כאשר אני בודק אתר, הבדיקה שלי והדרך בה אני בודק, כולל הכלי בו אני משתמש משתנים לפי מטרת הבדיקה והפרמטר שאני רוצה לבדוק.
בקצרה אפרט על כל אחת מהבדיקות העיקריות:
- בדיקת מהירות אתר
- בדיקת כניסות לאתר
- בדיקת טראפיק לאתר
- כלי לבדיקת מצב האתר שלך בגוגל
- בדיקת איכות אתר
- בדיקת מיקום האתר בגוגל
- בדיקת קידום אתר
- בדיקת איכות – כתיבת תוכן לאתרים
- דו"ח מחקר מתחרים בגוגל לטובת קידום אורגני
בדיקת מהירות אתר
מהירות זמן טעינת האתר שלך חשובה הן מבחינת חוויית המשתמש והן מבחינת קידום האתר בגוגל. כאשר בעת הבדיקה יש לבדוק גם את זמן טעינת האתר במובייל וגם את זמן טעינת האתר מהדסקטופ.
הבדיקה דרך גוגל – המחיר חינם
את בדיקת מהירות האתר (או יותר נכון לנסח זמן טעינת עמוד האתר), יש לעשות דרך הכלי החינמי של גוגל בכתובת הזאת:
הכלי יספק לך מידע מלא על הפרמטרים הדורשים שיפור במובייל ובדסקטופ לטובת צמצום זמן טעינת עמוד האתר שלך, לצד ציון מהירות האתר:
בדיקת כניסות לאתר
כאשר מדברים על בדיקת כניסות לאתר (כמה גולשים נכסו לאתר האינטרנט שלך ומאיזו פלטפורמה וקישור), השאלה הנשאלת היא האם מדובר על אתר האינטרנט שלך שיש לך הרשאות בו, או על אתר שאין לך הרשאות בו, מה שהופך את הבדיקה לפחות מדויקת אבל קלה כמעט באותה המידה.
בנוסף לכך ישנם כלים שונים לאותה הבדיקה שבכל אחד מהם יתרונות וחסרונות שונים. אפרט על אילו שאני עושה בהם שימוש בשני המקרים השונים (בדיקה פנימית – עם הרשאות, ובדיקה חיצונית – ללא הרשאות).
בדיקת כניסות פנימית לאתר (עם הרשאות)
Google Analytics
Google Analytics הוא בין הכלים המרכזים ביותר על מנת לקבל תמונה מלאה על הכניסות שלך מהאתר, הכלי מציג בצורה נוחה וברורה:
- מספר הכניסות לאתר לאורך זמן ובזמן אמת
- סה"כ ההכנסות ממנו ממכירות או מלידים
- משך זמן הגולשים באתר
- המדינות, הערים והמכשירים מהם נכנסו הגולשים לאתר
- הפלטפורמות השונות שמהם נכנסו הגולשים לאתר:
- פייסבוק, אימייל, קידום ממומן וכו'
- ועוד
Google Console
Google Console (או בשמו הרשמי: Google Search Console) הוא כלי רב עוצמה אשר יספק לך נתונים משמעותיים על הקידום האורגני שלך בגוגל, על הביטויים שהאתר שלך מקודם עליהם – על שגיאות סריקה, במידה ויש כאלה ועוד.
לא פחות חשוב, אחד התפקידים של הכלי הוא לעזור לך לספר לגוגל על האתר שלך, וזאת על ידי הוספת מפת אתר (SiteMap.XML) מהאתר שלנו ל- Google Console עצמו.
Zefo
זיפו (Zefo) זה כלי אינטרנטי רב עוצמה בפיתוח ישראלי, לקבלת תמונת מצב מלאה על התקדמות האתר שלך בגוגל.
זיפו מתממשק לחשבון גוגל ה- Analytics ולגוגל Console שלך, כאשר עליך מוטלת האחריות להגדיר לו אחר אילו ביטויי מפתח לעקוב והמערכת מספקת לך מידע אמין על התקדמות האתר בגוגל, מה יש לשפר, על התחרות בתחום, הכניסות ועוד הרבה – בצורה הכי ידידותית וצלולה שניתן, יותר מ- GSC (Google Search Console) ומ- GA (Google Analytics) יחד.
אגב, דרך זיפו, אם ישנו רצון כזה – ניתן להגדיר דו"חות חודשיים סופר מעניינים.
בדיקת כניסות חיצונית לאתר (ללא הרשאות)
כאשר אין לך גישה לאתר (נגיד וברצונך לבדוק את המתחרים), ועדין יש לך עניין גדול בלבדוק את כמות הכניסות באותו אתר, משמע אין לך גישה לא ל- GA ולא ל- GSC של האתר וגם לא לשום מערכת שהאתר מחובר עלייה, כגון זיפו כפי שהזכרתי קודם.
ישנה נוסחה שהרבה כלים משתמשים בה – כדי לחשב עבורך את כמות הכניסות לאותו אתר – גם כשאין לך כל גישה אליו.
