2021: חשיבות בדיקת קידום אתר ופיקוח SEO

בעלי עסקים רבים עברו אל המרחב הדיגיטלי, מתוך רצון להגדיל את החשיפה וההכנסות. עם זאת, רבים מהם לא מודעים לחשיבות הליך בדיקת קידום אתר. חשיבות ההליך, והצורך הגובר בו, הביאו לפיתוחו של בעל תפקיד חדש, "מפקח SEO". מיהו המפקח, מהם תפקידיו ולמה זה חשוב לכם?
לשיתוף עם קולגות:

המאמר הנוכחי נכתב באוגוסט 2021, יש בעמוד הבית, וכעת חלק מהארכיון המפקח.

שיווק דיגיטלי – עולם השיווק של המאה ה – 21

עולם השיווק הדיגיטלי פורס כנפיים בשנים האחרונות, ודי לבחון את פיזור תקציב הפרסום הישראלי הכולל לשם הסכמה עם הנתון המדובר.

נכון לשנת 2019, ביצע השיווק הדיגיטלי מהפך בפסגה, ועם 38% מסך תקציב השיווק שהושקע בישראל, עקף את הפרסום הטלוויזיוני, והתקבע כאפיק השולט במדינתנו.

למרות עלייתו המהירה, רבים נכנסו לעולם זה ברוח סערה, ואינם מצאו זמן להכיר כראוי את בעלי התפקידים העיקריים בתחום האמור.

5 חומשים לתורה

בעולם השיווק הדיגיטלי עד היום, שיחקו חמשה בעלי תפקידים עיקריים – בוני אתרים, כותבי תוכן (או בשמם השני, קופירייטרים), מעצבים גרפיים, מקדמים אורגניים ומנהלי קמפיינים ממומנים.

בעבר, שימוש בחמשת אלו היה יכול להביא לתוצאות אופטימליות, אשר היו מגדילים את הכיס של החברה ושלכם.

שוק פרוץ - הגדלת הסיכוי לעבודה לקויה

על אף שאת עבודתם של ארבעה מבין חמשת אלו ניתן לבחון בעין בלתי מזוינת, את עבודתו של מקדם ה – SEO קשה לאמוד באופן מיידי.

הסיבה לכך היא מהות העובדה. עבודתו של המקדם ברובה נעשית מאחורי הקלעים. ככלל, למעט המאמרים המוזנים באתר, ושיעור הקישורים החיצוניים המפנים אליו, קשה מאוד להבחין בעבודה (למעט מיקום האתר ושיעור הכניסות אליו, מידע המגיע לאחר מספר חודשים של עבודה).

משכך, רבים יכולים לתהות – האם בוצעה עבודה, וגם באם כן, האם זו מתבצעת כראוי?

קפיצה וחזרנו – הפער בתשלום למקדמים השונים

ראוי לציין, ככל שאנו מדברים על מקדם SEO, נקודה לעניין התשלום. בעבור מקדם SEO, אתם משלמים סכום חודשי קבוע, זאת למעט שעות עבודה ותוכן החורגות מהגאנט החודשי.

למולו עולה מנהל הקמפיינים הממומנים, אצלו נחלק התשלום לשני אפיקים.

ראשית, עולה התשלום למנהל עצמו, בעבור העבודה, המהווה חלק קטן מתוך התשלום הכולל שיועבר אליו. לצדו, מגיע התשלום בגין הקמפיין.

תקציב זה, אשר ייקבע על ידיכם באופן מוחלט, ישולם לפלטפורמה בה מנוהל הקמפיין, בגין כל כניסה של לקוח אל העמוד המקודם.

הפתרון – יהונתן כהן, מפקח SEO

אם כן, הגענו למנה העיקרית. ככלל, תפקידו של מפקח ה- SEO הוא לבחון את עבודתו של מקדם ה – SEO, או בשמו השני, המקדם האורגני, ולוודא שזו נעשית כראוי, או שמא העבודה נעשית חלילה בחסר או בצורה רשלנית.

