במאמר זה אנחנו הולכים להיכנס מאוד עמוק ובצורה פרקטית לכל הקשור למחקר מילות מפתח והחשיבות שלו.
אז מה זה מילות מפתח?
בפשטות מילות מילות מפתח, אלה הם ביטויים בין מילה אחת ליותר, שהלקוחות הפוטנציאלים של העסק שלך מחפשים באינטרנט.
מנועי חיפוש וכן גם מערכות AI למיניהן, מקבלות שאילתות (מילות מפתח) בשדה החיפוש או באזור הטקסט במערכות AI על בסיסן הן מספקות את התוצאות הרלוונטיות ביותר לדעתן לצורך של הגולשים / המשתמשים השונים.
השימוש במילות מפתח
ככול ששאילתה חוזרת על עצמה יותר ויותר, הדבר מעיד על נפח חיפושים גדול יותר לאותו הביטוי. למרות שיכול להיות מצב שגולש א' יחפש לדוגמא [עורך דין נדל"ן], וכן גם גולש ב' יחפש לדוגמא [עורך דין נדל"ן] (כמובן בלי הסוגרים המרובעים בשתי הדוגמות), אבל מטרת החיפוש שלהן תהיה שונה.
- שכן גולש א' מחפש את הביטוי כי הוא מתלבט אם ללמוד את התחום.
- ואילו גולש ב' מחפש את הביטוי כי הוא דרוש לו עורך דין נדל"ן.
משמע ביטויי מפתח (מילות מפתח) זהים, יכולים להיות למטרות שונות, ואנחנו צריכים לקחת זאת בחשבון כאשר אנחנו עושים מחקר מסוג זה.
ביטויי כסף VS ביטויי אוטוריטה
עוד נקודה שצריכים לקחת בחשבון היא ביטויי כסף לבין ביטויי אוטוריטה.
ביטויי כסף
ביטויי כסף הם ביטויים שמי שמחפש אותם בסבירות גבוהה בשל כבר לרכוש את המוצר או השירות.
ביטויי אוטוריטה
ביטויי אוטוריטה מהצד השני, הם ביטויים שמי שמחפש אותם אולי עדיין לא בשל לקנות, אבל הוא כן חוקר את התחום ואת האפשרויות השונות בו.
המטרה שלנו היא לקנות עבור הלקוחות הפוטנציאלים שלנו בכל שלבי התהליך, ולכן אנחנו נהיה מעוניינים שהלקוח ייפגש עם המותג שלנו גם כאשר הוא יתחיל לחקור את התחום והאפשרויות השונות בו, וגם וכמובן כאשר הוא כבר יהיה מוכן ובשל לקנות ולשלם.
משפחת ביטויים, ביטויי זנב ארוך וביטויים נרדפים
נקודה נוספת שצריך להכיר כאשר מדברים על מחקר מילות מפתח, זה משפחת ביטויים, ביטויי זנב ארוך וביטויים נרדפים.
משפחת ביטויים
משפחת ביטויים זה אומר שאנחנו לא 'תוקפים' משמע נלחמים להתקדם רק על ביטוי אחד בלבד מתוך רשימת מילות המפתח שלנו, אלא כאשר אנחנו מתמקדים בביטוי אחד, אנחנו למעשה מתמקדים בכל המשפחה שלו, וכל משפחת הביטויים שרלוונטיים לו הולכת להתקדם בגוגל ובשאר מנועי החיפוש ומערכות ה- AI למיניהן ביחס לנכס הדיגיטלי שאנחנו מקדמים.
ביטויי זנב ארוך
זה בעצם אומר שאם יש לנו בתוך רשימת מילות המפתח שלנו ביטוי מסוים המייצג קטגוריה ראשית ולכן יש לו נפח חיפושים יחסית גדול, דוגמא: עורך דין נדל"ן
אז זנבות ארוכות שלו יהיו:
- עורך דין נדלן מומלץ
- עורך דין נדלן מחיר
- עורך דין נדלן ומקרקעין
וכן הלאה.
משמע הביטוי עצמו + מילים נוספות המדייקים עוד יותר את החיפוש (שאילתת) הגולש.