הנוסחה לחישוב כמות כניסות לאתר
אותם כלים מוציאים את כל הביטויים שאותו אתר מקודם עליהם, הם בודקים:
- כמה חיפושים חודשיים יש לכל ביטוי חיפוש (כמו ש- Google Adsמציג)
- המיקום בגוגל (התוצאה) של כל ביטוי, בהתייחס לאותו אתר
כמו בטבלה כאן.
טבלת ביטוי מפתח, כמות חיפושים והמיקום כעת בהתייחס לאתר https://www.isoc.org.il:
ביטוי המפתח | כמות החיפושים בחודש | המיקום כעת |
---|---|---|
איך לקדם אתר | 30 | 1 |
פתיחת חנות וירטואלית | 50 | 1 |
דומיין | 2,200 | 3 |
טיק טוק | 13,000 | 7 |
קידום אתר בגוגל | 350 | 8 |
רק במקום 5 ביטויי מפתח / חיפוש – יופיעו כלל הביטויים שאותו אתר מקודם עליהם. מה שיכול להגיע למאות, עשרות אלפים ועד ללא ידע תלוי בגודל האתר… ואותם הכלים מתחילים לחשב.
הם מחשבים תוך כדי שהם נותנים לכל מיקום בגוגל, אחוזים מסוימים של כניסות (הקלקות בגוגל בתוצאות החיפוש).
בקצרה ובטבלה אציין את אחוזי הכניסה לאתר, לכל תוצאה בגוגל בהתייחס לעמוד הראשון.
טבלת אחוזי כניסה לאתר לפי התוצאה האורגנית במנוע החיפוש
מיקום בגוגל | אחוזי הכניסה המשוערת לאתר |
---|---|
מקום ראשון | 31.73% |
מקום שני | 24.71% |
מקום שלישי | 18.66% |
מקום רביעי | 13.60% |
מקום חמישי | 9.51% |
מקום שישי | 6.23% |
מקום שביעי | 4.15% |
מקום שמיני | 3.12% |
מקום תשיעי | 2.97% |
מקום עשירי | 3.09%* |
*אכן בין תוצאה 10 ל- 9, עדיף להיות מקום עשירי. למחקר המלא בתחום.
זה אומר שאם לביטוי יש 100 חיפושים בחודש, ואתר האינטרנט שלך במקום הראשון עם אותו הביטוי, יהיו לך כמובן כ- 32 כניסות לאתר מאותו הביטוי.
כאשר חשוב לציין – לא רק המיקום עצמו משנה, אלא גם הקריאה לפעולה, והנוסח בטייטל ודיסקרפשיין האתר.
עצרו רגע, אני יודע שלא תכננתם כעת להיכנס לחישובים מסובכים ונוסחאות, במיוחד שהצגתי פה רק את משתני הנוסחה ללא הנוסחה המלאה – בזה אעמיק במקום אחר.
על כן, איזה מזל שיש לנו כלי אינטרנטי כמו aHrefs, שאומנם תמיד נותן הערכת כניסות אתר נמוכות מהמציאות, כי הוא מחשב את כמות החיפושים בחודש בצורה קצת אחרת, אבל מספק מספר שניתן לעבוד איתו.
aHrefs
aHrefs הוא כלי מדהים שחושף לפנינו את המציאות של כל התקדמות אתר, גם כאשר אין לנו כל הרשאות כניסה לאתר או לאחד משירותיו המחוברים אליו.
אני לדוגמה משתמש ב- aHrefs כדי לזהות אתרים הנמצאים בירידה או בעלייה ברמה האורגנית שלהם בגוגל (לפחות אחד השימושים), כאשר הכלי מציג גם את כלל הביטויים שהאתר אותו אנחנו בחרנו לסרוק מקודם עליהם, את רשימת הקישורים החיצוניים שלו ועוד הרבה:
בדיקת טראפיק לאתר
ההבדל בין בדיקת טראפיק לאתר לבין בדיקת כניסות לאתר, הוא דיי זהה ובעיקר סמנטיקה, ובכול זאת כאשר אני מדבר על כניסות לאתר – אני לרוב חושב על הקלקות.
על כמה הקליקו על קישור ברחבי האינטרנט (בעיקר האורגני) ונכנסו לאתר. ואילו כאשר אני חושב על טראפיק, אני חושב מה התנועה כעת בתוך האתר ומה השווי הכלכלי שלה.
ובמילים פשוטות, כניסות בעיניי זה מחוץ לאתר – לתוך האתר. טראפיק בעיניי זה מה שהגולשים עושים בתוך האתר; בכמה עמודים הם צופים? אילו פעולות הם עושים באתר? כמה זמן הם שוהים באתר? וכן הלאה.
על כן, כשאני רוצה לענות על שאלות שקשורות לתנועה בתוך האתר, כגון מה הערך הכספי של התנועה האורגנית בו, מה השווי הכספי של כלל הטראפיק האתר (נגיד ואני מעוניין למכור את האתר) ומה התנהגות הגולשים הנוכחית בו – על מנת שאוכל לשפר אותה, ולהעצים את המרות הגולשים בו ללידים (Leads) משלמים, אני בודק טראפיק.