יתרון נוסף של עבודת פיקוח ה- SEO, היא שדרוג אסטרטגיית הקידום שלכם כך שיתקשר עם האתר שלכם גם ברמה העסקית.

אז נעים להכיר, יהונתן כהן, לשעבר מנהל מחלקת SEO בסוכנות קידום האתרים עשהאל דרייר בע"מ.

לאורך תקופת פעילותי, ניהלתי צוות עובדים מיומן, עשרות כותבים, ובסך הכל, תחת אחריותי היו כ- 90% מלקוחות הקידום של החברה.

על אף שאני לא נוהג להעיד על עצמי, כאשר אני נכנסתי לעולם האינטרנט, התחום שלי היה אבן היסוד של עולם קידום האתרים הישראלי, שכן הכשרתי הראשונה הייתה מתכנת אתרים, הרבה לפני שוורדפרס ואלמנטור ראו אור.

בנוסף, בטרם כניסתי לחברה כשכיר, תפקדתי כבעל עסק לאורך 5 שנים, במסגרתו יצרתי תוכן חדשני ופורץ דרך לארגונים גדולים, הן ציבוריים, דוגמת משטרת ישראל, עיריית ירושלים ומשרד החינוך, והן פרטיים, דוגמת אינטל ומייקרוסופט.

בדיקת קידום אתר ופיקוח SEO – מה מתבצע בפועל?

ככלל, ישנה מטרה מרכזית אחת כדי לשכור את שירותיו של מקדם SEO - הבאת האתר שלנו לתוצאות ראשונות בגוגל, תחת אלפי ביטויים אשר יהיו לנו משמעותיים - עסקית, ואף יפתח את דלתנו ללקוחות משלמים, שלפני זה אפילו לא חשבנו לפנות אליהם בעצמנו.

הבעיה היא שעולם קידום האתרים אינו פשוט להבנה לאדם הממוצע. משכך, סביר להניח שאינכם מסוגלים לבחון או לבקר את עבודתו של מקדם האתרים שלכם, וקידום אורגני לוקח חודשים, עד שרואים בו תוצאות.

מצד שני, בדומה לכל נותן שירות אחר, ובמיוחד בעולם הדיגיטלי, בחינה נוספת, או במילים אחרות, עיניים רעננות, שיבחנו את העבודה בפרספקטיבה אחרת, יכולות רק להועיל.

בשביל זה אני פה.

על אף שאני מספק חבילות קידום אורגני ייחודיות לקידום האתר שלכם, עיקר ייעודי היא בחינה נוספת של עבודת המקדם, ובחינה לפוטנציאל עסקי של קידום האתר שלכם, לשם הענקת הצעות שונות, אשר יכולות להעניק ערך רב.

אולם, אציין כי ייתכן שאמצא כי המקדם האורגני ששכרתם עובד בצורה מופלאה, אך נקודה זו,  כשלעצמה, לא שוללת את הצורך בבדיקה תקופתית ובניית אסטרטגיית קידום אורגנית, מתוכננת היטב - אשר תטיב לצרככם העסקיים.

לאחר הבחינה מטעמכם – בחינה מטעמי

ככלל, הליך הבדיקה שלי כולל שני שלבים עיקריים, אשר בשלב בראשון אתם נדרשים להגיש מסמכים אודות האתר והרשאות גישה שונות.

בשלב השני, אפעל באופן עצמאי, לשם בדיקת איכות האתר וקידומו. לעניין המסמכים אותם אני דורש לשם הבדיקה, ניתן למנות את דוחות הקידום החודשיים משלושת החודשים האחרונים.

מעבר לכך, יהא עליכם להעניק לי הרשאות ללוח הבקרה של האתר ולנתונים נוספים. אולם, השאלה המעניינת יותר, היא מה אני עושה באופן עצמאי, לבדיקת איכות העבודה על אתרכם?

מעבר על דו"ח SEO חודשי – לטובת בדיקת קידום האתר

דו"ח SEO חודשי בעצם כולל מבט מלא אודות התנועה באתר האינטרנט של העסק. אילו עמודים אטרקטיביים יותר, אילו פחות, באילו פרמטרים ירדנו ובאילו עלינו. כך, אני אוכל להעניק לכם מידע שלם אודות השירות עליו אתם משלמים, ותוכלו לדעת האם קיבלתם תמורה ביחס לכסף.

