איך עושים קידום אורגני בגוגל?

קידום אורגני בגוגל עושים על ידי על ידי שיפור איכות, סמכותיות, רלוונטיות ופופולריות הנכס הדיגיטלי שלך בעיניי גוגל ובעיניי הגולשים, וזה לא משנה אם מדובר על אתר אינטרנט, חנות אינטרנטית, אפליקציה למובייל, ערוץ יוטיוב או כל נכס דיגיטלי אחר לצורך העניין.
לשיתוף עם חברים:

שיפור 4 יסודות לקידום אורגני

  • שיפור איכות - תוכן האתר נותן ערך והחוויה בקבלת הערך היא חיובית
  • שיפור סמכותיות - ניתן לסמוך על התוכן של האתר ועל מי שכתב את התוכן בו
  • שיפור רלוונטיות - התוכן באתר רלוונטי גם מבחינת הזמן וגם לשאלה הנשאלת
  • שיפור פופולריות - אחרים מדברים על התוכן שבאתר ומגיעים אליו ממקורות שונים
ממה מורכב SEO ואיך עושים קידום אורגני בגוגל - מחקר מתחרים, בניית קישורים, תוכן העמוד, ניטור תנועה, מדיה חברתית, תגיות Titles, מחקר ביטויי מפתח
עוד קצת מעולם המושגים של קידום אורגני בגוגל - SEO

 

איכות

כדי לשפר את איכות אתר האינטרנט שלנו והעמודים בו, אנחנו מעוניינים לספק את הערך לגולש ברגע הראשון שהוא נכנס לעמוד הרלוונטי לו באתר האינטרנט שלנו (ATF). כאשר במקביל אנחנו מעוניינים שהחוויה שלו בקבלת התשובה לשאלה שלו תהיה חוויתית:

  • טעינה מהירה של אתר האינטרנט
  • הפונט קריא ובגודל מותאם למכשיר ממנו גולש
  • אין דברים שקופצים מציקים בקריאה
  • אין פופאפים במובייל שמסתירים את המסך
  • התוכן בעמוד בו גולש הקורא - ממוקד לנושא הראשי שלו
  • התוכן באתר האינטרנט שלנו עשיר בתמונות ובסרטונים
  • אותנטיות התוכן, הכולל בתוכו דעות אישיות - תוכן שלא ניתן להפיק מ- AI.

 

סמכותיות

כדי לשפר את סמכותיות אתר האינטרנט שלנו והעמודים בו, אנחנו מעוניניים לספק אמינות לתוכן שלנו - שכל מי שנכס לאתר האינטרנט שלנו יזהה מיד שמדובר על אתר שניתן לסמוך על מה שכתוב בו, ושלא מדובר על אתר חרטה של מי שלא רלוונטי לנושא, זאת נעשה על ידי:

  • הוספת פרטי יצירת קשר ב- Footer האתר
  • יצירת עמוד יצירת קשר עם כל דרכי ההתקשרות
  • קישור האתר למדיות חברתיות של העסק
  • עמוד אודות שמספר מי האנשים מאחורי העסק או אתר האינטרנט
  • במאמרי תוכן האתר, נציין מי הכותב שלהם או מי חותם עליהם במידה ומישהו כתב בשמך
  • לצד שם כותב / חותם המאמר, נציין bio מידע על הניסיון הרלוונטי כדי לכתוב את התוכן (או לחתום עליו)
  • במידה ויש מקום פיזי לאתר האינטרנט נחבר אותו לגוגל מפות וננסה לצבור כמה שיותר ביקורות (אמיתיות) על העסק

 

רלוונטיות

כדי לשפר את רלוונטיות אתר האינטרנט שלנו והעמודים בו, אנחנו מעוניינים לכתוב עמודים ממוקדים בשאלה מסוימת, שיש קשר בין הכותרות השונות בהם ושהמידע הכתוב בהם עדכני לתאריך האחרון ביותר שניתן:

  • עמודים שלא נגעו בהם מעל שנתיים, כדאי לבדוק את האפשרות לעדכון התוכן - לעשות רענון
  • אם באתר האינטרנט שלך ישנו מאמר על אוכל לכלבים, יהיה נכון לכתוב על סוגי מאכלים נוספים כגון ביסקוויטים לכלב
  • בנוסף כל כותרת של מאכל כזה לכלבים כגון ביסקוויטים לכלבים רצוי שיקבלו גם בהמשך עמוד משלהם, שיהיה עמוד בן לעמוד אוכל לכלבים וכך הלאה
  • כמו בשיפור איכות העמוד כך גם ברלוונטיות - חשוב לתת את התשובה / הערך כבר מהרגע הראשון

 