איך בודקים טראפיק?
- aHrefs
- Zefo
- HotJar
על aHrefs ו- Zefo פירטתי עוד קודם לכן והם אחלה כלים בין אם אין לך הרשאות באתר (נשתמש ב- aHrefs) ובין אם יש לך הרשאות לאתר (נשתמש ב- Zefo), לשני הכלים ישנן חבילות אשר יש לרכוש – יחד עם זאת, ישנן מספר שירותים חינמים שאפשר לקבל מהם.
נחזור לעניינו – בכל מקרה, אילו הם כלים העוזרים למדוד כמויות, אבל איך מודדים התנהגות של גולשים בתוך האתר?
בדיקת התנהגות גולשים באתר
לצורך בדיקת התנהגות גולשים באתר, אנחנו נשתמש ב- HotJar אשר בהתקנה פשוטה באתר שלך (כן, צריך לשימוש בו הרשאות לאתר) יקליט לך מה גולשים עושים באתר האינטרנט שלך.
כמובן הכלי שומר על הפרטיות המלאה שלהם, לא מקליט מספרים (גם לא כאלה שכבר נמצאים בתוכן האתר) ולא פרטים מזהים כגון כתובת IP וכו'.
HotJar מספק לנו:
- על מה הגולש לחץ
- איפה גלל ובכמה עמודים
- על מה עצר כדי לקרוא ועל מה דילג
- כמה זמן הגולש היה אצלנו באתר
- כמה פעולות הוא עשה אצלנו באתר
- מאיזה מכשיר גלש, דפדפן ומדינה
- ומאיזה אתר הוא הגיע
- ועוד
ל- HotJar ישנה חבילה חינמית לצד חבילות בתשלום חודשי. אני כעת משתמש בגרסת הניסיון שלהם ל- 14 ימים, לצורך אתר חדש שהקמתי.
"כלי לבדיקת מצב האתר שלי בגוגל"
לפני מספר ימים ניגש אליי חבר, וביקש המלצה לבדיקת מצב האתר שלו בגוגל מבחינה אורגנית, אמרתי לו "אם יש לך גישה לאתר תשתמש בגוגל אנליטיקס וגוגל קונסול.
כמו כן, אם אתה מוכן גם לשלם אז תחבר אותם לזיפו", בדיוק כפי שהנחתי אותך כאן, מספר שורות קודם.
אבל האם זה מספיק?
ובכן – לא זה לא מספיק. זה אפילו לא קרוב כדי להספיק.
למרות שמגוגל אנליטיקס תקבלו מידע אמין ומדויק על התנועה שלך באתר וגוגל קונסול יציג לך גם שגיאות סריקה כאלה ואחרות, הוא לרוב יציג לך אותם, לאחר ששגיאות אלה כבר התחילו לפגוע לך בתוצאות האורגניות.
ולמרות שגם אם תשלמו למערכת כמו זיפו ממיטב כספך, אשר בה יש תת-מערכת שלמה אשר מציגה לך שגיאות באתר כפי שאף מערכת אחרת לא תציג לך – ישנם עוד מספר כלים שכדאי לך להכיר כדי לקבל תמונה מלאה ושלמה.
חלק מהכלים הללו כבר היכרנו, וכבר סיפרתי לך עליהם כגון aHrefs ו- Page Speed Insights (כלי בדיקת מהירות האתר של גוגל).
על החלק האחר שעדין אין לך היכרות איתם, אפרט כעת. אגב, בכלים הללו אין לך אפילו צורך בגישה לאתר או למערכות שונות, למעשה ניתן לראות את האתר שלך או של אחרים, "מהעיניים של גוגל".
לראות את האתר מהעיניים של גוגל
- Screaming Frog
- תוספי כרום
- זוג עיניים
Screaming Frog
Screaming Frog (SF) הוא תוכנת מחשב, אשר סורקת כל אתר באינטרנט אשר תבחרו לסרוק (למעט אתרים החוסמים את האפשרות) המאפשרת לראות את האתר שלך או של אחרים מהעיניים של גוגל. לגמרי כך.
התוכנה סורקת כל עמוד ועמוד באתר שלך, מציגה שגיאות 404 (עמוד לא קיים), 301 (עמוד המעביר לעמוד אחר), 502 (שגיאת שרת), עמודים החסומים לאינדוקס, עמודים עם תוכן מועט, טייטלים ודיסקרפשנים זהים בין מספר עמודים, עמודים מחוסרי כותרת ראשית H1 ועוד הרבה מאוד.
בנוסף לכך, התוכנה מאפשרת חיבור למספר API'ים (ספריות קוד להתממשקות עם תוכנות צד שלישי) מאוד שימושיים המאפשרים הצגת תמונה כמעט לגמרי מלאה על מצב האתר שלך, ומבלי הצורך שבכלל תהיה לך גישה אליו.
