איך לקדם אתר בגוגל?

קידום אתר בגוגל מתחלק לשני סוגים - קידום ממומן בגוגל וקידום אורגני בגוגל, לכל סוג קידום מאפיינים ודרכים משל עצמו אותם אשתדל לפרט בשורות הבאות.
לשיתוף עם חברים:

קידום ממומן בגוגל

קידום ממומן בגוגל מצריך שימוש בגוגל Ads - כלי של גוגל ליצרת מודעות, פרסומות טקסט, המופיעות בתוצאות החיפוש של גוגל לפי ביטויי חיפוש שהגדרת המפעילים אותן (כאשר גולשים שונים מחפשים) ואשר מובילות אל אתר האינטרנט שלך.

מודעות ממומנות בגוגל מופיעות לפי מי שהתקציב הכספי שלו בגוגל Ads לקמפיין הממומן גדול יותר משאר המתחרים (סוג של מכירה פומבית) ולפי מי שציון המודעה שלו הוא הטוב ביותר.

אפליקציית גוגל Ads לקידום ממומן בגוגל
קידום ממומן בגוגל, לקידום מהיום למחר

 

קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני של אתר אינטרנט בגוגל, מצריך אתר אינטרנט שיש בו את ביטוי החיפוש עליו ברצונך שהוא התקדם (לא מדיוק כי בדרך מסובכת אפשר גם בלי שהביטוי יכלול בתוכו) לצורך זה יש להשקיע בתוכן האתר.

במקביל לתוכן האתר יש להשקיע בקישורים חיצוניים, אתרים חיצוניים (דוגמת וואלה, ישראל היום ועוד כאלה המוכרים יותר או פחות) אשר בהם קישור המפנה אל אתר האינטרנט שלך, ואופטימיזציית SEO (ראשי תיבות של Search Engine Optimization) מיטוב (שיפור) אתר האינטרנט עבור מנועי החיפוש, תהליך אשר במהלכו משפרים את איכות, סמכותיות, רלוונטיות ופופולריות אתר האינטרנט שלך והעמודים השונים בו.

כדי להבין איך עושים קידום אורגני בגוגל ניתן לקרוא את המאמר בקישור.

ממה מורכב SEO ואיך עושים קידום אורגני בגוגל - מחקר מתחרים, בניית קישורים, תוכן העמוד, ניטור תנועה, מדיה חברתית, תגיות Titles, מחקר ביטויי מפתח
קצת מעולם המושגים של קידום אורגני בגוגל - SEO

 

ההבדל המשמעותי בין שיטות הקידום

תוך כמה זמן רואים תוצאות?

זמן לתוצאות בקידום ממומן בגוגל Ads

מרגע תחילת הקידום ועד תוך 24 שעות, האתר מתחיל להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל

זמן לתוצאות בקידום אורגני בגוגל (SEO)

עבור אתרי אינטרנט חדשים, יכול לקחת 7 חודשים במקרה הטוב, עד שאתר האינטרנט יוצג בתצואות החיפוש של גוגל במקומות רלוונטיים, אצל אתרים ותיקים זה משתנה - בכל מקרה זה לא מיידי, ודורש סבלנות

שעון חול ומטבעות כסף - כמה זמן עד שרואים את תוצאות הקידום
מה שמגיע מהר הולך מהר, מה העדפה שלך?

 

העלות

עלות קידום ממומן בגוגל Ads

העלות של קידום ממומן בגוגל היא לפי תקציב שבחרת כאשר כל קליק בודד ממהמודעה אל האתר עולה ממספר שקלים בודדים עד מאות שקלים תלי בתחרות ובהגדרות שונות (חשוב לזכור - מי שיציע תקציב גדול ליותר לקליק יזכה שיציגו אותו בגוגל, ומי שלא - כנראה שלא יוצג אף פעם).

כאשר עלות שירות קידום ממומן בגוגל (קמפיינר) יעלה בין 1,000 ש"ח ל- 15% מהתקציב החודשי של כלל הקמפיין.

עלות קידום אורגני בגוגל (SEO)

עלות שירות קידם אורגני בגוגל (SEO) יכולה להיות לפי תקציב שקבעת (כפי שאני נהג אצלי) או לפי חבילת מדף שרכשת.

בכל מקרה לא משנה אם מדובר על עסקה לפי תקציב או חבילת מדף שרכשת הכוללת תוכן לתוך האתר, קישורים איכותיים המפנים אל האתר ושעות אפוטימיזציה - העלות תעמוד בין 1,000 ש"ח + מע"מ לעד ללא ידע, כאשר לפי מחקרים רוב הלקוחות המשלמים 2,000 ש"ח ומטה מדווחים על אכזבה.

בממוצע - התקציב המבוקש ביותר לקידום אורגני שגם באמת מספק אימפקט מתחיל ב- 5,000 ש"ח + מע"מ, כאשר עלות מאמר עולה 300 ש"ח + מע"מ, קישור איכותי בסדר גודל של וואלה, ישראל היום, עיתון מקומי או ג'רוזלם פוסט יעלה בין 90 ש"ח ל- 3,200 ש"ח + מע"מ לא כולל הכתבה עצמה + תמונה.

צילום מחברת ובה כתוב באדום ובאנגלית: How Much Does SEO Cost? כאשר לצד הטקסט במחברת רואים חישובים שונים
מה התקציב שלך?