פופולריות

כדי לשפר את פופולריות אתר האינטרנט שלנו והעמודים בו אנחנו מעוניינים לצבור כמה שיותר קישורים מפלטפורמות ואתרים חיצוניים אל אתר האינטרנט שלנו:

  • קישורים חיצוניים מאתרי חדשות ידועים
  • קישורים חיצוניים מאתרים אחרים בנישת העסק שלך
  • קישורים חיצוניים אל אתר האינטרנט שלנו ממדיות חברתיות ושירותים חברתיים, כגון: וואטסאפ, פייסבוק, לינקדאין, טוויטר ועוד
  • חיפוש שם המותג שלך בשורת הכתובת (דוגמה בעקבות פרסומת רדיו)
  • הגעה של מספר גדול של אנשים אל העסק שלך הרשום בגוגל (נגיד בעקבות אירוע השקה)
  • הופעת מספר הטלפון של העסק הכתוב באתר האינטרנט במספר גדול של אתרי אינדקס רלוונטיים
  • שמירת האתר שלך במועדפים של הרבה מהגולשים שלך (בעקבות כלי בעל ערך שאתר האינטרנט שלך מספק להם)
תמונת המחשה - קבלת ביקורות ופידבקים חיובים רבים לאתר האינטרנט שלך כחלק משיפור הפופלריות שלו
פופולריות היא אבן ייסוד בקידום האורגני של אתר האינטרנט שלך בגוגל

 

פרטיקה נטו בקידום אורגני בגוגל

עוד יותר בקצרה, ואם לרגע נתמקד נטו בקידום אורגני בגוגל של קידום אתרי אינטרנט - כפי שהרוב עושים, אז נסכם את זה ב- 3 מילים:

  1. תוכן
  2. קישורים
  3. אופטימיזציה

כתיבת תוכן

כתיבת תוכן אלה הם המאמרים, שיעלו אל האתר ויתמקדו בביטויי החיפוש שחשוב לך שימצאו את אתר האינטרנט שלך בו. ביטוי חיפוש שלא נמצא באתר האינטרנט שלך - הוא ביטוי שקשה מאוד עד כבלתי אפשרי לקדם בגוגל, ובטח ובטח שלא כמקום ראשון בגוגל במיוחד בביטוי תחרותי (למרות שגם שם יש לי הצלחות).

חתיכת פאזל Content - כתיבת תוכן לאתר האינטרנט
התוכן שבאתר שלך זה מה שעתיד ליצור את ביטויי החיפוש שיביאו אליך טראפיק אל האתר, מילים בוחרים בחוכמה

 

קישורים איכותיים חיצוניים

קישורים איכותיים חיצוניים אלה כתבות PR (יחסי ציבור) בהן ישנו קישור לאתר האינטרנט שלך, כאשר הן עצמן יושבות באתרים אחרים כגון וואלה, ישראל היום, מקור ראשון, ועוד. בעבר קישורים חיצוניים היו העיקר בקידום אורגני. כיום המצב משתנה וההשפעה של קישורים חיצוניים מתחילה להיחלש, בזמן שתוכן איכותי באתר האינטרנט שלך המספק ערך אמיתי לקורא - הופך להיות הרבה יותר משמעותי.

חתיכת פאזל Backlinks - קישורים איכותיים חיצוניים
בעייני גוגל: אתרים עם קישורים אל אתר האינטרנט שלך - הם הממליצים הדיגיטליים שלך

 

אופטימיזציית SEO

בעברית פשוטה זה אומר - שיפור לטובת מנועי החיפוש, זה בעצם יישום של כל 4 היסודות לקידום אורגני שציינתי קודם לכן כאן בעמוד וגם הרבה יותר מזה, שכן בסופו של יום המטרה הסופית היא לתת את הערך הטוב ביותר לגולש, בדרך הכי מהירה ושמנוע החיפוש של גוגל יוכל לסרוק ולפענח את זה ועל כן זה תלוי גם בשפת התכנות ובדרך בה פלטפורמת אתר האינטנט שלך עובדת.

אבל אין ספק שעמידה בכל 4 היסודות של שיפור איכות, סמכותיות, רלוונטיות ופופולריות אתר האינטרנט שלך והעמודים השונים בו על ידי כתיבת תוכן אל האתר תוך עמידה בכללי כתיבה שונים, ופרסום האתר בכתבות חיצוניות איכותיות יקדמו את אתר האינטרנט שלך למקומות רלוונטיות, אם לא למקומות ראשונים, בביטויים רלונטיים ואפילו תחרותיים (במידה ואין בעיה טכנית באתר האינטרנט שלך המונעת סריקה).