אחד הדברים האוהבים עליי בתוכנה הזאת, שהיא מאפשרת גם לראות את כלל היררכית האתר ובצורה סופר נוחה.
תוספי כרום לבדיקת מצב אתר האינטרנט שלך
- SEO META in 1 CLICK
- Check My Links
- H-tag
- NoFollow
SEO META in 1 CLICK
SEO META in 1 CLICK הוא תוסף לכרום המאפשר בלחיצת כפתור לראות את הגדרות ה- SEO של העמוד המסוים בו הינך כעת.
בין האפשרות של תוסף SEO META in 1 CLICK
- צפייה בטייטל ודיסקרפשיין העמוד
- צפייה ב- Canonical
- תג המצביע למנועי החיפוש מי העמוד המקורי של התוכן בו – העמוד הנוכחי או כותבת URL אחרת
- היררכיית כותרות העמוד
- רשימת התמונות בעמוד ותג ה- ALT שלהן (אם הוגדר)
- רשימת הקישורים הפנימיים והחיצוניים בעמוד ומספר המופיעים שלהם
- התגים המוגדרים לשיתוף העמוד במדיות החברתיות
- קישור למפת XML האתר ולקובץ txt
- רשימת כלים נוספים שנוכל להיעזר בהם
Check My Links
Check My Links הוא תוסף לכרום המאפשר בלחיצת כפתור לצבוע בצבע את כל הקישורים בעמוד באתר בו הפעלתם את התוסף, תוך כדי שלכל צבע ישנה משמעות.
מה שמאפשר לנו לזאת אילו קישורים באתר שלנו תקינים, באילו ישנה בקשת 301 (העברה לעמוד אחר מהקישור), אילו מעבירים לעמוד אשר לא קיים (404 או עמוד שלא ניתן לטעון – 502) ואיזה כדאי לבדוק כי הסטטוס שלהם לא ברור.
H-tag
אני חובב מושבע של סידור היררכיות, על כן H-tag הוא בין תוספי הכרום אהובים עליי ביותר. הוא מאפשר בלחיצת כפתור להציג איזה רמת כותרת כל כותרת בעמוד שלנו. מה שמאפשר לי לבדוק האם היררכיית הכותרות באתר נכונה והאם ישנה כותרת שפספסנו.
NoFollow
NoFollow הוא תוסף לגוגל כרום המאפשר בלחיצת כפתור לסמן אילו קישורים בעמוד שלנו הם NoFollow ואיזה הם DoFollow.
קישור עם תג NoFollow נותן הוראה לסורק האתרים של מנועי החיפוש, נגיד של גוגל, לא לעקוב אחר הקישור הנוכחי המסומן בתג זה. תג DoFollow לעומת זאת הפוך ממנו. מורה אחר אילו קישורים יש לעקוב, DoFollow לרוב יהיה גם ברירת המחדל.
אני לא רוצה כעת לבלבל לך את השכל יותר מידי, אז רק בואו נגיד שקישורי NoFollow אילו קישורים שתרצו להוציא החוצה (כקישורים חיצוניים) מהאתר שלך אבל לרוב לא תרצו לקבל, ובטח שלא לשלם על כאלה קישורים.
כאשר קישורי DoFollow בדיוק הפוך, לא תרצו להוציא החוצה מאתר שלך (כקישורים חיצוניים) אבל כן לקבל מאתרים אחרים, ואפילו לשלם עליהם במידה ומדובר באתר איכותי ורלוונטי.
זוג עיניים
עיניים, הם בין הכלים שלי שאני הכי מעריך, בלי עין רעה. הם מספקים לי יכולת ניתוח מדהימה, כדי להבין כל תמונה ולנצח כל אתגר.
כדי להשתמש בהם צריך אומנם אברים נוספים, וגם ידע – כדי להבין מה אנחנו רואים.
אבל אין ספק כי בעזרת זוג עיניים גם אם אין לך ידע רב, ניתן לבדוק את מצב האתר שלך על ידי מעבר עליו ובדיקת הטפסים השונים בו, הכפתורים ולמעשה כל אובייקט הקיים לך באתר ויש לו את הפוטנציאל ליצור לך פעולה באתר.
בדיקת איכות אתר
כאשר חושבים על איכות האתר, כל אחד ואחת יכולים לחשוב מה זה עבורם בדיקת איכות אתר, עבורי בכל מקרה, זה אומר לבדוק לפחות 8 פרמטרים שונים:
- תוכן
- קישורים
- חוויית משתמש
- קריאה לפעולה
- מהירות
- אמינות
- נגישות
- מסר ברור
כל אחד מהפרמטרים האלה, לדעתי משקף חלק מסוים מהפאזל של איכות האתר. איך לבדוק כל אחד ואחד מהם, זה כבר אסביר בהמשך.
בדיקת מיקום האתר בגוגל
כאשר אני בא לכתוב על בדיקת מיקום האתר בגוגל אני לרגע נרתע.