ביטויים נרדפים
ביטויים נרדפים הם למעשה ביטויים שהמשמעות שלהם והמאמר שכנראה נכתוב במטרה לקדם את אותו ביטוי יהיה זהה לאותו ביטוי שכבר אנחנו כותבים עליו את המאמר, דוגמא עבור הביטוי עורך דין נדל"ן, הביטויים הנרדפים יהיו:
- עורך דין לענייני נדל"ן
- עו"ד נדלן
- עו"ד לענייני נדל"ן
כאשר המטרה שלנו תהיה לשלב את אותם הביטויים בתוך המאמר על מנת שנוכל להימנע ממאמר ספאמי החוזר בכל פעם על אותו ביטוי מפתח.
בנוסף גם לזנבות ארוכים ישנם ביטויים נרדפים שאפשר לציין במקטע הרלוונטי להם במאמר שנכתוב, ולכן נוסיף זאת גם במחקר מילות מפתח שלנו.
סוג הביטוי במחקר מילות המפתח | ההסבר בקצרה |
---|---|
משפחת ביטויים | כל הביטויים תחת הקטגוריה הראשית של ביטוי המפתח |
ביטויי זנב ארוך | [הביטוי הראשי עצמו] + טקסט נוסף |
ביטויים נרדפים | ביטוי אחר שהסבר שלו יהיה דומה לביטוי עצמו שאנחנו מנסים לקדם |
החשיבות של מחקר מילות מפתח
בסופו של יום מחקר מילות מפתח הוא כלי שהתוצר הסופי שלו הוא אקסל, המייצג את היררכיית אתר האינטרנט שלנו, מסייע לנו להבין מה הלקוחות שלנו מחפשים וכמה בחודש מבחינת התכנית העסקית, וכן מקנה לנו את ההבנה עם באילו ביטויים משתמשים הלקוחות הפוטנציאלים שלנו כדי להגיע אלינו ולקנות.
- דבר שכמובן יעזור לנו גם כאשר נעשה קידום ממומן, ולא רק SEO, וכן בכל תכנית שיווקית אחרת שנרצה לעשות בהמשך.
איך מבצעים מחקר מילות מפתח בצורה הנכונה?
כאשר רוצים לייצר מחקר מילות מפתח בצורה הנכונה, משמע כזה הבאמת נותן את הערך העמוק ביותר, צריך גם להבין את מהות העסק ואת התכנית העסקית שלו.
לא מספיק רק לבצע חיפוש מילות חיפוש בגוגל או בכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל, שכן לפעמים יותר מידי זה למעשה פחות ואני אסביר.
ראשית אציין שכתבתי 2 מאמרים מאוד רלוונטיים למחקר מילות מפתח, שכדאי לקרוא כעת או אחרי סיום קריאת המאמר הנוכחי.
נושאים לכתיבה וסדנת כתיבת תוכן
מאמר שלמעשה מסביר איך למצוא ביטויים לכתיבה. וממש למצוא את הביטויים הרלוונטיים לכתיבה, אם על ידי הכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל ועם בדרכים הרבה יותר יצירתיות.
מאמר חשוב, לפני כל כתיבת תוכן לאתר.
היררכיה עמוקה מול בלוג
במאמר שם אני למעשה פירטתי את ההבדלים בין אתר עם היררכיית עמודים עמוקה לבין אתר שטוח שיש בו בלוג, אספק לך ספולייר קצר ואציין כי אתר עם היררכיית עמודים עמוקה, מה שאומר גם מילות מפתח עמוקות יותר, לרוב תמיד ינצח כל בלוג, והסיבה לכך היא הרלוונטיות של העמוד הנוכחי לגולש.
וזו למעשה גם הדרך לבצע מחקר מילות מפתח בצורה הנכונה:
זיהוי ביטויי המפתח בתחום העיסוק שלך
להשקיע בחיפוש וזיהוי ביטויי המפתח הנכונים לקידום העסק שלך.
קובץ אקסל משולב עומק ומילות נרדפות
לבנות קובץ אקסל שניתן לקרוא לו גם מחקר מאמרים, משולב היררכיה עמוקה ומילות נרדפות לאותם הביטויים באותו עמוד.