בדומה לכל נותן שירות אחר, דוגמת עורך דין (אשר מחייב לפי שעה, בהתאם לפעולות שביצע) או רואה חשבון (אשר מנפיק לנו דוחות שונים שאנו זקוקים להם), אני מתחייב לדאוג להעביר אליכם את כלל החומרים הרלוונטיים שמצאתי במהלך הבדיקה. שקיפות ובהירות הם לנגד עיני.

דו"ח ה – SEO החודשי שלי כמקדם SEO

כאשר תפקדתי כמקדם SEO עבור חברות שונות, הייתי מנפיק מדי חודש בחודשו דו"ח SEO. ככלל, הדו"ח כלל מספר פרמטרים עיקריים, כמובא בטבלה הבאה:

פרמטר נבחן המונח מימין - על רגל אחת
Zefo מדובר על פלטפורמה ישראלית, אשר מקבלת מידע מגוגל קונסול וגוגל אנליטיקס, ובוחנת את נתוני התנועה של האתר, התקדמות ביטויים שבחרתם וכו'.

מה סיפקתי ללקוחות?

דו"ח חודשי מסכם – מסמך PDF הנספח לדו"ח הכללי. כולל מיקומי עמודים, מקורות תנועה ושינויים בה.

כמות הגולשים החודשית מספר הגולשים שפקדו את האתר מכלל המקורות השונים.

מה סיפקתי ללקוחות?

השורה הראשונה בכל דו"ח חודשי שמונפק. מקבל משנה תוקף כאשר האתר שובר את תקרת 1,000 הגולשים.

אחוז הגולשים האורגניים אחוז הגולשים, אשר הגיעו לאתר מקידום אורגני בלבד, לרבות גוגל.

מה סיפקתי ללקוחות?

השורה השנייה בדו"ח. מדובר על אחוז ההשפעה שלכם בפועל.

FIX Digital, PromoBox, Holistic דוגמות לפלטפורמות ישראליות לניהול CRM (לידים) המגיעים מהאתר, לרבות טלפונים, טפסים אלקטרוניים וכו'.

מה סיפקתי ללקוחות?

כמות לידים כללית ומפולגת בהתאם לפרמטרים. יש לשים לב שמצב שבו יש יותר לידים אלקטרוניים מטלפוניים, יש בעיה.

דו"ח משימות אתר פירוט המשימות שבוצעו באתר בחודש החולף, לרבות פעילות אופטימיזציה וקידום.

מה סיפקתי ללקוחות?

פירוט כלל המשימות שבוצעו. ככלל, פעילות בשקיפות ואמינות היא המפתח ללקוח מרוצה, ולשותפות מוצלחת.

סקירת מאמרים מוזנים סקירת המאמרים שעלו לאתר ופעולות האופטימיזציה שבוצעו ביחס אליהם.

מה סיפקתי ללקוחות?

טבלה הפורטת את המאמרים – שמות, קישורים, כתובות URL.

סקירת קישורים חיצוניים היקף הקישורים החיצוניים הייחודים שהועלו לאתרים השונים, הביטויים המוקדמים וכתובות המאמרים המפנים אליכם.

מה סיפקתי ללקוחות?

מספר מאמרי הקישור, אנקורים לקידום, URL של המאמרים.

החודש הבא תחזית ותוכנית הפעולה לחודש הבא בכל אחד מהפרמטרים לעיל.

מה סיפקתי ללקוחות?

מה עלינו לעשות בחודש הבא, כדי שיהיה טוב יותר מהחודש הנוכחי?