ישנן כה הרבה תוכנות, אפליקציות, תוספים, שירותים חינמיים ושירותים בתשלום, פנימיים לאתר וחיצוניים לו לבדיקת מיקום האתר בגוגל, שלי בכל אופן זה כבר יוצר בלבול.
ואני בטוח שאם הייתי עכשיו מפרט את כל רשימת הכלים – היה קל מאוד ללכת לאיבוד. על כן אציין רק את 2 הכלים החביבים עליי (אלה שאני משתמש) כאשר יש לך גישה לאתר, והמועדף עליי (שגם בו אני משתמש) כאשר אין לך גישה אל האתר ועוד כלי אחד שאני לא משתמש בו, אבל בדקתי אותו עבורך וחזרתי עם תובנות.
- Google Console
- Zefo
- aHrefs
- ROBOLINK
Google Console
כאשר יש לך גישה אל האתר, ההמלצה שלי היא להשתמש ב- Google Console עליו פירטתי קודם, אשר גם חינמי לחלוטין.
חשוב לדעת כי Google Console לא מציג את כל הביטויים שהאתר שלך מקודם עליהם. בנוסף לכך הוא מציג רק את אילו שחיפשו בתקופת הזמן שהגדרתם ולאותם ביטויים היו חשיפות וקליקים כמובן.
כמו כן המיקום, יהיה מיקום ממוצע לפי התקופה שהגדרת ופרמטרים נוספים, אז חשוב שלהגדיר לפי היום, או השבוע האחרון.
Zefo (זיפו)
כאשר יש לך גישה אל האתר, וישנה מוכנות להשקיע כסף בשביל מה שבאמת שווה את ההשקעה – אני ממליץ להשתמש ב- Zefo עלייה הסברתי קודם, להצגת התקדמות ביטויי האתר שלך.
*לטובת ההמחשה יצרתי לאחד הלקוחות שלי חשבון Zefo והוספתי למעקב 14 ביטויים שונים.
אני באופן אישי לרוב תמיד אעדיף תוכנה או שירות פרמיום ולזכות בכל התמיכה והחבילה המלאה, מאשר לא לקבל תמיכה כאשר צריך אותה או לקבל רק חצי שירות או חצי מאפשרויות הכלי.
בכל מקרה אם יש לך מקדם והוא עוקב אחר התקדמות האתר שלך דרך Zefo, ויש לו את אחת מהחבילות המתקדמות, הוא לרוב לא יגלה לך את זה, אבל למעשה הוא יכול עם טיפה עבודה לשתף אותך בנותני התקדמות ביטויי האתר שלך מ- Zefo כך שתמיד יהיה לך עדכון בזמן אמת.
בדיקת מיקום האתר על ידי aHrefs
על aHrefs הסברתי ופירטתי כאן כבר לא מעט. שכן הכלי יכול לספק לא מעט אפשרויות ולהציג הרבה מידע על כמעט כל אתר (יחסית לכמות ההיסטוריה הקיימת עליו).
אחת מהאפשרויות והמידע שהכלי המדהים זה יחשוף לפניך, הוא המיקומים של רוב הביטויים שאתר האינטרנט שלך מקודם עליהם. וכן, גם כשאין לך גישה אל אותו אתר – נגיד ומדובר על אתר של מתחרה.
הקץ'? השירות בתשלום חודשי והמחירים יחסית יקרים. בכל מקרה אני כל כך אוהב את הכלי הזה, ששילמתי עליו לשנה מראש.
ROBOLINK
ROBOLINK היא אפליקציה חינמית, ישראלית בת חודשיים (נכון ל- 14/10/21) אשר מצד אחד חסרים לה אומנם מספר פונקציות חשובות כמו מיון הדירוגים מהמובילות לאחרונות כך שכעת הביטויים השונים מוצגים כעת רק לפי ה- א' ב'.
היא לא מציגה נפחי חיפוש שזה חבל ועדכון מיקומי הביטויים היומי, קורה בצד שלנו (של המכשיר) ולא בשרת מה שעלול לגזול את חיי הסוללה.
מצד שני היא חינמית, היא רק בתחילת דרכה, היא אכן מציגה את מיקומי הביטויים רק שלא ניתן להגדיר לה מיקום מנוע החיפוש (שכן המיקומים יכולים להשתנות בין מנועי החיפוש של גוגל בארץ ובחו"ל).
היא תציג גרף יפיפה לכל ביטוי וביטוי שתגדירו למעקב, כדי לעקוב אחר התקדמות הביטויים לאתר שלך או של המתחרים (בין אם הם בירידה ובין אם בעלייה).