איזון בין כסף לאוטוריטה
להשקיע את החשיבה גם בביטויי כסף ואוטוריטה, ולנסות לייצר מן איזון ביניהם.
חשיבה על משפחות ביטויים וזנבות ארוכים
לחשוב על משפחת הביטויים המלאה של כל ביטוי קטגוריה ראשית והזנבות הארוכים שלו.
מחקר מילות מפתח לצורך אסטרטגיית שיווק
כעת לאחר שכבר יש לנו מושג מה צריך להכיל ומה המטרה והחשיבות של מחקר מילות מפתח, זה הזמן לייצר את ההבדל בין מחקר מילות מפתח של אתר חדש לבין מחקר המיועד לאתר קיים שכבר מהכיל לא מעט תוכן ומקודם כבר על אלפי ביטויים, שכן מדובר כאן על שתי אסטרטגיות שיווק שונות.
מחקר מילות מפתח לאתר אינטרנט חדש
במחקר מילות מפתח לאתר אינטרנט חדש, אני אעשה מחקר המכיל עד 120 נושאים למאמרים על בסיס שיחה מקדימה עם הלקוח והתכנית העסקית שלו.
כאשר מבחינת הנוסחה כדי להבין כמה נושאים למאמרים יהיו במחקר מילות המפתח, אחשב זאת בצורה הזו:
- [כמות מאמרים לכתיבה בחודש] * 2 * 6 חודשים < 120 (לא יותר מ- 120 נושאים שונים).
וכמובן אשים דגש מאוד חזק על היררכיית האתר, ואנסה לייצר משהו מבודל משאר המתחרים בענף.
מחקר מילות מפתח לאתר ותיק וגדול
לעומת זאת עבור אתר ותיק וגדול שכבר מקודם על אלפי ביטויים ושיש לו כבר מאות עמודים, אנסה קודם כל להבין מה משפחת ביטויי הפתח עם הכי הרבה פוטנציאל להתקדם בגוגל ובשאר מנועי החיפוש ופלטפורמות ה- AI.
אעשה זאת בעזרת כלי לבדיקת מילות מפתח הבודק לי את מיקום הביטויים שלהם, דוגמת:
אשר ייתן לי יחסית במהירות השקפה איזו משפחת ביטויים שחשובה ללקוח עסקית, עדיין לא נמצאת במקומות הראשונים אבל פוטנציאלית נכון לכרגע יהיה הכי קל לקדם אותה ואז אצרך לקבל את ההחלטה בין 2 האפשרויות:
- לייצר מחקר ממוקד סביב אותה משפחת ביטויים כדי לראות מה חסר שם.
- לייצר מחקר מלא לכל קטגוריות הראשיות באתר, כדי לייצר שם סדר מהיסוד.
ההחלטה כאן תלויה במספר גורמים, כגון:
- המצב הנוכחי של האתר
- הסיכון לקידום האורגני של עסק הלקוח.
- תקציב הלקוח
- מטרת הלקוח
- התכנית העסקית של הלקוח
ועוד.
אבל בגדול הלקוח, התכנית העסקית שלו והמצב הנוכחי של האתר, ככה שהתכנית האסטרטגית שיווקית עבורו – תהיה הנכונה ביותר עבור העסק שלו.
לסיכום
מחקר מילות מפתח זה אולי בין הפעולות הראשונות ביותר שנעשה עם תחילת העבודה עם הלקוח, ואולי אף בין הפעולות החשובות ביותר.
שכן הדבר מייצב את האתר לפי תכנית עסקית ברורה ואסטרטגיה שיווקית, ועל כן תמיד שאני ניגש ליצירת מחקר מילות מפתח לכל עסק או ארגון, אני קודם כל לומד את תחום העיסוק שלהם ומה שבאמת חשוב להם.
ונימה זאת גם אציין שהרבה פעמים קורה שמרוב שאני נכנס כה עמוק לתכנית העסקית – שיווקית של הלקוח, קורה לרוב שהלקוח מפנים תובנות חדשות על העסק שלו עצמו (לא משנה מה גודלו).
להתייעצות ושאלות נוספות אפשר ליצור עמי קשר.