מה שהיה חסר לי בדוחות החודשיים האלה לטובות הלקוחות אלה הם שני דברים מרכזיים:

  1. אחוזי האופטימיזציה אשר הושלמה
  2. הדגשת חולשות האתר, הפרפמטרים בקידום האתר שיש עוד לחזק

על כן כיום הדו"חות החודשיים שלי כמקדם SEO וגם כמפקח אשר עובר על הדו"חות החודשיים של מקדמים אחרים - הם דו"חות פרימיום, אשר כוללים בתוכם תמונת מצב מלאה, אשר משקפת את כלל קידום האתר. בפעם הראשונה שאני חושף ללקוחות ה- SEO שלי את הדו"ח החודשי, אני מסביר להם, כיום אנחנו כאן - כדי להשתפר ולהגיע לתוצאות ראשונות אנחנו צריכים לעשות 1, 2, 3...

לאחר מכן אני בונה איתם גאנט חודשי שמסביר תוך כמה חודשיים אני מעריך שנסיים את כלל האופטימיזציה כך שנוכל או להוריד עלויות ולהשקיע בעיקר במאמרים וקישורים חיצוניים או מה השלב הבא שמתרכז בעיקר בחדשנות וצמיחת האתר לכיוונים נוספים, כעת שהאתר עבר אופטימיזציה מלאה.

הבחינה המקדימה – איך יודעים כמה עבודה צפויה למקדם האורגני?

ככלל, כאשר מגיע אליי לקוח חדש, ואני מעוניין לבחון את היקף העבודה שתידרש ליצירת אופטימיזציה אופטימלית לאתר העסק שלו, אני בוחן שלושה פרמטרים עיקריים.

על ידי בחינת 3 פרמטרים אלו, אוכל לדעת מהו הסטטוס שלו ושלכם, נכון לרגע הבדיקה, מהי חבילת הקידום המומלצת עבורכם ונתונים רבים נוספים:

כלי הבחינה תיאור
aHrefs מדובר על כלי מדידה דיגיטלי, שנועד לבחון את האתר מבחוץ. בין היתר, בוחן אילו קישורים חיצוניים קיימים לאתר, אילו ביטויים האתר מקדם ודירוגו בהם, היקף התנועה, המתחרים וכו'.

מה אני עושה עם כלי SEO שזה?

על ידי הכלי האמור אבחן את הקישורים החיצוניים המובילים לאתר – חוזקם, התשלום בגינם, קיומם של קישורים זדוניים ועוד.

מעבר לכך, אבחן את היקף הלידים האורגניים של האתר.

Screaming Frog הדמיית הסריקה של גוגל (Crawler) באתר.

מה אני עושה עם כלי SEO שזה?

Screaming Frog נועד לשם מיפוי והבנת היררכיית העמודים באתר. כלי זה משמש אותי לבחון האם קיימות שגיאות סריקה לתיקון, מספר העמודים באתר ועוד.

מעבר Live על האתר עיניים ועכבר, זה הכל. אולם, בניגוד לתפיסה האינטואיטיבית, סריקה זו נעזרת בשלושה תוספים עיקריים, אודותם נפרט בהמשך.

מה אני עושה עם כלי SEO שזה?

בעזרת מעבר פיזי, אלמד את השפה של האתר, הן לבחינת העמידה של האתר ברצונות שלכם (בעלי ובעלות העסק), והן לשם בדיקת השיח עם לקוחות פוטנציאלים אחרים

התוספים המשמשים לבחינת העיניים

ככלל, ישנם שלושה תוספים עיקריים, בעזרתם אני בוחן את האתר באופן פיזי, הם SEO Meta In 1 Click, Google Tag Assistant Legacy ו- H-tag.

SEO Meta In 1 Click

מדובר על תוסף שמסייע רבות למומחי SEO בעבודתם, והופך את עבודה זו לקלה באופן משמעותי. בין היתר, מאפשר לי התוסף בדיקת הטייטל של העמוד, לרבות הכותרות אותן מציג האתר בגוגל, וכן את הדסקריפשן, הוא התיאור המוצג מתחת לכותרת במנוע החיפוש.

מעבר לכך, בוחן הכלי את הקנוניקל, הוא העמוד המקורי ממנו הגיע התוכן לאתר (על פי רוב, עמוד האתר עצמו), היררכיית הכותרות באתר, בדיקת הגדרות ALT לתמונות באתר ועוד רבים נוספים, בלחיצת כפתור פשוטה.