הגרף יציג את שינוי מיקום כל ביטוי לאורך הזמן וברמה היומית ובנוסף אפשר בלחיצת כפתור לעבור לאתר להזמנת תוכן ולהזמנת קישורים לאתר (למרות שבתכלס' זה יותר פרסומת מאשר יתרון – ובכל זאת, זאת אפליקציה Made in Israel, אז למה לא נפרגן?:)
ועוד דבר אחד אחרון, ישנה אפליקציה אחרת עם שם דומה בחנות, אז תזהרו להתבלבל…
שירות בדיקת קידום אתר
כאשר יצרתי את תחום פיקוח ה- SEO, כדי לפקח עבורך על קידום אתר האינטרנט שלך על מנת לייצר שכבת הגנה, שתשמור עליך מפגיעה ברווחיים העסקיים שלך ותייעל את עבודת קידום האתר שלך בגוגל החלטתי להרים את הכפפה וליצור כלי הבודק לעומק את קידום האתר, בתבנית ברורה אשר תעבוד דומה עם כמעט כל אתר.
על כן יצירתי נוסחה הבודקת 154 תתי-פרמטרים שונים, המחשבת אותם לפי משקלי חשיבות שונים כאשר המערכת מורכבת מ- 6 כלים שונים:
- Screaming Frog
- aHrefs
- זוג עיניים
- Google Sheets
- Google Data Studio
- Page Speed Insights
בעזרת זוג עיניי אני מסמן בטבלת Google Sheets בתבנית שמורה מראש, האם משהו קיים או לא קיים באתר, ומה סוג האתר (ישנם שינויים בין אתרי עורכי דין, רופאים, רואה חשבון וחנויות לשאר האתרים) והמערכת כבר עושה את שלה ומשלבת את כל הנתונים בדו"ח Google Data Studio המספק תמונה מלאה וברורה על קידום אתר האינטרנט שלך.
על כן אם ישאלו אותי מה זה בעיניי "בדיקת קידום אתר" – אענה כי בעיניי, זאת בדיקה עמוקה אשר בודקת את תוכן אתר האינטרנט שלך, רמת האמינות והסמכותיות שלו, התנהגות הגולשים (ברמת הקריאה לפעולה והחיזוי) ואיכות תיק הקישורים החיצוניים המפנה אל האתר שלך.
אני מאמין שברגע שהנתונים חשופים לפניך ובשקיפות מלאה, ניתן יהיה לתכנן אסטרטגיה עסקית – שיווקית בגוגל אשר תוך זמן קצר יחסית, תספק לך את התוצאות הרצויות אשר יעבדו עם תכנית העסקית שלך ותביא אותך אל הנקודה בה יהיה ניתן להרגיש ברגש מעורר השראה ולהיות במצב של וודאות מלאה.
שירות בדיקת איכות – כתיבת תוכן לאתרים
לפני שאתחיל להסביר על הבדיקה, כן – המפקח מספק גם כתיבת תוכן לאתרים, עובד עם כותבים וכותבות מלומדים ומקצועניים (ברמת ניסוח הרבה יותר גבוהה משלי) אשר מגיעים מעולמות עריכת הדין, הרפואה, הפיננסי, התיירות והטכנולוגיה.
התוכן שצוות הכותבים והכותבות שלי מספק, נכתב ונבדק על בסיס אותם הפרמטרים אשר אני בודק בעת ביצוע בדיקת איכות התוכן באתר שלך.
הבדיקה מוודאת כי התוכן אשר עלה על ידך או על ידי המקדם שלך לאתר האינטרנט שלך, הוא תוכן שגוגל אוהב; משמע קל לסריקה, להבנה על ידי הבוט של גוגל, משדר אמינות, ממוקד ולא מעותק.
זה אני בודק על ידי בדיקת מספר פרמטרים באלמנטים הבאים בתוכן האתר.
האלמנטים לבדיקת איכות תוכן האתר
- כותרת ראשית
- פסקת פתיחה
- פסקאות המאמר
- כותרות המאמר
- תוכן עשיר
- קריאה לפעולה (CTR)
- מקוריות
- חוק ה- 5
- גוף כותב המאמר
כאשר כלל 9 האלמנטים האלה, נבדקים יחד על בסיס 19 תתי-פרמטרים הנבדקים בבדיקת איכות כתיבת התוכן לאתרים שלך. חשוב לזכור, כי תוכן שעולה לאתר האינטרנט שלך – הוא תוכן שמייצג אותך מול הלקוחות הפוטנציאלים שלך.
גוגל מנסה לחקות את פעילות הגולשים באתר האינטרנט שלך ויחד עם זאת "להבין" את הנושא עליו "מדבר" כל עמוד ועמוד באתר. אופטימיזציה לתוכן אתר האינטרנט שלך היא קריטית לקידום האתר שלך בגוגל ולהגדלת אחוזי המרת המכירות מהאתר.
איך מתבצעת בדיקת איכות – כתיבת תוכן לאתרים?
נשאלת השאלה איך אני יודע אילו עמודים באתרך ברצונך שאבדוק. ובכן השיטה היא מאוד פשוטה. בשלב הראשון כמות העמודים שברצונך שאבדוק נבחרת על ידך.