 

הכלים לקידום

כלים לקידום ממומן בגוגל Ads

כדי לעשות קידום ממומן לאתר האינטרנט שלך, צריך בעיקר חשבון גוגל Ads אשר הוא חינמי. ואולי גם מערכת CRM שתמדוד את כמות הלידים אשר תעלה כמה מאות שקלים בודדים בחודש.

כלים לקידום אורגני בגוגל (SEO)

לצורך קידום אורגני בגוגל לאתר האינטרנט שלך, צריך מספר כלים אשר עולים כסף, דוגמת: aHrefs, Screaming Frog, Zefo OR Rank Ranger וגם גישה לגוגל Ads עם קמפיין פעיל או שהיה פעיל לאחרונה (לצורך מחקר ביטויים עם מספר חיפושים מדוייקים). כלל עלות הכלים האלה מגיעה לאלפי אם לא לעשרות אלפי שקלים בשנה.

מקלדת שחורה של מחשב, עלהמקלדת הטקסט S E O בתלת מימד בצבע כתום, בצידו קונוסים ומפתח ברגים
הקמת סוכנות דיגיטלית לקידום אורגני - זה עסק יקר

 

מה קורה לאחר שמפסיקים בקידום?

הפסקת קידום ממומן בגוגל Ads

לאחר שמפסיקים את הקידום, אז מפסיקים להופיע בתוצאות החיפוש בגוגל באופן מיידי. הדבר העיקרי היחיד שנשאר הוא עמוד הנחיתה שלך או אתר האינטרנט שלך שכנראה גם ככה לא זכה ליחס ראוי באותה תקופת קידום ממומן.

הפסקת קידום אורגני בגוגל (SEO)

לאחר שמפסיקים את הקידום, לא רק שלא ישר יורדים בידירוגים שהצלחנו להגיע אליהם עד לאותה נקודה עבור אותם ביטויים רלוונטיים ותחרותיים, אלא אפילו ישנו מצב שהאתר ימשיך להתקדם בגוגל גם באופן עצמאי - משמע לא באמת מפסיק להתקדם בקידום אורגני. למרות זאת צריך לזכור כי הזירה האורגנית בגוגל, היא עדיין זירה תחרותית, ולכן בשלב כזה או אחר, במידה והאתר שלך יעמוד במקום - למתחרים יהיה הרבה יותר קל להשיג אותך ולנצח אותך בתוצאות החיפוש האורגניות.

על כל מקרה כל התוכן ושעות העבודה הרבות אשר השקיעו לך באתר האינטרנט עדיין ימשיכו להתקיים גם לאתר הפסקת הקידום האורגני, ועל הקישורים החיצוניים שרכשת (שאצל רוב הספקים יש עליהם אחריות של שנה) גם אלה ברוב המקרים ישארו לפחות ברובם לעד.

איור - הפסקת קידום ממומן (גוגל Ads)
אפשר לעצור את הקידום הממומן - אבל הקידום האורגני תמיד ממשיך גם ללא כל השקעה

 

איכות הלידים

איכות הלידים בקידום ממומן בגוגל Ads

בקידום ממומן לרוב איכות הלידים תהיה פחותה מאיכות הלידים המגיעים מקידום אורגני בגוגל.

הסיבה לכך היא כי מי שמגיע מקידום ממומן, אלה לקוחות שלא תמיד יקראו את התוכן בעמוד  - משמע לקוחות לחוצים שרוצים עכשיו וגם לא בטוח רלוונטים. מה גם שלרוב אין כמעט תוכן בעמוד של קידום ממומן רק פרטי יצירת קשר.

איכות הלידים בקידום אורגני בגוגל (SEO)

אומנם גם בקידום אורגני בגוגל ניתן להיתקל בלידים לא איכותיים או לא רלוונטיים, אבל ככול שהאתר מתקדם בגוגל, ומתחיל להתקדם על ביטויים רלוונטיים ותחרותיים יותר, כך איכות הלידים משתפרת פלאים. שכן גולשים הנכנסים לתוצאות האורגניות בגוגל, הנמצאות במקומות הראשונים, נכנסים לרוב לאתרים אשר עברו אופטימזציה אשר הגישה להם אתר אינטרנט איכותי יותר, סמכותי יותר, רלוונטי יותר וכן - גם פופולרי יותר ועל כן גם היחס של אותם גולשים אל האתר יהיה שונה.

איור: ליד צריך לבחור האם להיכנס צרך מודעה ממומנת (PPC) או אולי מתוך תוצאה אורגנית (SEO)
לא משנה מאיפה הליד יגיע אליך אל האתר, דרך התוצאה האורגנית הוא יגיע אליך בשל יותר

 

אז לסיכום איך לקדם אתר בגוגל?

כדי לקדם אתר בגוגל צריך לבחור בשיטת הקידום (קידום ממומן או קידום אורגני או לשלב בין השניים). לאחר מכן צריך לראות מה כל שיטת קידום מצריכה, ואף מומלץ להתייעץ עם מומחה בתחום קידום האתר שבחרת לעצמך. אני באופן אישי מומחה לקידום אורגני בגוגל, ואף בתת הנישה - Technical SEO.

איך לקדם אתר בגוגל? - סיכום בכותרות

לשיתוף עם חברים:
פרסומות - Ads
לוגו אתר המפקח - הלוגו בצורת שפם דחור ובתוכו זכוכית מגדלת היוצרת עין כאשר ממנה נוצר גרף בעלייה
עוד רגע מזמנך בבקשה...
אתר האינטרנט שלך מתקדם בגוגל?

המפקח ישמח להפתיע אותך עם 3 תובנות משמעותיות על הקידום האורגני של אתר האינטרנט שלך

דילוג לתוכן