Google Tag Assistant Legacy

תוסף דפדפן כרום נוסף, המסייע לי בבחינת האתר, הוא תוסף Google Tag Assistant Legacy. בעזרת התוסף האמור, אוכל לבחון אילו מהכלים של גוגל, ובראשם גוגל אנליטיקס, מחוברים לאתר. ככל שכלי זה לא מחובר לאתר, אסיק אחת מבין שלוש מסקנות עיקריות:

  1. אין קידום לאתר נכון להיום, או שלחלופין הקידום רשלני למדי.
  2. ללקוחות חשובה פרטיות הגולשים שלו, גם למול גוגל עצמו.
  3. יש כלי מעקב באתר שאינו אחד מהכלים של גוגל.

H-tag

התוסף האמור מציג בפני, באופן הפשוט ביותר, את היררכיית הכותרות של גוגל באתר. על ידי כניסה לאתר עצמו, נוכל למפות את הכותרות בהתאם לרמתן. להבנת עבודתו של התוסף, נציג בפניכם את התמונה הבאה, אשר בהתאם לפתגם, שווה יותר מאלף מילים.

תוסף לכרום - H-tag הצגת כותרות HTML שבעמוד

בדיקת קידום האתר – השלבים השונים בעבודת פיקוח ה- SEO

השלב הראשון – בחינת החולשות העיקריות של כל אתר

ככלל, ישנן חולשות עיקריות, כ- 11 במספר (המושפעות על ידי 154 תתי-פרמטרים), אשר מתייצבות כבעיות אוניברסליות במרבית האתרים אותם בדקתי במסגרת עבודתי.

ראשית כל – בעיות התוכן

ראשית, ולאור חשיבותו של התוכן בעיניי מנוע החיפוש של גוגל, אבחן בעיות תוכן אפשריות באתר.

הבעיה הראשונה שעולה בנושא זה היא היעדר תוכן. האם חסר תוכן באתר, האם העמודים עם מספר מילים מועט או ישנם עמודים ללא מילים כלל, האם התוכן מקורי או מועתק וכו'.

כמו כן, במהלך הבדיקה אבחן את היררכיית האתר עצמו, קרי, עמודי אב ומאמרי משנה תחת אותו נושא, או שמא כל האתר מהווה בלוג אחד גדול. מעבר לכך, אבחן את היררכיית הכותרות, קרי, האם בנוייה נכון, האם יש כותרות בהדר או בפוטר של האתר, האם היררכיית הכותרות משתנה בעמודים השונים וכו'.

ענייני SEO – לעיני המומחים בלבד

לעניין SEO, ניתן לראות מספר בעיות עיקריות אשר עולות וצצות, אותן אני מתחייב לאתר, תוך דאגה לפתרונן. ראשית, עולה נושא מהירות האתר. האם מקדם האתר דאג לטעינה מהירה של האתר על ידי אופטימיזציה, או שמא לוקח לאתר זמן רב להיטען?

מעבר לכך, יש לבחון תגיות ALT לתמונות, חוסר ב- CTR, סמכותיות ואמינות, מפת אתר, קישורים חיצוניים וכן את חוק ה- 5, או במילים אחרות, קיומם של ביטויי מפתח בכל אחד מחמשת המקומות הנדרשים.

בעיות נוספות

מעבר לבעיות שצוינו לעיל, עולות מספר בעיות אותן אני בוחן כאשר מגיע אתר לידי לבחינה.

ראשית, אבחן שגיאות סקרמינג פרוג, לרבות שגיאות 301, 404, No-Index ורבות נוספות. מעבר לכך, במהלך הבדיקה אני בוחן את מפת האתר, לרבות האם היא הולמת את האתר בפועל.

שלב שני – SEO בצמיחה

ככלל, לאחר בחינת כלל נקודות התורפה האפשריות, אעבור לשלב השני של בחינת האתר, הוא שלב הטמעת יכולות איכותיות לקידום האתר.

ראשית – תמונות קנבה

תמונת קנבה היא למעשה תמונת הבית של כל עמוד ועמוד, או לחילופין של קטגוריה באתר. לתמונה פרמטרים שונים, בהם כותרת העמוד, כתובת האתר, לוגו האתר ושם המותג, כתובת העסק ומספר פרמטרים נוספים.