אני סורק את האתר שלך ויוצר להם קובץ Google Sheets בו קישור לכלל עמודי אתר האינטרנט שלך, עם העמודות הבאות:
- שם העמוד
- לפי הכותרת הראשית או הטייטל
- קישור לעמוד
- כמות מילים בעמוד
- סטטוס
- [בהמתנה להחלטת הלקוח | לא לבדוק | לבדיקה | נבדק]
- הערות
לאחר מכן אני מחכה לך לסימון עבורי אילו עמודים לבדוק, כאשר כמובן – ניתן לסמן גם הכל, ואז אבדוק לפי סדר הטבלה בהתייחס לכמות הבדיקות שרכשת.
בסיום בדיקת איכות תוכן האתר, אשלח אליך דו"ח מפורט בו יהיה ניתן לעשות שימוש כדי שהמקדם שלך, או מי מטעמך (בתוספת תשלום) יסדר לך את תוכן האתר.
בבדיקת איכות תוכן האתר אני נעזר ב- 3 כלים שונים.
כלים לבדיקת איכות תוכן האתר
- Screaming Frog
- זוג עיניים
- Copy Scape
Copy Scape
Copy Scape הוא כלי אינטרנטי בתשלום לבדיקת העתקות באינטרנט.
מכניסים לתוכו תוכן טקסט או כתובת של אתר והוא סורק את האינטרנט לרוחבו ולעומקו כדי לאתר האם מישהו העתיק את תוכן האתר שלך או שחלילה הכותב שלך העתיק מאחרים, מה שחושף אותך לתביעה של עשרות אלפי שקלים ללא הוכחת נזק ולמאות אלפי שקלים במידה והתביעה מגיעה לדלתו של בית המשפט.
בנוסף לכך, כאשר גוגל מזהה שיש אצלך תוכן מעותק באתר, הוא עלול להעניש אותך על ידי הסרת עמוד התוכן מתוצאות החיפוש. על כן, חשוב מאוד להזהר מתוכן מעותק אצלך באתר האינטרנט.
דו"ח מחקר מתחרים בגוגל לטובת קידום אורגני
נגיד ויש לך חנות אינטרנטית, איך יהיה ניתן לבדוק כמה מכירות יש למתחרים שלך בכל יום ממוצע? – ניכנס לאתר האינטרנט שלהם מוקדם בבוקר, נחפש את המוצר הכי זול אצלם בחנות, נזמין אותו ונקבל קבלה.
לאחר מכן בסוף היום נחזור על רצף פעולות זה. התוצאה?
כעת ניתן לחשב את כמות המכירות היומית של אותו מתחרה, לפי הפרש בין המספר העוקב של הקבלה הראשונה לשנייה ומכאן נרגיש חופשי לשכלל מחקר זה.
ונכון, כולנו יודעים שבדיקה זאת, פרט מלהוציא לך כסף מהכיס, לשלם למתחרים ולחלחל לתוכך קנאה כאשר מגיעה ההבנה שהמתחרה שלך מוכר פי 10 מכירות יותר ממך, כנראה לא תוביל אותך גם לשום מקום.
אז בואו נהיה פרקטים.
מה יכניס לך רווח אמיתי, מללמוד להכיר את המתחרים? – הכפלת המכירות שלך. בין אם יש לך חנות אינטרנטית ובין אם מדובר בנתינת שירות מתחומי עריכת הדין, הרפואה הפרטית, ראיית החשבון או וכל בעלי או בעלות העסקים השונים עם אתר אינטרנטי. יותר מכירות = (לרוב) יותר רווחים.
הכפילו את המכירות מאתר האינטרנט שלך
אז איך נכפיל את המכירות שלך מאתר האינטרנט שלך, אם נכיר את המתחרים? – נייצר אסטרטגיה שיווקית לקידום אתר האינטרנט שלך בגוגל, על בסיס חוזקות אתרך והחולשות של אתרי המתחרים.
לצורך כך נצטרך לבצע מחקר מתחרים בגוגל, אשר יספק לך דו"ח מלא על קידום האתר שלהם בגוגל. אותו כמובן, אני יכול לספק לך.
מה אני בודק וחוקר?
במחקר מתחרים בגוגל לטובת קידום אורגני, אני למעשה מבצע את אותה בדיקה שאני עושה בבדיקת קידום אתר רק במקום פעם אחת, אז עוד 3 פעמים. לטובת יצירת טבלת השוואה בין 3 מתחרים שונים לבניך.
בדו"ח אני מוסיף את התובנות שלי על החולשות והחוזקות של כל אתר מהנבדקים יחסית לשאר הנבדקים. האתר שלך יחד עם 3 אתרי המתחרים. בנוסף אני מספק לך תובנה אשר תהווה עבורך את אבן הפינה הראשונה לבניית אסטרטגיית השיווק שלך בגוגל.
לטובת המחקר והנפקת הדו"ח אני עובד עם 6 כלים שונים.
