אופטימיזציה לאתרים

אופטימיזציה לאתרים היא שם קוד לרשימה ארוכה מאוד של משימות עבודה. חלק של מספר שניות וחלק של שעות ארוכות. כעת נכיר את הרשימה הארוכה ונבין מה כולל בתוך אופטימיזציית On Site ומה בתוך Off Site.
לשיתוף עם קולגות:

אופטימיזציה זאת מילה בלועזית שפירושה מיטוב, משמע שיפור.

על כן כאשר אומרים שצריך לעשות אופטימיזציה לאתר, זה פשוט אומר שצריך לעשות לו שיפור. כאשר השאלה שתמיד צריכה להישאל בנושא, זה איזו? ואז "למה דווקא זאת?".

מקדמי ומקדמות SEO משתמשים במילה "אופטימיזציה" בעקבות המילה Optimisation הנמצאת בראשי התיבות SEO (ראשי תיבות ל-Search Engine Optimization – אגב, עם s במילה Optimisation זו אנגלית בריטית, עם z זה באנגלית אמריקאית).

משמע תהליך אופטימיזציה התחיל כתהליך שיפור האתר לטובת מנועי החיפוש. אני מקליד "התחיל", כי כיום זה כבר הרבה מעבר לזה, ולמעשה הפך להיות חלק חשוב בכל תהליך UX (חוויית משתמש).

כאשר אופטימיזציה מתמקדת בלפחות אחד מ- 4 הפרמטרים החשובים לנו לקידום אורגני של האתר:

  1. סמכותיות
  2. רלוונטיות
  3. פופולריות
  4. איכות

כעת לאחר שהתפוצץ לנו כבר המוח מתרגום המילה אופטימיזציה ומה בכלל היא אומרת, נכיר עכשיו עוד שני ביטויים חשובים ואז נצלול לעומק כדי להכיר את רשימת האופטימיזציות הקיימות לאתרים.

תמונה ראשית למאמר אופטימיזציה לאתרים. בתוך התמונה ישנה את המילה SEO בתוך זכוכית מגדלת. מסביבה המילים: Blog, Keywords, Rank, Optimize, Position, Pages, Content, Links
כאשר חושבים על SEO, לא מבינים באמת כמה משימות אופטימיזציה עוד ניתן לעשות

אופטימיזציית On Site ו- Off Site

  • אופטימיזציית On Site היא תהליך שיפור של כל מה שקורה בתוך האתר.
  • אופטימיזציית Off Site היא תהליך שיפור של כל מה קורה מחוץ לאתר.

כזה פשוט 🙂

בתוך אופטימיזציית On Site יש לנו את תתי אופטימיזציות הבאות:

תתי אופטימיזציות בתוך אופטימיזציית On Site

  • אופטימיזציית תוכן
  • מטא תג
  • קישורים פנימיים
  • Technical SEO
  • User Experience

 כאשר בתוך אופטימיזציית Off Site, נמצא את תתי האפוטימיזציות הבאות:

תתי אופטימיזציה בתוך אופטימיזציית Off Site

  • קישורים חיצוניים
  • Social Signals
  • Local SEO

כאשר כמובן בתוך כל תת אופטימיזציה בין אם ב- On Site ובין אם ב- Off Site, יכולים להיות לנו גם תת-תת אופטימיזציה וכיוצא מזה.

כאשר אם אנסה לייצר את טבלת כלל האופטימיזציות לאתרים הקיימות, כנראה שתצא לי הטבלה הבאה:

הטבלה המלאה (או העתידה להתמלא) לאופטימיזציות לאתרים

שם האופטימיזציה תיאור אופטימיזציית האתר
מחקר ביטויי מפתח מחקר ביטויי אוטוריטה וכסף, קביעת עמודי האתר והקשר ההיררכי שלהם ובחירת הביטויים שהאתר יתקדם עליהם במנועי החיפוש
יצירת תוכן לאתר יצירת עמודי תוכן ייחודיי לאתר שלנו לפי מחקר ביטויי המפתח שיצרנו, רלוונטיות, כוונת הגולשים ופרמטרים נוספים
אופטימיזציית רענון תוכן לאתר עדכון תוכן ישן באתר, ושיפור מבנה התוכן הקיים – כך שיהיה קריא ומובן יותר
היררכיית כותרות שימוש נכון בכותרות H1, H2, H3 וכן הלאה. עד H6. בכל עמוד ועמוד באתר שלנו
אופטימיזציית תמונות הקטנת משקלי תמונות קיימות, הגדרת alt'ים, מתן שם לתמונות האתר והצבת תמונות רלוונטיות לפי הכותרות שלפניהן ועוד
העשרת תוכן הוספת תמונות, וידאו, טבלאות, מסמכי PDF ועוד לכל עמוד תוכן באתר שלנו
אופטימיזציית סמכותיות תוכן הוספת bio על כותב התוכן, הגדרת מי כתב את המאמר, מתי כתב, מתי עודכן, מה תפקידו של כותב התוכן וכו'
אופטימיזציית וידאו הגדרת תמונת קאבר לוידאו לצורך טעינה מהירה יותר של עמודי האתר, הוספת סכמת וידאו, אופטימיזציית YouTube לוידאו המומטע משם (כמו כן בפלטפורמות נוספות) ועוד
אופטימיזציית ליטוש תגי Title ותיאור תיאור מדויק של מה שנמצא בעמוד, תוך כדי הכנסת ביטויים רלוונטיים המעודדים כניסה לאתר
אופטימיזציית Schema Markup ו- Structured Data מתן מידע נוסף ונגיש למנועי החיפוש על תוכן האתר ויצירת תוכן עבור Rich Snippets בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש
קישורים פנימיים קביעת ביטויים מדויקים לעמודי האתר, בניית היררכיית עמודי אתרי וחיזוקם תוך מתן סמכותיות להם
בניית עץ קישורים (Backlinks) הרווחת קישורים מאתרים חיצוניים סמכותיים ורלוונטיים, על מנת לחזק את פופולריות האתר וסמכותו תוך עידוד מנועי החיפוש לסרוק אותו יותר בנוסף לניקוי קישורים חיצוניים "רעילים" ועוד.
Social Signals הגדלת האזכורים על המותג והאתר במגוון מדיות חברתיות
Local SEO אופטימיזציה במפת גוגל ובמקומות נוספים הרלוונטיים למיקום העסק שאתר האינטרנט שלו מייצג
שיפור מהירות אתר שיפור טעינת מהירות האתר לחוויית גלישה טובה יותר וחסכון סוללה במובייל
אופטימיזציית Core Web Vitals שיפור מדדי חוויית המשתמש ואינטראקטיביות של האתר (בדרך כלל שיפור מהירות אתר ואופטימיזציית Core Web Vitals, הולכות יד ביד)
אופטימיזציית קאש' אופטימיזציית קאש' (מטמון) ברמת הדפדפן, והשרת. כך שקבצי האתר הנשמרים בשרת ובדפדפן נטענים מהר יותר
אופטימיזציית מובייל הקפדה על הצגת אתר האינטרנט בצורה תקינה במובייל, תוך טעינה מהירה תוך דגש שהתוכן החשוב לנו חייב להיות קודם במובייל לפני שבכלל חושבים על הדסקטופ
אופטימיזציית XML Sitemaps שיפור קובץ ה- Sitemaps.XML של האתר, האחראי על סיוע למנועי החיפוש לגלות את כלל עמודי האתר
אופטימיזציית Robots.txt שיפור קובץ ה- Robots.txt של האתר (במידת הצורך), האחראי על מתן הנחיות למנועי החיפוש – מה לסרוק ומה לא לסרוק ומה הכתובת של מפת האתר
אופטימיזציית Screaming Frog שימוש בכלי Screaming Frog לצורך זיהוי שגיאות סריקה, כגון קישורים שבורים, עמודי קנוניקל, עמודים היוצרים הפניות (301/302 וכו') ועוד וטיפול בהם
היררכיית עמודי אתר יצירת היררכיית עמוקה לעמודי האתר, עד 7 רמות של היררכיה, לפי חשיבות והוספה לתוכן הקיים והקשרים שונים
שיפור מבנה אתר טיפול במבנה האתר מבחינת קוד ה- HTML שלו; הגדרה מה ה- Haeder שלו, מה ה- Footer, מה התפריט, מה הסיידבר, מה התוכן המרכזי וכו'
Rendering Phase בדיקה שאכן מנועי החיפוש מצליחים לעבד בקלות את תוכן האתר ובצורה מלאה, ואם לא, אז טיפול בתהליך הרינדור שלהם (מבוצע בעיקר באתרי JS)
אופטימיזציית ניווט בדיקה שאכן למשתמשי האתר קל למצוא את מה שהם מחפשים באתר, ואם לא אז לשפר את ההתמצאות באתר
נגישות הנגשת האתר לאנשים בעלי מוגבלויות שונות, תוך כדי שיפור הקריאה שלו
אופטימיזציית Bounce Rate מחקר מדוע ישנה נטישה מעמודי אתר מסוימים או בכל האתר, וטיפול בגורם לנטישה
אופטימיזציית CTA אופטימיזציית  CTA – Call to Action, שיפור קריאה לפעולה והגדלת אחוזי ההמרות מהאתר ופעולות המשתמש
News Optimisation הוספת בלוג / מגזין לאתר, וחיבורו ל- Google News ו- Index Now על מנת להגדיל את כמות הטרפיק לאתר והעלאת קצב האינדוקס שלו במנועי החיפוש

כמעט כל אחת מ- 29 אופטימיזציות כאן, היא עולם ומלואו, ותכלס' ישנן אופטימיזציות שלא ציינתי כאן, כי אני עדיין לא יודע איך לקרוא לתת קטגוריה שמהכילה אותן.

בכל מקרה לדעתי חשוב להכיר כל אחת אופטימיזציות הנ"ל ולזכור תמיד – שיש עוד. ושרצוי להתחיל מיישום של אופטימיזציה אחת ולהמשיך הלאה, וכך להוסיף ולשלב עוד ועוד אופטימיזציות, לפי מה שרלוונטי לך.

אופטימיזציה לאתרים ושאלות נוספות

אם יש לך שאלות נוספות או צורך להתייעץ בקשר לאופטימיזציה לאתר כזאת או אחרת (ובתכלס' גם בנושאים נוספים רלוונטיים), אפשר תמיד לכתוב לי הודעה לוואטסאפ, או לפנות אליי בכל דרך אחרת. אני תמיד שמח לעזור ולייעץ.

אופטימיזציה לאתרים - סיכום בכותרות

מתוך מגזין המפקח
לוגו אתר המפקח - הלוגו בצורת שפם דחור ובתוכו זכוכית מגדלת היוצרת עין כאשר ממנה נוצר גרף בעלייה
עוד רגע מזמנך בבקשה...
אתר האינטרנט שלך מתקדם בגוגל?

המפקח ישמח להפתיע אותך עם 3 תובנות משמעותיות על הקידום האורגני של אתר האינטרנט שלך

דילוג לתוכן