פאזל SEO - אופטימזיצה למנועי החיפוש
אופטימיזציית SEO - חתיחת הפאזל המחברת בין כל הקצוות

 

אז איך עושים קידום אורגני בגוגל?

שירות קידום אורגני בגוגל של אתר אינטרנט כולל אפוטימיזציה למנועי החיפוש, תוכן מקצועי לאתר וקישורים איכותיים חיצוניים. לפי המפורט בעמוד.

אופטימיזציה זה למעשה מיטוב, שיפור דבר קיים. שירות אופטימיזציה למנועי החיפוש זה למעשה שיפור של איכות, סמכותיות, רלוונטיות ופופלריות אתר האינטרנט שלך והעמודים השונים בו. כאשר אני מבצע אופטימיזציה באתר שלך אני מוודא שאכן אתר האינטרנט שלך עומד בכל 4 יסודות הנ"ל, ושאכן גוגל מצליח לסרוק את האתר בקלות ולהבין את הנשאים השונים בו ולמה דווקא אתר האינטרנט שלך ראוי להיות מקום ראשון בגוגל.

קידום אורגני צריך את כל ה- 3: גם 1) אופטימיזציה, גם 2) תוכן מקצועי (שעומד בכל דרישות ה- SEO ושאכן מספק ערך לקורא) וגם 3) קישורים חיצוניים איכותיים.

הדבר החשוב ביותר בעיניי למרות שיש מי שיחלוק עליי - זה תוכן מקצועי לצד אופטימיזציה מקסימלית, כאשר קישורים חיצוניים, חשובים עד כמה שיהיו - אם אין תוכן באתר שראוי כדי להיות מקום ראשון בגוגל, לא לגמרי יהיו שווים את ההשקעה הכספית.

על כן אני מציע לך תעשה מחקר מאמרים לפני הכל, הכולל גם חשיבה מעמיקה על היררכיית האתר שלך ועם תחילת הטמעת התכנים באתר יגיע השלב גם לקישורים איכותיים - חיצוניים, אותם תוכל לרכוש מספקים שונים אשר יספקו לך כתבות בוואלה, ישראל היום, ובעוד הרבה אתרים מוכרים יותר או פחות.

במידה והחלטת לעשות קידום אורגני בגוגל לאתר האינטרנט שלך בעצמך, משמע אין לך את העלות של האופטימיזציה, ואת התכנים החלטת גם כן לכתוב בעצמך - אז העלות המרכזית שלך תהיה הקישורים החיצוניים.

עלות של קישור חיצוני חיצוני אחד, יכולה להתחיל ב- 90 ש"ח + מע"מ (לא כולל מאמר והתמונה שצריכים להוסיף) ויכולה להגיע גם לעשרות אלפי שקלים במידה ומדובר באתר אינטרנט סמכותי, מוכר ומאוד פופולרי. על כן השאלה היא כאן יותר מה התקציב שלך ומה התחרות בתחום.

ההצעה שלי היא תקציב של לפחות 1,000 לטובת קישורים חיצוניים, כאשר אם הדבר אפשרי - הייתי ממליץ אף על 3,200 ש"ח אם הדבר אפשרי, שכן אז יהיה באפשרותך לבחור לרכוש קישרורים חיצוניים, מסל קישורים איכותיים וחזקים יותר.

בעניין תוכן לאתר האינטרנט שלך, אם החלטת שאת כתיבת התוכן תשאיר למקצועניים - אז העולת למאמר אחד תתחיל ב- 300 ש"ח + מע"מ, כאשר מאמרים טכנולוגיים וטכניים הדורשים מהנדס או דוקטורת למדעי המחשב שיכתוב אותן יעלו כ- 650 + מע"מ למאמר.

רוב העסקיים מסתפקים במאמרים מקצועיים של 300 ש"ח + מע"מ למאמר, כאשר תקציב הקישורים והתוכן לאתר משולבים בתקציב אחד.

מה שאומר שבתקציב של 3,200 ש"ח (לא כולל אופטימיזציה) ניתן לייצר כ- 10 מאמרים לאתר, או לרכוש בין קישור אחד ל- 5 קישורים איכותיים, או לשלב בין השניים. הבחירה לתקציב ביידים שלך.

איך עושים קידום אורגני בגוגל? - סיכום בכותרות

לשיתוף עם חברים:
פרסומות - Ads
לוגו אתר המפקח - הלוגו בצורת שפם דחור ובתוכו זכוכית מגדלת היוצרת עין כאשר ממנה נוצר גרף בעלייה
עוד רגע מזמנך בבקשה...
אתר האינטרנט שלך מתקדם בגוגל?

המפקח ישמח להפתיע אותך עם 3 תובנות משמעותיות על הקידום האורגני של אתר האינטרנט שלך

דילוג לתוכן