הכלים ליצירת דו"ח מחקר מתחרים
- Screaming Frog
- aHrefs
- זוג עיניים
- Google Sheets
- Google Data Studio
- Page Speed Insights
ההצעה שלי היא רק – מיקוד! כאשר מזמינים ממני את המחקר, יש באפשרותך להתמקד בתחום שהכי חשוב לך עסקית או זה שהכי מעניין להשקיע בו.
אז למרות שזו לא חובה ועל כן זאת רק המלצה – כדאי להתמקד בתחום שהכי חשוב לך כאשר מזמינים ממני את דו"ח מחקר המתחרים בגוגל. ככול שיותר יהיה מיקוד – כך הדו"ח יהיה הרבה יותר איכותי ויספק תמונה עמוקה יותר בעלת תובנות הרבה יותר מעניינות.
סיכום בדיקת אתר
כפי שבטח כבר מובן לך בדיקת אתר כוללת בתוכה בדיקות שונות ומשונות, המצריכות שימוש במגוון כלים, חלקם חינמיים וחלקם בתשלום. חלקם מצריכים הרשאות לאתר וחלקם יכולים לבצע את עבודתם ללא כל הרשאה.
את חלקם האחד אנחנו נצטרך להוריד למחשב או להתקין כתוסף בכרום, ועבור חלקם האחר נצטרך להירשם באינטרנט. בקצרה אסכם לך הכל בטבלה.
טבלת בדיקות אתר והכלים להן
הבדיקה | תיאור בקצרה | הכלים לביצוע הבדיקה |
---|---|---|
בדיקת מהירות אתר | זמן טעינת עמוד האתר במובייל וב- PC ומה הם האובייקטים המאטים את טעינתו | Page Speed Insights, Web Page Test, GTmetrix |
בדיקת כניסות לאתר | כמות הגולשים הנכנסו לאתר והמקורות מהם הגיעו (במספרים) כדוגמת הפלטפורמה, הקישור, הביטוי, המדינה וכל מקור אחר | Google Analytics, Google Console, Zefo, aHrefs |
בדיקת טראפיק לאתר | התנועה וההתנהגות של גולשי האתר, בתוך האתר | aHrefs, Zefo, HotJar |
בדיקת מצב האתר שלך בגוגל | חיפוש שגיאות באופן כללי המשפיעות על סריקת האתר שלך בגוגל | Google Search Console, Screaming Frog, SEO META in 1 CLICK, Check My Links, H-tag, NoFollow, זוג עיניים |
בדיקת איכות אתר | בדיקה של לפחות 8 פרמטרים: תוכן, קישורים, חוויית משתמש, קריאה לפעולה, מהירות, אמינות, נגישות, מסר ברור | על ידי הכלים השונים המוזכרים כאן בטבלה |
בדיקת מיקום האתר בגוגל | בדיקת מקומי הביטויים שאתר מקודם עליהם בגוגל. לרוב לצד המיקומים, ליד כל ביטוי יהיה גם נפח החיפושים החודשיים שלו | Google Console, Zefo, aHrefs, ROBOLINK |
בדיקת קידום אתר | מהעיניים של המפקח, בדיקה של 154 תתי-פרמטרים אשר מעידים על עבודת קידום האתר, בשורה התחתונה הבדיקה בודקת את תוכן ואמינות האתר, התנהגות הגולשים בו (מבחינת קריאה לפעולה – חיזוי) ותיק הקישורים של האתרים המפנים אליו | Screaming Frog, aHrefs, זוג עיניים, Google Sheets, Google Data Studio, Page Speed Insights |
בדיקת איכות – כתיבת תוכן לאתרים | מעיניי המפקח, 9 אלמנטים בתוכן כל עמוד באתר הנבדקים בבחינת 19 פרמטרים שונים. כדי לייצר מאמרים שגוגל אוהב. האלמנטים הם: כותרת ראשית, פסקת פתיחה, פסקאות המאמר, כותרות המאמר, תוכן עשיר, קריאה לפעולה (CTR), מקוריות, חוק ה- 5, גוף כותב המאמר. | Screaming Frog, זוג עיניים, Copy Scape |
דו"ח מחקר מתחרים בגוגל לטובת קידום אורגני | מחקר המתחיל בבדיקת קידום אתר ל- 4 אתרים שונים. האתר שלך + 3 אתרים מתחרים. כאשר בין הבדיקות יוצרים טבלת השוואה, הכוללות בתוכה גם את חוזקות וחולשות כל אתר בהתייחס לאחר. בנוסף הדו"ח כולל את אבן הפינה (היתרון המשמעותי) עלייה ניתן את האסטרטגיה השיווקית – עסקית שלך | Screaming Frog, aHrefs, זוג עיניים, Google Sheets, Google Data Studio, Page Speed Insights |
לבדיקת אתר מכל סוג שהוא כדאי ליצור איתי קשר. בדיקות אתר כאלה ואחרות מיועדות לאלה המעוניינים לרוץ למרחקים ארוכים. אני אנתח, אעמיק בפרטים ואספק לך תמונה מלאה ותובנות שוות כסף – יותר מהתשלום המקורי שלך.