לכך ראיות מתוך הכתובים.
כאשר אם משהו הוא דעתי או מחשבתי בלבד, ויותר השערה מבלי מקור להסתמך עליו, אני מדגיש זאת וגם אז אני מפרט על מה אני נשען בהשערה שלי.
המענה האורטופדי למותגי הענק
נחזור לעקב אכילס שלנו, מכוון שעיצוב האתר והחוויה שמותגי הענק רוצים ליצור באתר שלהם לא תמיד הולכת באלומה אחת עם דרישות ה- SEO, למרות ההסברים והדגשת החשיבות, אני בתור המפקח חייב להיות יצירתי ולספק להם פתרון שמצד אחד ישמור על העיצוב והחוויה שהמותג מנסה לייצר באתר ושעדיין הדבר יענה בצורה הטובה ביותר על דרישות ה- SEO.
ברוב מוחלט מהפעמים, היצירתיות מנצחת.
סיכום פיקוח SEO
הנושא | הסבר בקצרה |
---|---|
SEO מה זה? | ראשי תיבות של Search Engine Optimization, או בעברית אופטימיזציה למנועי חיפוש.
סט פעולות אשר בעזרתן אנחנו עוזרים למנועי החיפוש להבין את הערך הגבוה שיש לאתר שלנו לגולשים ואת הסמכויות שלנו בתחום. |
קידום SEO למה זה חשוב? | כ- 53% מהתנועה המגיעה לאתרים, מגיעה מהתוצאות האורגניות במנועי החיפוש. ההשפעה על מיקום הביטויים בתוצאות האורגניות בגוגל ובשאר מנועי החיפוש מתבצעת על ידי SEO. |
מפקח SEO – מקצוע מבית אנשי העולם החדש | מפקח SEO הוא מקצוע פרי יצירתו של המפקח (שלי). תפקידו של המפקח לשמור על האינטרס העסקי שלך. המפקח מאפשר לך להיות עם ראש שקט ולהתמקד בתחום המומחיות שלך. |
קידום אתרים SEO – הפרמטרים החשובים | בכל הקשור ל- SEO, ישנם 4 פרמטרים חשובים: 1) תוכן האתר. 2) אמינות וסמכותיות האתר. 3) התנהגות הגולשים באתר. 4) קישורים חיצוניים (מחוץ לאתר אליו, נקרא גם PR דיגיטלי). |
בניית אתרים SEO – קידום לפני הלידה | התבנית והתצורה בה האתר נבנה, משפיעים על הקידום שלו בגוגל. לכן חשוב להכניס איש SEO לתהליך כבר בשלב זה. במיוחד אם מדובר על הליך Make Over לאתר קיים. |
מומחה SEO, בונה אתרים וטכנולוג | איך הניסיון שלי יכול לעזור לך לענות על המטרה היחידה של מנועי החיפוש: מתן הערך הגבוה ביותר לעושים בהם שימוש? כאשר ישנן שלושה פרמטרים מאוד משמעותיים בנושא: 1) מידיות מתן הערך. 2) אמינות הערך. 3) איכות הערך. |
יועץ SEO כיום, מנהל צוות SEO ומחלקה לשעבר | התהליך שעברתי שהפך אותי למפקח ה- SEO הראשון. |
פיקוח SEO מלא -SEO Checker | שירות פרמיום בו אני הופך לעיניים והאוזניים שלך מול ספק ה- SEO שלך. זה המקדם אותך בגוגל. |
דוח חודשי פרמיום לקידום אתר בגוגל | דו"ח חודשי פרמיום לקידום אתר בגוגל יספק לך, ואולי לראשונה, את כלל הנתונים שבדרך כלל אתה לא תזהה בעצמך ושמקדם ה- SEO שלך לא חשף לפניך. |
שירות SEO – פיקוח לעסק קטן עד בינוני על ידי מומחה קידום אתרים | ב- 196 ₪ (לאחר מע"מ) בחודש ללא התחייבות לאף תקופת זמן, ועל בסיס הדו"ח החודשי של המקדם שלך, אני המפקח דואג לך לראש שקט והשקעה בטוחה. |
פיקוח SEO לעסקים וחברות בינלאומיות | אני מקדם SEO לעסקים וחברות בינלאומיות עם אתרי אינטרנט בהם מיליוני גולשים חודש. מכוון שלאותם גופים צוותי פיתוח פנים ארגונים וכו', העבודה מולם היא על בסיס דו"חות אופטימיזציה מלאות בהסברים ותמונות מסך, כך שגם ה- CMO וגם המתכנתים יכלו להבין. |
לפיקוח SEO לאתר על ידי המפקח ה- SEO הראשון, ניתן ליצור קשר בטלפון, במייל או דרך האתר.
המפקח יספק לך פיקוח SEO המותאם לצרכים שלך ויספק לך ראש שקט והשקעה בטוחה. המפקח הוא מקדם SEO מומחה בעל ניסיון של למעלה מ- 15 שנים בפיתוח אתרי WEB עם חשיבה עסקית ויצירתיות דיגיטלית לשמירה על האינטרסים האישיים שלך.
לכל שאלה, אני המפקח זמין לך כעת.