ככלל, מטרתה של יצירת תמונה מסוג זה היא יצירת "פרצוף" ייחודי לעמוד. אציין כי לא פעם, תמונת קנבה איכותית תוביל לכך שזו תהיה במקום הראשון בטאב חיפוש התמונות, בכל פעם שמחפשים את הביטוי המקודם תחתיה בגוגל.

קישורים פנימיים

ישנה חשיבות רבה ליצירת קישורים פנימיים. קישורים אלה מקשרים בין עמודים שונים באתר, לשם מתן אפשרות לגולשי האתר להעמיק בקריאתם. פעולה זאת תורמת רבות לקידום האתר בגוגל.

ככל שנשתמש במגוון ביטויים בקישורים הפנימיים ובאופן יחסית טבעי, נוכל להעניק ערך מוסף לגולש, שנכנס מסיבה אחת, והמשיך להתעניין במספר נושאים נוספים. ככל שעושים זאת נכון, יש לציין, היררכיית האתר נשמרת.

קידום ביטויים נרדפים או מתחרים

"אנשים לא יודעים מה הם רוצים, עד שאתה מראה להם את זה". משפט זה נאמר על ידי סטיב ג'ובס, והוא משקף את המהות של קידום ביטויים נרדפים או מתחרים. לשם המחשה, ניתן למצוא תחת הגדרה זו מאוורר אל מול מזגן, WIX מול WORDPRESS, PPC כנגד SEO ודוגמאות רבות נוספות.

וידאו לכל עמוד – פעולת קסם

שנת 2021 הובילה לנסיקה של תוכן הוידאו אל השמיים. על רקע ההתפתחות הטכנולוגית, אנשים מניחים לקריאה בצד, ומעדיפים צפייה בתוכן ווידאו אינטראקטיבי. משכך, הוספת סרטוני וידאו יכולה לתרום רבות למותג שלכם, לבדל אתכם מהמתחרים ולהקפיץ אתכם קדימה.

ככלל, אני ממליץ להשתמש בסרטוני וידאו, שאורכם נע בין 30 שניות ל- 5 דקות (תלוי באופי הסרטון). סרטונים אלו ימצבו אותכם כסמכותיים על פני מתחריכם, ויובילו לקידום אופטימלי לאתר.

בדיקות שבשגרה – איך מבצעים SEO שוטף לאתר, לטובת קידום בגוגל?

לא קל להגיע למקום הראשון. יותר קשה לשמור עליו. משכך, עולות הפעולות שבשגרה כמחייבות בעבור אתרים שונים, במסגרת המלחמה על הלב של גוגל, ומשכך, על הלב של הלקוחות.

ככלל, ישנן 7 בדיקות שונות אותן אבצע עבורכם באופן שוטף, לשם שמירה על האתר יציב ואיתן לאורך זמן:

הבדיקה התוצאות
בדיקת שגיאת קונסול בדיקה זו בעצם בוחנת את מפת האתר, על ידי קישורו לגוגל קונסול. ככל שיש ירידה בתנועה באתר במהלך חודש מסוים, גוגל תתריע על מספר שגיאות שונות, לרבות:

שגיאות 500, עמודים לא מאונדקסים, עמודים שנחסמו על ידי גוגל, עמודי 404 ועוד רבים.

שינוי סיסמת האתר ישנן מספר נפקויות לשינוי סיסמת האתר. ראשית, הדבר נדרש לשם חיזוק אבטחת האתר כנגד האקרים זדוניים המנסים לפרוץ לאתר. מעבר לכך, שינוי הסיסמה משמש לבחינת התדירות בה נכנס מקדם האתרים אל האתר שלכם.
סקירת Screaming Frog נזכיר, מדובר על כלי אשר מחקה את פעילות הזחלן של גוגל, ומבצע סריקה מטעמנו לבחינת יכולות האתר. במסגרת הבדיקה, יצבע התוסף את השגיאות השונות בנקודות אדומות, כך שנוכל לדעת מה עלינו לתקן באתר.

מעבר לכך, יראה לנו התוסף באילו מהעמודים באתר יש כותרות או דסקריפשנים כפולים, היכן התמונות גדולות מדי, אילו תמונות לא כוללות ALT וכו'.

בדיקת מהירות האתר החל מיוני 2021, גוגל הכניסה לאלגוריתם שלה בחינה הבודקת את מהירות האתר, כחלק מהפרמטרים לאורם מדורגים אלו בגוגל. ככלל, הבחינה תבדוק כמה זמן לוקח לכל עמוד להיטען, והאם נתונים שונים באתר זזים עם הטעינה.

גוגל מספקת שירות אשר מאפשר לבחון את מהירות אתרכם באופן עצמאי, ואף מנפיקה הנחיות כיצד לגרום לאתר להיטען מהר יותר.

בדיקת תוספים ושדרוגים בין אם אתרכם מבוסס וורדפרס או כל תוכנה אחרת, עלינו להיות ערניים ולדאוג לשדרוגים והטמעת תוספים שונים, שיכולים לשדרג את האתר, הן מבחינת ביצועים, והן מבחינת חוויית משתמש.
שליחת טפסי יצירת קשר לא פעם, שדרוגים או שינויים שונים מביאים להיווצרותם של באגים באתר. על אף שלרוב יהא מדובר על באג עיצובי, ייתכן גם באג גרוע מכך.

לא פעם, הבאג ישפיע על מערכת אחרת, לרבות על מערכת טפסי הלידים. בין היתר, יכול הדבר להוביל לניתוק בין מערכת ה – CRM לבין האתר.

משכך, חשוב לשלוח, לא פעם, טפסים מהאתר אליכם, לשם ווידוא תקינותם. ככל שאתם מבצעים סליקה באתר, מומלץ לנסות ולסלוק מדי פעם כרטיס אשראי בחיוב מינימלי, לשם בדיקת תקינות.

גלישה ומעבר כללי על האתר בדומה לבחינה אותה אנו מבצעים, אין תחליף למראה עיניים. משכך, ההמלצה היא להיכנס לאתר ולעבד את הקיים בו – מסך מסך, לשם בחינה ואיתור של שגיאות שונות שמוצאים בדרך.

סיכום – אז מה למדנו כאן?

כפי שניתן להבין, עבודתו של מקדם האתר חשובה למדי, ולאור היעדר היכולת לבקר לבחון אותה, מומלץ לפנות למפקח SEO, אשר יעניק פיקוח ובקרה על הנעשה בעסק שלכם.

מעוניינים בדו"ח שלם, המפרט את מצב האתר הנוכחי, ביחס לעצמכם וביחס למתחרים? מעוניינים במומחה SEO, שיעבור על הדוחות השונים שהונפקו לכם, לשם מתן חוות דעת? מעוניינים באדם שיעניק לכם ולמקדם ה – SEO שלכם בחינה מלאה, הפורסת המלצות וטיפים נוספים לקידום האתר?

ככל שעניתם על אחת השאלון האמורות בחיוב, כנראה שאתם מעוניינים בבדיקת מפקח SEO. בין אם מדובר על סקירה חד פעמית, ובין אם על שירות מלא ומקיף על בסיס חודשי, התקשרו אליי, יהונתן כהן, יועץ חדשנות ומומחה SEO, לייעוץ ראשוני, בו אענה על כלל שאלותיכם, ואף נוכל לתאם פגישה לבדיקת האתר.

2021: חשיבות בדיקת קידום אתר ופיקוח SEO - סיכום בכותרות

מתוך מגזין המפקח
לוגו אתר המפקח - הלוגו בצורת שפם דחור ובתוכו זכוכית מגדלת היוצרת עין כאשר ממנה נוצר גרף בעלייה
עוד רגע מזמנך בבקשה...
אתר האינטרנט שלך מתקדם בגוגל?

המפקח ישמח להפתיע אותך עם 3 תובנות משמעותיות על הקידום האורגני של אתר האינטרנט שלך

דילוג לתוכן